Milyen közösségi média trendekre számíthatunk 2020-ban?
Nehéz megjósolni, mit takar a jövő, de most megengedtük magunknak, hogy kicsit előre gondolkozzunk és a jelenlegi trendek alapján megpróbáljuk kideríteni, mi lesz menő az újévben. A közösségi média folyamatosan változik, lépést tartani szinte lehetetlen, ezért mindig érdemes előre gondolkozni és előre tervezni – ha Te is így gondolod, akkor tippjeink segíthetnek Neked, hogy izgalmas, trendi tartalmakat tervezhess 2020-ra!
Az időszakos tartalmak fénykora
Mit értünk időszakos tartalom alatt? Ami csak bizonyos ideig megtekinthető, majd eltűnik, például ilyenek a Snapchat és az Instagram történetek is. Ezek, bár lementhetők a profilra, de a követők sosem tudhatják, hogy mentésre kerülnek-e a tartalmak – így ezek a történetek arra ösztönzik az embereket, hogy azonnal kattintsanak és megnézzék, mit osztottál meg.
A popularitás okához tartozik, hogy ma már az emberek figyelmét lekötni nagyon nehéz, rövid ideig tudnak/akarnak csak egy dologra koncentrálni, minden annyira felgyorsult, hogy sokszor nem néznek végig hosszú videókat, nem olvasnak el hosszabb lélegzetvételű írásokat… A történetek nagyszerű lehetőséget jelentenek, hogy ugyan csak pár másodpercre, de magadénak tudhasd a felhasználók figyelmét. Sokan az Instagramon már nem is nézik a Képfolyamba feltöltött, fix tartalmakat, csak a Sztorikat lapozzák végig, így tanácsos oda is folyamatosan tartalmat gyártanod.
Viszlát influencerek, helló Instagram-reklám?
Már mind tudjuk, hogy az Instagram a kedvelések eltűntetését kezdeményezte, néhány profilon már el is kezdte megvalósítani és a közeljövőben számíthatunk arra, hogy globálisan, minden felhasználónál el fog tűnni a lájkok száma az 5 követővel rendelkező átlagfelhasználótól a több százezres rajongóbázissal rendelkező influencereken át a milliós követettségű márkákig.
Bár az Instagram a kedvelések eltűntetésével próbálja kiküszöbölni, hogy ez határozza meg, ki hogyan érzi magát – nem kedvelik a képem, nem szeretnek, vagy: neki sokan kedvelik, irigy vagyok – és mindenki bátran, szabadon megvalósíthassa önmagát a platformon, az is hozzátartozik a dologhoz, hogy így nehezebben ellenőrizhetővé válnak az influencerek, a márkák bizalma meginghat az influencer-marketingben és akár a kedvelések, interakciók rovására is mehet az, hogy nem látjuk a kedveléseket, ami romlást eredményez a véleményvezérek elérési arányában. Így előtérbe kerülhet a direkt módon az Instagramon való hirdetés az influencerekkel való együttműködéssel szemben – ezzel a lehetőséggel a jövő évben mindenképp számolnunk kell, bár valószínűleg ettől még az influencer marketing ugyanúgy szárnyalni fog, mint most.
Online vásárlás
Már most is nagyon népszerű az online vásárlás, de ez egyre csak erősödni fog a jövőben. Megérkezett Magyarországra is a Google Shopping, az Instagramon is van lehetőség termékek megjelölésére és már szinte tényleg minden közösségi felületen, weboldalon, blogon, webshopon, hírportálon hirdethetünk. Az emberek közül sokan már most is a kényelmes, otthonról, mobilról vagy számítógépről történő vásárlást részesítik előnyben és ez a helyzet várhatóan még inkább fokozódni fog. Így, ha Neked még nincs közösségi oldalad, honlapod és nem is hirdetsz online, vagyis ha még egyáltalán nem vagy jelen az interneten, akkor ideje legalább egy weboldalt és egy Facebook-oldalt létrehoznod.
Videós tartalmak
Már most is az egyik legjobban teljesítő tartalmak közé tartoznak a videók és még ennek fokozódása várható 2020-ban. A Cisco egy tanulmánya szerint 2022-re az online tartalmak 82%-a videós tartalom lesz – őrület, igaz? Emiatt fontos, ha releváns akarsz maradni a közösségi médiában, kezdj el gondolkodni, milyen lehetőségeid vannak videók létrehozására. Ötletelj, kísérletezz, valósíts meg, ossz meg és ellenőrizd az eredményeket!
Az influencer marketing nem megy sehova
Bár az Instagram a kedvelések eltűntetésével veszélyezteti az influencerek helyzetét, a dolog várhatóan nem fogja drasztikus módon lecsökkenteni az véleményvezérek megbízásait, hiszen akik valódi, hűséges követőtábort gyűjtöttek össze, továbbra is népszerűek maradnak. Valahol jó is a kedvelések eltűntetése, hiszen sokan tévesztették meg a márkákat vásárolt követőkkel és vásárolt kedvelésekkel, ami miatt szigorúan be kell mérni a véleményvezéreket, mielőtt rábólintunk a közös munkára. Keress márkádhoz releváns influencereket, akikkel az együttműködés eredményes lehet mindkettőtök számára.
Szabályozások és ellenőrzések
Mivel egyre elterjedtebb az online hirdetés, az influencer marketing, várható, hogy szigorítanak a szabályokon és komoly ellenőrzéseknek vetik alá a hirdetéseket. Például sok valótlan hirdetés kering az interneten, influencerek reklámoznak anélkül, hogy nyilvánosan és egyértelműen megjelölnék a fizetett partnerséget és hamis állításokkal találkozhatunk nap, mint nap. Bár szinte lehetetlen a küldetés, hogy felügyelet alatt legyen minden hirdetés, reménykedjünk a javulásban.
A közösségi média az új ügyfélszolgálat
Ha van Facebook oldala márkádnak, már Te is biztos tapasztaltad, hogy ha az érdeklődőknek kérdése van, vagy a vásárlóidnál probléma merül fel, sok esetben egyből a Facebookon fordulnak hozzád komment vagy üzenet formájában, ahelyett, hogy weboldaladon felkeresnék a kapcsolati részt és e-mailt írnának, telefonálnának vagy személyesen bemennének üzletedbe. Mivel mindenki nap, mint nap használja a Facebookot, ez a legegyszerűbb mód az emberek számára, hogy elérjenek Téged. Ezért fontos, hogy folyamatosan figyeld a bejövő üzeneteket, hozzászólásokat és törekedj rá, hogy 24 órán belül válaszolj mindenkinek – főleg a panaszos vevőknek! Ha nem Te kezeled a Facebook-oldalad, ügyelj rá, hogy olyan személy legyen ott, aki érdemben tud válaszolni a vásárlóknak, mert senki sem szereti igazán, ha panaszára egyből az a válasz érkezik, hogy ezt küldje tovább e-mailben vagy hívja fel ezt a telefonszámot, kérdezze meg azt az embert.
Te mit gondolsz, milyen trendek fognak hódítani a közösségi médiában 2020-ban?
Forrás: https://influencermarketinghub.com/social-media-trends/