2019. dec 28.

Mi várható 2020-ban a közösségi médiában?

írta: K.Klarissza
Mi várható 2020-ban a közösségi médiában?

manipulation-smartphone-2507499_1280.jpgA közösségi média jövőjének előrejelzése nem túl könnyű feladat, hiszen ez az ágazat szinte naponta változik, új eszközök és segédprogramok kerülnek bevezetésre - további lehetőségeket kínálva az online marketing teljesítményének összekapcsolására, nyomon követésére és maximalizálására. Viszont azon túl, hogy nem egyszerű feladat az előrejelzés, nagyon izgalmas, és már az idei évből is sok minden megjósolható a következő évre vonatkozóan.

Nézzük meg a 6 legfontosabb tényezőt, amire érdemes lesz vállalkozásunknak odafigyelni 2020-ban a közösségi médiában:

1. Az influencer marketing tovább növekszik

A kutatások azt mutatják, hogy a marketingszakemberek 59%-a tervezi, hogy 2020-ban tovább növeli az influencer költségvetését. Tudjuk, hogy a fogyasztók egyre inkább óvatosan kezelik a hírcsatornákon megjelenő hirdetéseket, éppen emiatt a vásárlási döntések előtt olyan emberektől kérnek tanácsokat, akikben megbíznak. Ezek az emberek lehetnek barátok és családtagok, de a bizalom köre már olyan emberekre is kiterjedt, akiket a közösségi médiában követnek, a celebektől kezdve az egyes területek szakértőin át. Ez pedig nagyon kedvez az influencer marketing további növekedésének.

2. Vásárlás a közösségi médián

Ez egy trend, amely ebben az évben kezdődött, és az előrejelzések szerint továbbra is növekedni fog. A lényege pedig az, hogy már egyre inkább nem kell elhagyni egy bizonyos weboldalt, vagy platformot az online vásárláshoz. Néhány kattintással lehetőség lesz megnézni egy terméket, ami tetszik, miközben görgethetjük az Instagram-ot, megoszthatjuk a hitelkártya-adatainkat, és már kész is. Ha a fogyasztóknak ilyen könnyűséget és gyorsaságot nyújt mindez, az értékesítési csatornát szinte a felére csökkenthetjük. Jó hír: ez az eszköz nem csak a nagyvállalatok számára lesz használható. 2020-ban kisebb cégek, és remélhetőleg még induló vállalkozások is jól tudják majd hasznosítani ezeket a lehetőségeket.

3. Story a különböző közösségi oldalakon

Egy ideig a Story kizárólagos újdonságnak számított, és csak a Snapchat-en működött. Aztán nem sokkal később megjelent az Instagram és a Facebook felületeken is, és most már a YouTube is rendelkezik saját Stories-zal. Mire is jók ezek valójában? Autentikus betekintést nyújtanak a nézők számára, mivel ezeket főként a helyszínen készítik, és osztják is meg a közösséggel. Emiatt hatalmas lehetőségeket rejtenek magukban. Mivel a tartalmuk meglehetősen gyorsan eltűnik, ez a tökéletes alkalom a marketingszakemberek számára, hogy kihasználják a valamiből kimaradás félelmét (FOMO), és azonnali eladásokat és üzleteket kínálhassanak, amelyeket csak a hűséges felhasználók fognak elcsípni.

Nem mellesleg további új felhasználókat vonzhatunk be általa. Ez egy módja annak, hogy átugorjuk a hirdetéseket, és ezzel pénzt takarítsunk meg cégünknek. A Strory ráadásul azonnal növeli az elkötelezettséget - végezhetsz közvélemény-kutatásokat, vagy feltehetsz olyan kérdéseket, amelyek egyszerű kattintással megválaszolhatók.

4. A kiterjesztett valóság (AR) a középpontba kerül

Az AR technológia fokozatosan fejlődik, egyre növekszik az e-kereskedelem, a különleges ajánlatok és még sok más. Például az IKEA most lehetőséget ad a fogyasztóknak arra, hogy megnézzék, hogyan fog kinézni a megvásárolni kívánt termék a vásárlók saját otthonában az AR alkalmazásán keresztül. Ezt itt tudod megtekinteni:

https://newsroom.inter.ikea.com/IMAGES-AND-VIDEOS/video/ikea-place-demo-ar-app/a/c7e1289a-ca7e-4cba-8f65-f84b57e4fb8d

Rengeteg potenciál rejlik az ilyen típusú technológiában - például az ingatlanügynökök a leendő háztulajdonosokat otthoni virtuális túrákra vihetik, amelyek során a festék színe megváltoztatható, a falak eltávolíthatók, vagy más helyre mozgathatók. Rengetegféle módon lehet felhasználni az AR-t, és bár alkalmazása eddig korlátozott volt (technológiai korlátok és/vagy költségek miatt), ezek az akadályok egyre csökkennek. Várható, hogy ez is nagy változás lesz 2020-ban.

5. Chatbotok

Amikor a chatbotok először megjelentek, az ügyfeleknek csak előre megadott válaszokat adtak a cégek általánosnak vélt kérdéseivel kapcsolatban. A 2019-es évben azonban a chatbotok óriási fejlődésen mentek keresztül: az algoritmusok már javítják a chatbotok hatékonyságát azáltal, hogy „megértik”, mit írnak a felhasználók nekik. A cégeknek nem szükséges többé tárolniuk előre megadott válaszokat a botban, mivel a chatbotok bizonyos értelemben „szörfözhetnek” az interneten, hogy megtalálják a fogyasztók által keresett kérdésekre a válaszokat. A chatbotok képesek egyidejűleg több emberrel is beszélgetni, intelligenciájuk pedig csak tovább növekszik 2020-ban, ami valószínűleg azt fogja eredményezni, hogy egyre több fogyasztó és cég használja majd őket.

6. Továbbfejlesztett ügyfélszolgálat

Ez valójában a chatbotok második része. Tudjuk, hogy a fogyasztók minél hamarabb választ szeretnének kapni a feltett kérdéseikre, viszont a másik oldalról azt is tudjuk, hogy nem realisztikus, ha minden vállalatnál élő 24 órás ügyfélszolgálati csapat működik. Az élő személyzet és a chatbot technológia használatának kombinálásával viszont lehetővé válik az ilyen típusú éjjel-nappal való lefedettség. Természetesen a botok nem tudnak válaszolni minden egyes kérdésre, és nem is egyenértékűek egy olyan személyes beszélgetéssel, amit egy másik valódi emberrel folytatsz - de sok időt takaríthatunk meg az ügyfélszolgálati munkatársak számára a közös kérdések, a címek és a jelszavak megváltoztatásának átadása révén. A chatbotok még nincsenek nagymértékben elterjedve, de úgy tűnik, hogy 2020-ra egyre inkább kiemelkedővé válnak, potenciális költségmegtakarításokkal és fejlesztésekkel.

Te melyik kulcsfontosságú tényezőnek vennéd a legnagyobb hasznát vállalkozásodban? 

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/6-key-social-media-trends-to-watch-in-2020/568481/

Szólj hozzá

2020 social media