2019. okt 28.

5 módszer, hogy ellenőrizhesd, milyen eredményeket érsz el az Instagramon!

írta: Sáringer Viktória
5 módszer, hogy ellenőrizhesd, milyen eredményeket érsz el az Instagramon!

instagram_5_cikk.jpgHa már van üzleti fiókod az Instagramon és tartalmakat is osztasz meg, itt az ideje, hogy ellenőrizd, jó irányba haladsz-e! Még a legjobbaknak is ajánlott az elért eredmények folyamatos figyelése, ellenőrzése, hogy a bejegyzéseket és történeteket az igényeknek megfelelően formálhassák.

Ebben a cikkben nem csupán az Instagram saját elemzéseiről lesz szó, hanem olyan oldalakról is, melyek hasznosak lehetnek számodra, ha teljes képet szeretnél szerezni az Instagramon folytatott marketing tevékenységedről.

1. Elemzések, elérési arány és összehasonlítás a versenytársakkal

Ha az Instagram Elemzéseit szeretnéd elérni, kattints cikkünkre, ahol részletesen elmagyarázzuk, hogy teheted ezt meg és miket láthatsz: http://bit.ly/InstagramElemzesek

Az Elemzéseknél többek között megtekintheted, hányan kedvelték bejegyzésedet, mennyien szóltak hozzá, osztották tovább valamilyen formában (akár üzenetben) és hány felhasználó mentette el a tartalmat későbbre. Ezek az adatok segítséget nyújthatnak, hiszen ha tudod, mely bejegyzések váltották ki a legtöbb interakciót, készíthetsz ezekhez hasonlókat. Az elért emberekhez mérve nézd a reakciók számát, hiszen az elérés nagyban múlik az Instagram algoritmusán is, míg a felhasználók reakciói már azt jelzik, mi az, ami tetszik követőbázisodnak.

Miután megnézted az elemzéseket egy posztodhoz kapcsolódóan, kalkuláld ki az elérési arányt. A teljes elérés egy poszton a követőid számának egy bizonyos százalékát jelenti. Az Iconosquare tanulmánya szerint az átlagos elérési arány az Instagramon 4.7% - ami természetesen szektoronként eltérő lehet.

Ma rendkívül telített piaccal kell szembenéznie a cégeknek, így nem árt, ha vetélytársaid eredményeire is ránézel.instagram5.PNG Kövesd nyomon konkurenciáid elérési arányát, ami hasonlítási alapot ad, hogy a Te posztjaid megfelelően teljesítenek-e.
Az Influencer Marketing Hub oldalán ingyenesen elérhető egy kalkulátor, ami kiszámítja Neked egy Instagram profil elérési arányát a legutóbbi 12 poszt alapján:

https://influencermarketinghub.com/instagram-money-calculator/

(Kép forrása: https://influencermarketinghub.com/instagram-money-calculator/)

Írd be a keresőbe a profil nevét, amit ellenőriznél és kattints a nagyító ikonra. Itt nem csak saját eredményeidet láthatod, hanem bármely választott nyilvános profilét – vagyis konkurenciádét is megnézheted.

instagram5_1.PNGA képen látható eredményeket fogod látni: A követőid és bejegyzéseid számát, illetve az utolsó 12 posztod kedveléseinek és hozzászólásainak mennyiségét. Jobb oldalt a profilkép alatt látható alul a lényeg, százalékban: az elérési arány.
Mivel ma már márkaként nehéz fenntartani a felhasználók érdeklődését az Instagramon, így kiugróan magas százalékos eredményre ne számítsunk.

Egy jó tipp: ezzel a módszerrel influencereket is ellenőrizhetünk, mielőtt megkezdődne a közös munka.

2. Nézd meg, melyik keresőcímkék váltak be!

Ne csak mindig bemásold a szokásos keresőcímkéket, hanem törekedj a hatékonyságra. A hashtagek vagy más néven keresőcímkék elősegíthetik nagyobb közönség elérését és tartalmad pont a megfelelő, témában érdeklődő emberek szeme elé kerülhet, akik talán nem is hallottak márkádról addig a pontig. De mégis milyen hashtagek válnak be, amikkel még több potenciális ügyfelet vonzhatsz be?

Mint az tudjuk, maximum 30 keresőcímkét használhatsz bejegyzésenként, történetekben pedig 10-et, amivel érdemes is élni – már amennyiben találsz márkádhoz és az aktuális tartalomhoz ennyi releváns hashtaget.

Első lépésként, hogy ellenőrizd, megfelelő keresőcímkéket használsz-e, irány az Elemzések pont ake_pernyo_foto_2019-10-25_18_31_18.png kérdésesposztnál, amit ha teljesen felhúzol az ujjaddal, láthatóvá válik, honnan, hány felhasználót sikerült elérned. A „Keresőcímkék alapján” rész megmutatja, mennyien találták meg bejegyzésedet a felhasznált hashtagek segítségével.

Ideális, ha több, különféle keresőcímkét használsz bejegyzésenként, hogy letesztelhesd egymással szemben az elért eredményeket. Egyes keresőcímkék jobban teljesíthetnek, mint másikak és amennyiben ez a helyzet, jó, ha tudod, melyikeket érdemes előnyben részesítened. Ehhez azonban tudnod kell egyesével is, melyik keresőcímkék a jobbak. Jól jöhet az Union Metrics Instagram ellenőrző eszköze:

https://app.unionmetrics.com/users/new?return_to=%2Ftools%2Finstagram_account_checkup&tool=ig_checkup

Ez az eszköz megmutatja, melyik keresőcímkéid teljesítenek a legjobban, így tudhatod, mit használj a továbbiakban is, hogy elérd közönségedet.

