2019. jún 28.

Online jelenlét – Miért és hogyan?

írta: Sáringer Viktória
Online jelenlét – Miért és hogyan?

online_jelenlet_2.jpgBár 20 évvel ezelőtt sokkal több kérdés volt azzal kapcsolatban, hogy miért fontos az online jelenlét, még mindig vannak olyanok, akik manapság is felteszik ezt a kérdést.

Manapság azonban egy olyan digitális világban élünk, ahol az emberek majdnem fele jelen van az interneten. Egy felmérés szerint az internetezők 58%-a fedezett már fel keresési találat által, 45% pedig online hirdetésen keresztül új terméket vagy márkát. Az mobil felhasználók 67%-a talált rá olyan márkára keresgélés közben, amiről még nem hallott, de szívesen vásárolna tőle.

Milyen lehetőségeket tudsz kiaknázni az online jelenlétnek köszönhetően?

  • új ügyfelek válnak elérhetővé, több emberhez juthatsz el
  • jobb, személyesebb kapcsolatot alakíthatsz ki a már meglévő ügyfelekkel
  • elemzések segítségével kiderítheted, mire van valójában szüksége és igénye ügyfeleidnek
  • az internethez való csatlakozás egyszerű, költsége alacsony és kedvező feltételekkel hirdethetsz

Előnyök

Az online jelenlét legnagyobb előnye a keresés kínálta lehetőségek kihasználása. Ha az emberek hasonló vállalkozásokat keresnek, mint a te céged, online könnyen és gyorsan rád találhatnak. Ha van weboldalad, információkat gyűjthetnek rólad, megnézhetik az általad feltöltött képeket, videókat, szövegeket, termékeket – egy szóval az első benyomás a te kezedben van. Bútorasztalosként dolgozol? A referenciaképeid biztosan meggyőzik majd a vásárlókat szakértelmedről. Webshopot nyitnál műszaki termékeid eladására? A termékek mellé csatolt leírás és videó által éppúgy bemutathatod terméked előnyeit, mintha személyesen találkoznál vásárlóddal.
Ha rád keresnek, elolvashatják a többi ügyfél tapasztalatait, ajánlásait illetve megkereshetik üzletedet a Térkép alkalmazásban. Tájékozódhatnak árakról, a gyakran felmerülő kérdésekről.

Ha van közösségi oldalad, posztolhatsz tippeket, fotókat, videókat, témában releváns cikkeket, hogy ne szakadjon meg kapcsolatod a vásárlóiddal. Üzemeld be üzenetküldő lehetőségeidet, hogy az érdeklődők minél könnyebben és gyorsabban elérjenek kérdéseikkel.

Azzal, hogy megjelensz online, láthatóbbá teheted vállalkozásodat, célzott hirdetéseket használva a helyieknek hirdethetsz, megtalálhatod célközönséged, beszélgethetsz potenciális ügyfelekkel, betekintést nyerhetsz viselkedésükbe.

Hogy lehet népszerűsíteni vállakozásunkat?

A vállalkozásokat sokféleképpen lehet online népszerűsíteni. Az interneten való megjelenés rengeteg lehetőséget kínál, de a lehetőségek sokasága miatt könnyű elveszni. A tájékozódást a leginkább segíti, ha pontos célokat tűzünk ki. Határozzuk meg, mit szeretnénk elérni az interneten, dolgozzunk ki erre egy hatékony tervet.
Érdemes elemezni ügyfeleinket, mire vágynak, hogy olyan célt találjunk, ami kielégíti igényeiket. Ezután lehet már Google Ads-kampányokat készíteni, ami kifejezetten az ügyfélprofilok jellmezőit célozzák meg.

Példa: Ha virágboltom van, akkor felmérhetem, mely ünnepnapokon a legnagyobb a kereslet és ezt kihasználva hirdetek. Anyák napján sokan nem érnek rá, a távolság miatt nem tudnak szeretteikkel lenni, ezért virág-kiszállítást hirdetek elsősorban az egyetemista és munkavállaló korosztály (18-45) számára az adott időszakban.

Lépések a cél felé

A legfontosabb, hogy az emberek tudjanak cégünk létezéséről. Hasznos lehet vállalkozásunkat a helyi online cégjegyzékben szerepeltetni, így amikor az emberek rákeresnek adott termékre vagy szolgáltatásra, vállalkozásunk meg fog jelenni. Webhely létrehozásával információkat oszthatunk meg magunkról, többek között nyitvatartás, cím, árak, szolgáltatások vagy termékek listája.

Ha elérjük azt a célt, hogy minél többen tudjanak cégünkről, a következő lépés, hogy látogatóinkból fizető ügyfelek váljanak. Mind a weboldalon, mint a Facebook-oldalon van lehetőség online időpont-foglalási, véleményírási és üzenetküldési lehetőség megadására, amelyekkel élnünk kell. Internetes hirdetéssel elősegíthetjük a növekedést, de ez csak úgy valósulhat meg, ha közben folyamatosan mérjük a fejlődést, elemzünk és az eredményeket felhasználjuk: javítunk azon, ami nem megfelelő és tovább erősítjük, azt ami beváltnak bizonyul.

Folyamatosan újabb és újabb célokat kell kitűznünk lehetőségeink és növekedésünk figyelembevételével, rendszeres ellenőrzésekkel, hogy hatékonyan menetelhessünk előre.

Te milyen módszerekkel fokozod céged népszerűségét?

 

Forrás: https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-hu/course/business-online

Szólj hozzá