2020. jan 02.

Nincs ötleted mit posztolj? Vis maior, nem várt helyzetek - lefagyás helyett hoztunk néhány ötletet!

írta: Sáringer Viktória
Nincs ötleted mit posztolj? Vis maior, nem várt helyzetek - lefagyás helyett hoztunk néhány ötletet!

5resz.jpgA közösségi média kommunikáció egyik pillanatról a másikra drasztikusan megváltozhat. Bármikor jöhetnek olyan helyzetek, amikor mindent újra kell gondolnunk, változtatnunk terveinken és alkalmazkodni a kialakult szituációhoz. Ez lehet egy botrány vagy olyan történés, amire nincs ráhatásunk. Mint például a koronavírus okozta hatalmas káosz. Ha közösségi média posztokkal is foglalkozol és érintette szektorodat a vírus, akkor ismerős lehet az, hogy akár napi többször is újra kell tervezni, átnézni a bejegyzéseket, hogy ne maradjon bent olyan információ, ami már nem aktuális/érvényes vagy akár a jelenlegi állapotok mellett problematikus, ne mondjuk olyat, ami nem egyezik a kormány által kiadott irányelvekkel, és így tovább.

Ez nem volt egyszerű menet egy ügynökségnek sem, sőt azoknak a vállalkozóknak sem, akik maguk kezelik közösségi oldalaikat. Egy ilyen kiszámíthatatlan helyzetben, amikor a nap bármely órájában, akár egy este is bejelenthetnek egy fontos új intézkedést, képben kell lenni, hogy mi az aktuális helyzet, amihez alkalmazkodni kell és ennek megfelelően alakítani a kommunikációt.

A koronavírus és maradj otthon okozta helyet érzékennyé tett számtalan témát, kérdésessé a cégek helyzetét, így sokan nem is akartak a kommunikációval foglalkozni. Azonban ez nem jó út, mert a nehéz helyzetekben nem hagyhatjuk magukra követőinket, hanem jelen kell lennünk, még ha picit ritkábban is, de sok lehetőségünk van, amivel tehetünk a közösségért, megőrizhetjük pozitív imidzsünket, fenntarthatjuk az érdeklődést és nem mi leszünk az a cég, aki eltűnt, amikor baj van.

Elsőként egy olyan kommunikációs eszközt hoztunk, ami egyszerű, ugyanakkor kifejezi az odafigyelést az emberek iránt. A koronavírus helyzetben fontossá vált az, hogy az emberek maradjanak otthon, vigyázzanak egymásra, fogjanak össze egymásért, így ezek azok a gondolatok és értékek, melyeket kiemeltünk idézetként bemutatott bejegyzéseinkben. Fontos, hogy ne írjunk sok szöveget a képre, mert ha nehezen olvasható, akkor nem fogják megnézni az emberek és a Facebook sem ajánlja olyan sok felhasználónak a túl sok feliratot tartalmazó képeket és videókat. Röviden, tömören juttassuk el üzenetünket az embereknek és mutassuk meg, hogy igenis kivesszük a részünket és törődünk velük. Ezt nem csak pénzzel, adományozással lehet megmutatni, hanem egy kis odafigyeléssel is.

sorozat35.png

sorozat36.png

Ha pedig már otthonra kényszerülünk és az emberek nagyrésze a gép előtt ül a home office, az unalom vagy mindkettő kapcsán, akkor kreatív ötletekkel, kihívásokkal szórakoztatóbbá tehetjük számukra ezeket a nehéz időket. Mi például egy város Maradj otthon térképét igyekeztünk összegyűjteni aztáltal, hogy az embereket arra ösztönöztük, osszák meg velünk, mit látnak az ablakból.

sorozat37.png

A szórakoztatás mellett a segítségnyújtás, tanácsok, tippek megosztása is hasznos lehet. Habár egy-két dolog köztudottnak egyértelműnek tűnhet, mégis segíthet az embereknek, ha több forrásból látják.

sorozat38.png

A hogyan csináld jellegű bejegyzések nem csak szöveges formában, de vizuálisan is utat mutatnak az embereknek, legyen szó videóról, rajzolt ábrákról vagy fényképek sorozatáról.

sorozat39.png

sorozat40.png

Kiemelten fontos, hogy az embereket folyamatosan tájékoztassuk! A változások miatt mindig frissítenünk kell tájékoztató szövegünket. Sőt, érdemes egy gyakran ismételt kérdések fület is összeállítani felül, ha már összeszedtük, hogy a vis maior helyzet kapcsán milyen problémákkal kerestek minket a legtöbben. Tanácsos nem a képre írni a szövegünket, mert így a Facebook algoritmusa nem ajánlja majd az embereknek. Jobb ötlet, ha egy szép fényképet választunk ki szövegünk mellé. Ha csak szöveget írunk ki, nagy eséllyel elveszik, így azért jó, ha van mellette fénykép is.

sorozat41.png

Az otthon maradásra idén nem csak a szülők kényszerültek, de a gyerekek is. Sok szülőnek nehézséget okozott a munka összeegyeztetési a gyermekekre való felügyelettel, így úgy döntöttünk, hogy nyomtatható feladványokat, játékokat készítünk a gyerekeknek, amikkel az adott márkát ezidő alatt is közel érezhetik magukhoz.

sorozat42a.png

sorozat42b.PNG

 

sorozat43a.png

sorozat43b.PNG

A váratlan, nehéz helyzetekben se elégedjünk meg a minimummal, hanem törekedjünk a maximumra! Igyekezzünk aktivitást kiváltani az emberekből, hozzászólásra ösztönözni őket. Erre jó megoldás egy képmegosztásra ösztönző poszt, ahol egy adott témában kérjük a követőket, hogy hozzászólásban mutassák meg saját fotóikat is.

sorozat44.png

sorozat45.png

Persze egy botrány idején ez nem aktuális, de olyan szituációban, mint a koronavírus helyzet jó taktika, ha a bezárás ideje alatt is megmutatjuk a követőknek, hogy mit csinálunk. Készítsünk videókat, fényképeket és osszunk meg különleges tartalmakat a felhasználókkal! Például egy étel- vagy italrecept, egy varrási technika, egy edzésterv ingyenes közzétételével sokat segíthetünk mind az embereknek, mind arculatunknak.

A következő részben megmutatjuk, milyen módon használhatók fel a követők által készített tartalmak és miért érdemes bevetni őket a marketingstratégia részeként.

-------------------------------------

klausz-melinda.png

A koronavírus okozta helyzetben igyekeztünk segíteni a leginkább bajba jutó szegmenseknek, így a pedagógusoknak, szülőknek, az online térben még nem lévő kisvállalkozóknak valamint a zeneiparnak is tartottunk ingyenes előadásokat.

Itt és most hoztunk Neked egy közvetlen videót is arról, hogy mi vár ránk a karantén miatt az online térben (ha nem leszel karanténban vagy nem dolgozol home office-ban, akkor a gyermeked miatt feltétlenül nézd meg a videót): 

Szólj hozzá

poszt tipp sorozat kommunikáció facebook ötletek tippek posztok Facebook posztolás koronavírus