2019. dec 17.

Add át a karácsony hangulatát követőidnek!

írta: Sáringer Viktória
Add át a karácsony hangulatát követőidnek!

kara_csonyi_hangulat_2.jpgAz ünnepi vásárlás többé már nem kell, hogy egy végeláthatatlan maraton legyen, hanem akár pillanatok alatt is történhet. Ahelyett, hogy elmennénk megannyi plázába, üzletbe a legjobb ajánlatokat keresve, sokunk szívesebben keresgél mobilján vagy számítógépén a tökéletes ajándék után és legjobb akció után.

A Crowdtap 2014-es felmérése szerint a vásárlók körülbelül 64%-a keres közösségi oldalakon inspirációt, hogy mit vegyen. A közösségi médiák közül ezen a fronton is kiemelkedik a Facebook: a leginkább ez a közösségi oldal tudja befolyásolni az ajándékvásárlást, egészen komoly 59%-os aránnyal. A Facebook mellett még az inspiráció után kutatók kedvence a Pinterest és nagyon sokan látogatnak blogokat is ebben az időszakban.

Ezek a számok azóta már nagyban megnőttek, egyre többen vásárolnak otthonról, kényelmesen mobiljukat használva a közösségi oldalakon látott ajánlatok alapján.

Ugye már Te is előkészítetted közösségi oldaladat, hogy megragadja a látogatók figyelmét a karácsonyi keresgélés közepette? Ha még nem, épp itt az ideje hogy igazán ünnepivé tedd oldaladat!

1. Cseréld le borító- és profilképed!

A borítóképednek elsősorban mindig márkád értékeit, személyiségét kell megragadnia és tükröznie az emberek felé – de ha azt szeretnéd, hogy karácsonyi hangulatba kerüljenek látogatóid, akkor mindenképp elő kell rukkolnod egy karácsonyi verzióval.
Sokan csupán görgetik a Hírfolyamot és ha meglátják, hogy új, érdekes, ünnepi borítóképre váltottál, lehet, hogy rákattintanak oldaladra megnézni, milyen karácsonyi tartalmaid, ajánlataid, ajándékötleteid vannak.


Milyen borítóképet készíts?
Rengeteg lehetőséged van, de először is tudnod kell, milyen céljaid vannak a karácsonyi időszakban, milyen információt szeretnél közvetíteni:

  • Vannak speciális, karácsonyi termékeid és ezeket mutatnád be?
  • Lesznek remek karácsonyi akcióid és ezeket promótálnád?
  • Ünnepi rendezvényre készülsz?
  • Jótékonysági akciót indítasz?

Add át üzenetedet követőidnek egy egyszerű, de hatékony design-nal! kara_csonyi_hangulat.jpg
Az is jó ötlet, ha céged logós borítóképét szerkeszted ünnepi hangulatúvá: válassz világoskék hátteret és díszíts hópelyhekkel vagy domináljon a sötétzöld, piros és arany szín, amik mellé karácsonyi szimbólumokat adsz, például mézekalács figurákat, karácsonyfát, Mikulást, ajándékdobozt, ami a leginkább tetszik.

2. Karácsonyi ajánlatok

A karácsonyi az a szezon, amikor az egész évet nézve is kiemelkedően magas a vásárlási arány. Vannak cégek, akik az éves bevételük 20%-át ebben az időszakban keresik meg. Ezért fontos, hogy Te is beszállj a versenybe és növeld eladásaidat – ami persze nem egyszerű, mert ilyenkor őrületes mennyiségben hirdetnek mindenhol, hogy vásárlásra ösztönözzék az embereket.
Emiatt tanácsos készülni erre a hónapra és előre megtervezni, milyen ajánlatokkal tudsz érvényesülni. Ilyenkor sokszor teljesen elveszik a márkahűség, az emberek rengeteg ajándékot vesznek és előfordul, hogy a legfontosabb szempont az ár és nem a márka, az ár-érték arány.

Milyen ajánlatok gyakoriak a karácsonyi időszakban?

