Nincs ötleted mit posztolj? - Egyszerű játékokkal aktivizáld rajongóidat!
Ki ne szeretne játszani? Nem csak gyerekekre szabott játékos bejegyzéseket készíthetünk, mert a felnőttek is szívesen részt vesznek a fejtörőkben. Érdemes kihasználni a közösségi média adta legegyszerűbb, legkézenfekvőbb játéklehetőségét, az organikus posztokon keresztül megvalósítható játékot. Bizony, ráköltött pénz nélkül is lehet kiváló eredményeket elérni. A titok az egyszerűségben, átláthatóságban rejlik. Az emberek akkor játszanak a legaktívabban, legszívesebben, ha egy egyszerűen teljesíthető játékot tárunk eléjük. Váltogathatjuk a könnyebb és nehezebb feladatok sorát is, így kitapasztalva, követőbázisunk melyik lehetőségben vesz részt szívesebben. Az a jó, hogy számtalan lehetőségünk van, különböző kreatív játékokat alkothatunk, így sosem lesz monoton, unalmas. Ha nem mindig ugyanazzal a játéktípussal próbálkozunk, hanem váltogatjuk a különböző típusokat, akkor sokkal változatosabb, izgalmasabb kommunikációt folytathatunk.
Először egy egyszerű játékot mutatunk meg, ahol egy kérdésre várunk választ. Ehhez érdemes opciókat is megadni, hogy elősegítsük a válaszadást. Ha betűjelekhez vagy számokhoz kötjük a válaszokat, akkor még több kommentre számíthatunk a felhasználók részéről, hiszen egy-egy betűt vagy számjegyet gyorsabb s egyszerűbb leírni, mint egy teljes választ. Ez a feladat különösebb szellemi munkát sem igényel, egyszerű kérdéseket tehetünk fel vele, akár személyes véleményre is rákérdezhetünk.
Egy kicsit gyerekkorunkat idéző játék, és már akár egy kis tudást is igényelhet, ha képeket kell összepárosítani egy bizonyos szempont szerint. Érdemes számokat és betűket használnunk itt is, hogy könnyebben leírhassák a megoldást a felhasználók.
A keresd a különbséget típusú bejegyzések létrehozásához már kell egy kis számítógépes ismeret. A kollázsokat és feliratozásokat könnyen összedobhatod akár online, ingyenes weboldalakon is (például BeFunky), de itt már szerkesztened kell magát a fotót is. Mi a különbségkeresésre azt az opciót választottuk, hogy egy két képből álló kollázst hoztunk létre, hogy kinagyítva is egyben legyen látható a két kép, ne külön-külön, ne kelljen lapozgatnia a felhasználónak.
Az, hogy milyen különbségeket rejtesz el, abszolút rajtad áll, a lényeg, hogy passzoljon márkádhoz. Egy-két dolgot eltüntethetsz a fotóról vagy akár új tárgyakat, személyeket, élőlényeket is rászerkeszthetsz a képre. Amennyiben nehézkes számodra ez a feladat, használd a Google keresőjét és keress PNG képeket, amiken alapból nincs háttér, így könnyedén rászerkesztheted a képre. A felhasználási jogokra ügyelj!
Melyik évben készült a fotó? Itt újra visszanyúlunk a régi tartalmak, fotók irányába, de ezúttal más szemszögből használjuk fel újra a régi képeket. Itt általában tippelnek az emberek, ezért érdemes olyan képet választani, amin van valamilyen árulkodó, segítő jel. Ezek a nyomok lehetnek apróságok is – hidd el, szemfülesebbek az emberek, mint gondolnád! Például a fürdőruha kinézetéből, egy megadott utcából vagy üzletből, a közlekedésből, egy felújítás előtti állapotból lehet következtetni arra, hogy mikori lehet a fotó. Azt ajánljuk, hogy ne csak hátradőlve nézd, hogyan találgatnak az emberek, hanem kommunikálj velük és tereld őket a jó megoldás irányába, anélkül, hogy elárulnád azt! Válaszolj a kommentekre és jelezd, hogy mennyire hideg vagy meleg. Azért pár nap múlva, ha már csökkent az érdeklődés, áruld el a megoldást is, így a játékosok nem hiába tippeltek, hanem megtudják azt is, mennyire gondolkodtak jól.
Egy kis kvíz mindig jó ötlet! Válassz ki egy adott témát, terméket és ennek kapcsán tegyél fel kérdéseket! Nem árt, ha egy segítő, weboldalra átirányító link is található a posztban, így akik bizonytalanok, utánajárhatnak a megfejtésnek és így már sikerült is elérned, hogy közösségi média felületedről átkattintsanak honlapodra.
Mi látható a képen? Itt felhasználhatsz helyeket, termékeket, vagy akár csak jelenítsd meg terméked egy részletét a képen, ami alapján kitalálhatják a megfejtést. Itt is ajánljuk a segítség elhelyezését, amennyiben nem túl egyértelmű a megfejtés, de a linkre ügyelj, amit melléhelyezel. Fontos, hogy ne árulja el a megoldást a link szövege! Amennyiben lelőné a poént a link címe, bit.ly segítségével könnyedén átalakíthatod.
Igaz vagy hamis? Érdemes egy tematika körül akár több állítást is feltenni, melyek közé egy hamisat elrejtünk, de egy állítással is működik. Ennél a feladatnál már azért kell gondolkodni, de törekedjünk az egyszerűségre, hogy akik követik oldalunkat, kedvelik márkánkat, könnyen válaszolni tudjanak.
A következő játékos poszt hasonlít az első típusra, vagyis itt csak egy kérdést teszünk fel, ami nem feltétlen kvíz-jellegű, hanem lehet egyszerű, véleményre rákérdező is. Ebben a verzióban reakciógombbal lehet szavazni, véleményt kifejezni. Érdemes nem csak a szövegben, hanem vizuálisan a képen is megjeleníteni, hogy melyik reakció melyik választ jelzi.
Ebben a bejegyzésben az egyszerű, egy kezdő által is könnyen elkészíthető játékokra koncentráltunk. A következő cikkben már egy picit bonyolultabb, de még mindig viszonylag egyszerű vizuális megvalósításokat mutatunk be.
_________________________
A játékok témakörében remekül használhatók a chatbotok és az alkalmazások is. Nézd meg, mi mindent tudsz kihozni egy-egy ilyen lehetőségből!
Lovász László Tesztbeszéd című műsorához készített chatbot-játékunkat a Magyar Marketing Szövetség egy KKV-Marketing Gyémánt díjjal is jutalmazta. A műsorvezető Dombóvári István volt.
A játék lényege az volt, hogy a műsor tematikájának megfelelően véleménykérdéseket kellett megválaszolni egy celebritás kapcsán, amire aztán az adott celebritás természetesen megadta a választ.