2019. júl 07.

Hogyan írjunk érdekes posztokat?

írta: Horváth.Szilveszter
Hogyan írjunk érdekes posztokat?

close-up-hand-ideas-1811996.jpgÚgy gondolod, nem elég jó tartalmakat gyártasz? A hirdetéseiddel sem érsz el embereket? Kezdjük az elején, az organikus posztoknál!

Nem attól leszel sikeres a közösségi médiában, ha minél több pénzt áldozol a hirdetéseidre, hanem, ha minél jobban át tudod adni az üzeneteidet. Bármilyen hallgatóságot elérünk az üzenetünkkel, azt jelenti, hogy az emberek hisznek benne és megbíznak bennünk.

A fogyasztók nem szeretik a reklámokat

A hirdetések megakasztják, megzavarják az embereket a koncentrálásban. Nem látják/hallják miatta azt, amit igazából szerettek volna. Tanulmányok szerint az emberek két harmada inkább bízik a márkák által gyártott tartalmakban, mint a hagyományos hirdetésekben. A tanulmányban részt vevők szerint őket sokkal könnyebb elérni a kreatív tartalmakkal.

A Time Inc. 2017-es kutatásában résztvevők 92%-a szerint, a márkák bizonyos témákban nagyon felkészültek, ezért nagyon szívesen informálódnak az általuk készített tartalmakból, a hirdetések helyett.

A négy nagy kérdés

Mit mondjunk? Hogyan mondjuk? Kiknek és miért?

Nem csak a tartalom számít. Nem fogja megoldani minden problémánkat, ha jól írunk. Az írás egy átgondolt stratégia része egyik eleme legyen. Jól kell kombinálnunk a hirdetésekkel és adjunk a körítésre.

Mit is jelent ez?

Készíthetünk blogot, videót, Instagram-sztorit vagy bármi mást. Tapasztaljuk ki, hogy mit kedvel a közösségünk, mi az, amivel a kedvükbe járhatunk. Ha ez sikerült, folytassuk ezen az úton, gyártsunk olyan tartalmakat, amikbe kreatívan beleilleszthetjük a termékünket és az üzenetünket is.

Az összetevő

Két elemből tevődik össze a tökéletes organikus poszt: Fókusz*Formátum

Cikk, poszt, könyv – fókuszál valamilyen témára. Ezt megírták valamilyen alakban, stílusban. Ez a formátum. Minél több gyakorlás segíti elő azt, hogy a megfelelő tartalomhoz, a megfelelő formátumot válasszuk. Tanulj másoktól, nézd meg, hogyan csinálják a profik.

Találd meg azt a formátumot, ami egyszerűen és könnyedén megy neked. Próbáld meg ugyanazt a témát több féle módon feldolgozni.

Értsd meg a közösséged!

Ha már tudod mit és hogyan mondj, a következő lépés az, hogy kinek szeretnéd közvetíteni az üzenetet. Ez azt jelenti, hogy ha azonosítod a közösséged cserébe meg tudod azt, hogyan szólítsad meg őket.

Ugyan úgy mesélsz el egy történetet a barátaidnak és a főnöködnek is? A lényeges információ lehet ugyanaz, de a körítés, a prezentálás teljesen más. Ugyan ezt a koncepciót kell alkalmaznod az organikus tartalomgyártásnál is.

Egy nagyon egyszerű kérdőívvel is kiderítheted, kik is követnek téged. Kérdezz rá a demográfiai adataikra, melyik termékedet vagy tartalmadat fogyasztják, honnan hallottak rólad, vagy miket tudnak a cégedről.

Új dolgokat fedezhetsz fel arról, kik is a közösséged, lehet teljesen más, mint amit te gondoltál eddig. Használd nyugodtan a Facebook mérőszámait is, ha nincs időd külön kérdőívet összeállítani, bár kevésbé koncentrált adatokat tartalmaz.

A legvégső lépés, hogy tedd fel magadnak a kérdést: Mi a célja, annak, amit mondasz?

Bele eshetünk könnyen abba a hibába, hogy megszokásból gyártjuk a tartalmat. Nem muszáj mindig blog posztot írnunk, mert belefásulhatunk egy idő után. Lehet, hogy az az ötlet, egy egészen más formátumban teljesen jól működhet. Mindig ellenőrizd önmagad vagy kérj meg egy külső szemlélőt, hogy véleményezzen. Több szem, többet lát.

Ha betartod ezt a pár információt már jó úton vagy ahhoz, hogy jobb, érdekesebb tartalmakat gyárts a közösségednek.

 

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-create-content-that-attracts-customers-melanie-deziel/

Szólj hozzá