  • Csak a mai nap kaphatod meg ennyiért!
  • Limitált mennyiségben kapható, a készlet erejéig!
  • Vegyél egyet és adunk mellé még egyet ajándékba! Kettőt egy áráért!
  • Speciális ajánlatok, kuponok

Ezek az ajánlatok mind arra ösztökélnek, hogy vásárolj minél hamarabb, mielőtt lemaradsz/elfogy a termék/lejár az akció. Ha Te is ilyen rövid, lényegretörő üzenetekkel próbálod bevonzani a vásárlókat, akkor gondoskodj róla, hogy megragadd az emberek figyelmét! Az apróságok is sokat számítanak: például ügyelj rá, hogy szöveged jól olvasható legyen, ami nem veszik el a háttér miatt, a betűtípus nem nehezíti meg a gyors olvasást, emeld ki nagyobb karakterekkel az akció mértékét, alkalmazz call to action-t.

Milyen fogásokat érdemes még bevetned?

  • Rendkívül jó marketingfogás a karácsonyi őrületben, ha ingyenes szállítást biztosítasz a vásárlóknak.
  • Vedd le a terhet vásárlóid válláról: nagyon nagy plusz, ha ajandékként becsomagolva is megvásárolhatják Tőled a választott terméket.
  • A későn észbekapó vevőkre gondolva, karácsonyhoz közeledve ajánlj extra gyors kiszállítást, amiben garantálod, hogy Szentestére már megérkezik a csomag. (Persze ilyet csak akkor ígérj, ha biztosan be is tudod tartani.)
  • Vicces, kreatív képek: az interneten számos ingyenesen használható képszerkesztő elérhető, amelyeket használva Mikulás szakállat szerkeszthetsz a képen szereplő emberre, csillagokat, hópelyheket varázsolhatsz mellé és apró részletekkel díszítheted, hogy igazán karácsonyi hangulatú legyen a végeredmény.

3. Oszd meg a karácsony örömét!

kara_csonyi_hangulat_3.jpgAdd át a karácsonyi hangulatot a felhasználóknak és bíztasd őket karácsonyi ajándékok vásárlására! Kezdj el decembertől karácsonyi, ünnepi témájú tartalmakat készíteni: fotókat, videókat, kvízeket, szavazásokat, tegyél fel kérdéseket, ossz meg recepteket, tippeket az ünnepi készülődéshez. Roppant jó, ha beszélgetést tudsz kezdeményezni követőiddel és rá tudod venni őket a kommentelésre, megosztásra, ezzel növelve bejegyzésed elérését.

4. Ajándékozni jó!

A karácsony, akárhogy is nézzük, többek között az ajándékokról is szól. Ilyenkor különösen pozitív benyomást tesz az emberekben, ha önzetlen cselekedetet látnak. Hirdethetsz nyereményjátékokat is, hogy megháláld követőidnek, hogy egész évben Veled voltak vagy segíthetsz akár egy szervezetnek is. Adományozz egy általad kiválasztott jótékonysági célra!
Még az is jó lehetőség, ha teljesíted egy követőd kívánságát és ajándékként eljuttatsz hozzá egy vágyott terméket. Megjutalmazhatod pár lelkes rajongódat is, akik rendszeresen aktívak oldaladon.

5. Mutasd meg, milyen jó adni!

Ha nem elégszel meg azzal, hogy Te magad adományozol céged nevében, ösztönözd erre követőidet is! Felajánlhatod, hogy a vásárlásokból befolyt összeg bizonyos százalékát jótékony célra fordítod vagy a vásárlás véglegesítésénél be lehet jelölni egy külön részt, ahol adott összeggel többet fizet a vásárló, amit Te juttatsz el a szervezetnek.
Ha nagyobban gondolkodsz, egy jótékonysági rendezvényt is szervezhetsz, de márkád nevét úgy is népszerűsítheted, ha például egy kép továbbosztására ösztönzöd követőidet Instagramon. Írj ki egy kihívást, amiben ha továbbosztják profiljukon a fotódat, használva az általad kitalál keresőcímkét, minden továbbosztás után x összeget adományozol jótékony célokra.

Forrás: https://www.jeffbullas.com/8-creative-ways-add-christmas-spirit-social-media/

Szólj hozzá

vásárlás karácsony tippek