2019. nov 06.

Mi az a Creator Studio és mire tudod használni?

írta: R Judit
Mi az a Creator Studio és mire tudod használni?

acer-device-digital-marketing-6168.jpgÚjabb változás állt be a Facebook életében, aminek a neve Creator Studio. Biztosan észrevetted, hogy most már igazából semmit sem lehet csinálni a Facebookon vagy a Pages Manageren belül, maximum nagyon gyorsan posztolni egy alap bejegyzést. Ha ennél többre vágysz, például időzíteni, diavetítést szeretnél létrehozni, célközönséget akarsz megadni a bejegyzéseknél, akkor már a Creator Studo-ra van szükséged. Az alábbi bejegyzésben bemutatjuk ezt az új oldalt és megmutatjuk, hogy hogyan működik.

Mi is a Creator Studio?

A Facebook saját megfogalmazása alapján a Creator Studio „összehozza a Facebookon és az Instagramon az összes szükséges eszközt a tartalom hatékony közzétételéhez, kezeléséhez, bevételszerzéshez és az adatok méréséhez. Ezenkívül segít kihasználni az új funkciókat és a bevételszerzési lehetőségeket, amikor ezek elérhetővé válnak.”

Mit tudunk csinálni a Creator Studio-ban?

A funkciók eltérnek attól függően, hogy Facebook- vagy Instagram-fiókot szeretnél kezelni benne.

A Facebook oldalaknál

  • tartalmat hozhatsz létre. Vagyis közzétehetsz és időzíthetsz posztokat, bejegyzéseket menthetsz el piszkozatként, valamint képeket és videókat tölthetsz fel.
  • a Creator Studio Kezdőlapja tartalmazza a kiválasztott oldalaid bejegyzéseinek egyfajta hírcsatornáját, alapvetőimage_1_1.png betekintést nyújt a tartalmakba, valamint itt új tartalmat tölthetsz fel, amit bármelyik oldalra posztolhatsz.
  • a Tartalomtárban megtalálod az összes oldalad összes bejegyzését egy helyen.
  • az Elemzések fülnél többet megtudhatsz az oldalaid teljesítményéről, engagement adatairól, közönségéről és bevételéről.
  • a Bejövő üzeneteknél láthatod az összes általad kezelt oldal levelezését. Itt tudsz válaszolni a bejött üzenetekre és kapcsolatot tartani a közönségeddel.
  • a Hanggyűjteménynél letölthető zenék és kreatív hanghatások közül választhatsz, anélkül, hogy a szerzői jogok megsértése miatt kellene aggódnod.
  • az Oldalak pedig egy általános áttekintést nyújt az összes oldaladról. Új szerkesztőket adhatsz hozzá a már meglévőkhöz, változtathatod a megadott szerepeket és létrehozhatsz új oldalakat is.

Két új funkció is megjelent, a Right Manager (jogvédelem) és a Monatization (bevételszerzés).

A Right Manager használatához a jóváhagyott oldal adminisztrátorának vagy szerkesztőjének kell lenned. A Rights Manager úgy működik, hogy az általad beállított szabályok és feltételek alapján észleli az egyező tartalmakat. A referenciafájlok feltöltésekor jelzed, hogy a tartalom szerzői joga is a tiéd-e. A Rights Manager megkeresi az egyezéseket, és alkalmazza az általad beállított szabályokat és feltételeket.

 A Monatization nagyon egyszerűen segít pénzt keresni a Facebookon. Ennek három fő módja van: hirdetésszünetek videókba illesztése, fizetett előfizetés az oldalra, és együttműködés üzleti partnerekkel fizetett tartalmak készítésében. Ez az új opció ebben a három lehetőségben segít és magyarázza el, hogy mit és hogyan csinálj.

Az Instagram oldalaknál

  • a Tartalomtárban elérheted az összes tartalmadat és az összes bejegyzéstípusodat. Megtudhatod, hogyan teljesítenek az egyes bejegyzéseid.
  • az Elemzéseknél több mindent megtudhatsz a követőidről. Elérhetők azok az adatok, hogy hogy hány ember nézte meg a bejegyzéseidet és lépett interakcióba velük. Kiderül az is, hogy az emberek hogyan találnak rá a tartalmaidra.
  • is van Bejövő üzenetek fül, ahol mindent egyetlen mappából kezelhetsz.

Ki használhatja a Creator Studio-t?

Bárki. Vagyis bárki, aki legalább egy oldalt kezel jogosult a Creator Studio használatára, amelyet a következő URL címen lehet elérni: https://business.facebook.com/creatorstudio/

image_3.pngFüggetlenül attól, hogy milyen szerepet töltesz be egy oldalon, elérheted azt a Creator Stúdióból. Az oldalnál betöltött szereped ugyanakkor meghatározza a konkrét információkat, amelyeket láthatsz és a műveleteket, amelyeket végrehajthatsz.

Hogyan használd a Creator Studiót?

A Creator Stúdióban két fő rész található: a Facebook és az Instagram szakasz. Váltáshoz kattints a képernyő tetején lévő Facebook és Instagram logóra.

Így néz ki a képernyő teteje, amikor a Facebook szakaszban tartózkodsz.

fb_3.png

Így néz ki a képernyő teteje, amikor a Instagram szakaszban tartózkodsz.

insta_3.png

 

Ha több Facebook oldalt kezelsz, kattints a képernyő tetején található Oldalak gombra annak kiválasztásához, hogyimage_2_1.png melyik oldaladról szeretnél információt látni. Ez a gyűjtemény a Creator Studio egész szakaszában látható.

Az oldalak áttekintése mellett, ugyanitt

  • új oldalakat hozhatsz létre,
  • gyűjteményekbe rendezheted a már meglévő oldalakat,
  • szerepeket rendelhetsz hozzá (csak adminisztrátorok számára)
  • és szerkesztheted a szerepeket (csak adminisztrátorok).

Tehát függetlenül attól, hogy több Facebook-oldalt és Instagram-fiókot kezelsz, vagy csak egyet, ideje hozzászoknod a Creator Studiohoz. Itt tényleg mindent egy helyen tudsz kezelni, legyen szó posztolásról, üzenetekről, pénzszerzésről vagy az elemzések eléréséről. Persze ez mind elérhető volt régen is a Facebook oldalakról, csak nem ennyire együtt és ömlesztve.

Forrás:

https://www.facebook.com/business/learn/lessons/creator-studio-overview?ref=mphc_lwe

Szólj hozzá

creatorstudio