3. Figyeld meg, mely bejegyzések teljesítenek jól és vonzanak be embereket!

A közösségi médiára való tartalomkészítés nem kell, hogy kimerítő legyen: mindig új ötleteken agyalni, valami meglepőt, extrát mutatni, túlszárnyalni a konkurenciát… Mindeközben ne felejtsd el, hogy mit szeretne látni a közönséged! Nincs semmi gond azzal, ha jól bevált mintákat is követsz az újítások mellett!

ke_pernyo_foto_2019-10-25_18_32_00.pngMely tartalmaid értek el a legtöbb embert? Van, amelyik sok interakciót váltott ki? Vajon miért emelkedik ki ez a poszt a többi közül? Keresd meg ezekre a kérdésekre a választ és használd fel későbbi posztjaidnál! Hogy megtalálhasd legjobban teljesítő bejegyzéseidet, kattints a profilodon a jobb felső sarokban lévő három vonalra, majd az Elemzések lehetőségre.ke_pernyo_foto_2019-10-25_18_35_41.png

Itt láthatod a „Hírfolyambeli bejegyzések” pontot, ahol válaszd az „Az összes megjelenítése” opciót.

Itt felül beállíthatod, mi alapján rendezze az alkalmazás a posztokat: szűrhetsz minden bejegyzésre, csak a fényképekre illetve kizárólag a videókra, képgalériákra is. Megadhatod, mennyire visszamenőleg néznéd meg az eredményeket: 6 hónap, 1 év, 2 év… és azt is, mi legyen a sorba rendezés alapja: a kedvelők, a profilfelkeresések, az elérés, a mentések vagy a megosztások száma. Itt ujjadat mozgatva görgethetsz a lehetőségek között, hogy az összeset lásd.

ke_pernyo_foto_2019-10-25_18_37_38.pngAz „Elemzési adatok értelmezése” lehetőségre kattintva bővebben megnézheted, melyik rendezési elv mit takar pontosan.

Ha megvannak a legkedveltebb posztok, vizsgáld meg, vajon miért szerették annyira ezt a bejegyzést! Amennyiben a sikeresen teljesítő tartalmak mintájára alakítod jövőbeli posztjaidat, nagy esélyed van rá, hogy Instagram profilod jobban fog teljesíteni.

4. Hogyan teljesítenek az Instagram történeteid?

Az Instagram történet funkciót naponta 500 millió ember használja. Ha még nem kezdtél bele történeteid eredményeinek elemzésébe, itt az idő!
Ehhez, mint a Képfolyamhoz kapcsolódó adatokhoz, a profilodról a három vonalra, majd az Elemzésekre kellke_pernyo_foto_2019-10-25_18_39_16.png kattintani. Itt görgess kicsit lejjebb és láthatóvá válik a Történetek pont, ami mutatja az elmúlt 24 órában megosztott történeteket vagy ha ilyen nincs, egy ikont, amivel megoszthatsz. Most azonban ne ezt válaszd, hanem menj az összes megjelenítésére.

Különböző szempontok alapján rendezheted a történeteket és az eredményekből sokat tanulhatsz. Például melyik az a történeted, amiből a legtöbben léptek ki? Melyik ért el a legtöbb embert? Minden esetben próbálj a „Miért?” kérdésre választ találni és ez alapján fejlődni. Például lehetséges, hogy azért léptek ki ennyien a történetedből, mert egy nap túl sokat osztottál meg és megunták az emberek? Vagy esetleg nem volt túl jó minőségű a fotó? Esztétikailag nincs meg az összhang az írás, GIF-ek és kép között?

Ezt az elemzési részleget érdemes rendszeresen látogatni, mert csak az elmúlt 14 nap történeteinek adatait hasonlíthatod össze. Természetesen, ha screenschotokat készítesz az adatokról, később, akár nagyobb időre kivetítve is vonhatsz le következtetéseket.

5. Tartsd számon követőid számának növekedését!

Mondanunk sem kell, hogy amennyiben növelnéd követőbázisodat, ne felejtsd el figyelni a követők számának változásait. Ha már túl vagy az elemzéseken, levontad a következtetéseket és próbálod az ebből tanultak szerint összeállítani bejegyzéseidet, nyilván látni szeretnéd kemény munkád eredményét.
A legegyszerűbb módon manuálisan is figyelheted követőid gyarapodását vagy éppen csökkenését: készíthetsz képernyőképeket, írhatod egy táblázatban vagy akár jegyzetfüzetedbe is feljegyezheted.

Ha gyorsan és egyszerűen szeretnéd átlátni a növekedést, használhatod ezt az oldalt is: https://squarelovin.com/

Ez a honlap segít, ha nem szeretnéd Te magad számontartani a változásokat. Regisztráció után megtekinthetővé válik profilod növekedése.

Te rendszeresen figyeled, hogyan teljesítenek megosztott tartalmaid és hogyan változik követőbázisod?

Források:

https://www.socialmediaexaminer.com/5-ways-to-measure-your-instagram-marketing-results/

https://blog.iconosquare.com/average-instagram-engagement-rate/

Szólj hozzá

marketing