2019. nov 29.

Ami valójában a TikTok mögött rejlik: tények, amiket Neked is tudnod kell

írta: K.Klarissza
Ami valójában a TikTok mögött rejlik: tények, amiket Neked is tudnod kell

pexels-photo-2066713.jpgA TikTok 2017. szeptemberében indult világhódító útjára, azóta pedig már a Snapchat kulcsfontosságú riválisának tekintik.

A TikTok jelenleg a legtöbbször letöltött alkalmazás

A TikTok népszerűsége elindítása óta hihetetlen ütemben növekszik. 2018. októberében ez volt az Apple áruházban a legtöbbször letöltött fotó- és videóalkalmazás az egész világon. Várható, hogy a TikTok erőteljesen jelen lesz 1_1.jpg2020-ban is, mivel hivatalosan is közösségi média szenzációvá vált, 2019-ben elérte az egymilliárd letöltést.

Az applikáció teljes letöltésének 44% -a Indiához köthető. Ha pedig összehasonlítjuk az előző évvel, akkor a Sensor Tower szerint a TikTok felhasználói bázisa 6% -kal nőtt 1 év alatt.

2_1.jpgA Pew Kutatóközpont legfrissebb, júliusban készített felmérése szerint a TikTok még mindig a 18 évesnél idősebb közösségi média felhasználók körülbelül 3%-a. A Snapchatet viszont az azonos korú népesség 23%-a használja. Bár a TikTok gyorsan növekszik, továbbra is fennáll egy egyértelmű rés, amelyet le kell küzdenie.

A közösségi média alapfeltételezése azonban az, hogy a 18 éven aluliak versenyeznek mindkét platformon. Az App Ape Lab 2018-as elemzéséből származó adatok szerint a TikTok férfi felhasználóinak 21,3%-a 20 év alatti, míg a női 3_3.jpgfelhasználóinak 18,6%-a 20 év alatti.

A TikTok közösség demográfiai adataival kapcsolatos leghitelesebb információk Kínából származnak, miszerint a felhasználók egyharmada 20–24 éves, egynegyede 25–29 éves, 20%-a pedig 20 év alatti. Tehát még egy alkalmazás a tinédzserek számára? Nos, a számokból láthatjuk, hogy nem egészen ez a helyzet. Ez lehet az oka annak, hogy a TikTok valódi elismerést tud bezsebelni a marketingszakemberek részéről is. 

A TikTok továbbra is megtalálja egyedi helyét a piacon

A platform számos fontos frissítésen ment keresztül az elmúlt években. A marketingszakemberek számára talán a legkritikusabb az a jelenség, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg a szolgáltatáson, amely teljesen új lehetőségeket nyit meg a fizetett közösségi média számára. Az alkalmazás célja a márkák és a TikTok tartalom alkotóinak összekapcsolása a nemrégiben megnyitott TikTok alkotói piactéren.

Az applikáció nemrégiben betiltotta az összes politikai hirdetést. Ez is elkülönítheti a TikTokot más hasonló platformoktól. Missziója a „pozitív, frissítő környezet”, mely inspirálja a kreativitást és felhasználóinak örömet okoz. 

A TikTok és a Snapchat túl hasonlóak?

Számos közösségi média alkalmazás létezhet együtt. A LinkedIn, a Facebook, az Instagram, a Youtube és a Pinterest egyértelmű különbségeket mutat a felhasználók szándéka között. A TikTok és a Snapchat viszont túlságosan is hasonlóak?

Kétségkívül fokozódó verseny van közöttük, hiszen mindkét alkalmazás versenyez a felhasználó idejéért és figyelméért, na és persze mindkettőre igaz, hogy a felhasználók által létrehozott videókat tartalmazza. Noha a tizenévesek különböző módon használják az alkalmazásokat, a TikTok videók megtekintésének és létrehozásának vonzereje ebben a demográfiai csoportban nagyon erős. Bár a Snapchat és a TikTok jellemzői eltérhetnek, felhasználói bázisuk nagyon hasonló. A Snapchat esetében a felhasználók napi 30 alkalommal nyitják meg az alkalmazást. Bár nem tudjuk, hogy a TikTok felhasználók milyen gyakran nyitják meg a sajátjukat, a Business of Apps jelentése szerint az alkalmazás kínai társát, a Douyin-t a felhasználók napi négy-öt alkalommal nyitják meg, és körülbelül fél órán keresztül használják. Mindenesetre hosszú idő óta nem találkoztunk olyan izgalmas és ígéretes dologgal, mint a TikTok piacra lépése.

A két alkalmazás, amely az elmúlt években kissé összehasonlítható volt, a Vero és az Ello volt, azonban a marketingszakemberek figyelmét egyik sem keltette fel. A TikTok átlépte ezt a kritikus falat. Egyre növekszik a lehetőségek tárháza a platform bevételszerzésére, és növekszik a felhasználói bázisa is.

Ha megnézzük a számokat, a TikToknak még nagyon sokat kell tennie, de látható, hogy mind a TikTok felhasználói, mind pedig a marketingszakemberek egyre nagyobb figyelmet kezdenek fordítani a platformra.

Te mit gondolsz a TikTokban rejlő üzleti lehetőségekről? 

Forrás: https://www.socialbakers.com/blog/tiktok-facts-you-need-to-know?fbclid=IwAR1r0U4yoBONSlLyMCKvmL7kyIYSfz6ygZjA7vd5lDwDaqrC1r_S5YnCG8o

Szólj hozzá

marketing