2020. jan 03.

Nincs ötleted mit posztolj? - Használd rajongóid tartalmait, természetesen jogtisztán!

írta: Sáringer Viktória
Nincs ötleted mit posztolj? - Használd rajongóid tartalmait, természetesen jogtisztán!

6resz.jpgTudtad?

Az emberek 87%-a állítja, hogy a közösségi média posztok segítenek nekik eldönteni, hogy mit vegyenek meg és 56% támaszkodik az online értékelésekre, míg csupán 16% részesíti előnyben a termékleírást és a professzionális fotókat. Napjaink vásárlói már nem feltétlen ösztönből vásárolnak, hirtelen impulzusból, hogy csak minél gyorsabban túl legyenek rajta. Sokan már eddig is nagyon tudatos és megfontolt vásárlók voltak, akik akár több forrásból is utánajártak egy-egy terméknek vagy szolgáltatásnak, hogy ár-érték arányban a legjobbat válasszák ki. A szájreklámnál pedig nincs is jobb és most nem csak az influencerekre gondolunk.

A felhasználók által gyártott tartalmak megosztásával nem csupán pozitív visszajelzést adunk követőinknek, hogy látjuk és értékeljük a márkánkkal kapcsolatban létrehozott bejegyzéseiket, de egyben egy emberközeli, barátságos, bizalmas légkört is létrehozunk. Vannak, akik számára meggyőzőbb egy átlagos felhasználó pozitív véleménye egy termékről, mintha egy influencer hirdetné.

Ez hasonló, mint az árösszehasonlító portálok, ahol anonim módon véleményeket lehet hagyni. Az átlagos felhasználóknak, anonim véleményezőknek nincs oka valótlant állítani, ők biztosan saját, személyes tapasztalatukat osztják meg. Ellenben mivel az influencerek pénzt vagy ingyen terméket kapnak egy-egy reklámért, a felhasználók bizalmatlanabbul állnak hozzájuk. Persze sok őszinte, hiteles influencer is létezik, akik csak olyan termékeket reklámoznak, amik valóban beváltak, de sajnos mivel ez nem mindenkire igaz, így a megítélés nem teljesen egységes.

A felhasználók által kreált tartalmak segíthetnek a bizalom építésében a felhasználókkal, bizonyítékul szolgálhatnak az elégedett vásárlókról, akik szívesen megosztják pozitív tapasztalataikat az érdeklődőkkel. Például megjelenítheted social media platformjaidon az ide beérkező szöveges értékeléseket. Igen, bárki megnézheti, ha akarja, de kevesen fogják. Ha olyan értékelés érkezik, ami részletes és büszke vagy rá, nyugodtan helyezd el egy képen és mutasd meg követőidnek is! Azért tanácsoljuk, hogy képre helyezd a kivágott szöveget, mert így több embert érhet el bejegyzésed a Facebookon, mintha csak a szöveget emelted volna ki.

sorozat46.png

A felhasználók néha olyan perspektívából készítenek fotókat, amire Te nem is gondolnál. Rengeteg a kreatív ember és kár lenne veszni hagyni ezeket a csodás felvételeket, amiknek márkádhoz köze van. Azonban nem teheted meg, hogy csak lemented a fotót és feltöltöd sajátként, hiszen az online világban is létezik szellemi tulajdon. Ha megtetszik egy felvétel, írj üzenetet az adott közösségi platformon a tulajdonosnak és kérdezd meg, megoszthatod-e a közösségi oldalaidon. Hidd el, a legtöbbek örülnek az ilyen lehetőségnek és megtiszteltetésnek veszik egy márka megkeresését. Jelöld meg a fotókon vagy a szöveg leírásában mindig a kép készítőjének felhasználónevét.

sorozat47.png

Egy újabb csavar ezen a koncepción, ha a felhasználók fotóival bíztatjuk az embereket további képek megosztására!

sorozat48.png

Sok helyen találkozhatunk a felhasználók fotóival és lehet, hogy nem is nekünk címezték a posztot, ettől függetlenül ne legyünk zavarban, beszéljünk a posztolóval. Az alábbi fotót egy lakberendezési csoportban találtuk egy kedves kis történettel és azonnal megtetszett. A tartalom tulajdonosa pedig nagyon örült neki, hogy a bejegyzését megosztottuk a márka oldalán is, így nem csak a követőinknek okoztunk örömet egy kreatív, ötletes tartalom bemutatásával, de a készítőnek is.

sorozat49.png

Van, hogy privát üzenetben keresnek meg a felhasználók és elküldik videóikat, fényképeiket, nagy eséllyel azzal a vággyal, hogy szeretnék viszontlátni a márka oldalán. Ez egy szuper lehetőség és amennyiben illik a fotó arculatunkhoz, jó a minősége, nem találunk benne kivetnivalót, osszuk meg nyugodtan. Fontos, hogy rossz minőségű tartalmat ne tegyünk ki, csak azért, mert követőinktől kaptuk! A beérkező tartalmakon nézzük meg, van-e márkanév elhelyezés és ha igen, milyen mértékű. Ha a fél fotót elfoglalja a fényképész logója, akkor az már reklámnak minősül, ha megosztjuk, de amennyiben csak a sarkába van írva a neve, akkor teljesen rendben van. Ha a beérkező videó fele a készítők cégéről szól, akkor szintén azzal van dolgunk, hogy rajtunk keresztül szeretnének reklámozni, így ezeket kerüljük el, amennyire lehet. Persze nem gond, ha megjeleníti magát, cégét a tartalomgyártó, de azért ne essünk át a ló túloldalára.

sorozat50.png

Bátran adj új formát a felhasználók tartalmainak! Ha több fotót is megosztanak Veled és mondjuk nem elég jó a minőség vagy nem szívesen töltenéd fel képgalériaként, készíts kollázst a képekből! Ügyelj rá, hogy ne felejtsd el megjelölni a tartalom tulajdonosát a képen és/vagy a posztban. A Repost, Regram és még számtalan alkalmazás segít abban, hogy az Instagramról úgy tudj letölteni fotókat, hogy rákerül a készítő felhasználóneve.

sorozat51.png

Az influencerektől sem kell tartani! Sok cég tart az influencerektől, mert sokuk már a bemutatkozásában egyértelművé teszi, hogy a képek felhasználása engedélyköteles, jogi lépésekkel fenyegetnek. Azonban nem minden véleményvezér ennyire szigorú és sokan az adott márkát is megjelölik posztjaikban, történeteikben, abban a reményben, hogy kikerül bejegyzésük a márka oldalára is. Ez mindkét félnek jó, mert nem csak a márka tehet szert új követőkre, érdeklődőkre a véleményvezér által, hanem ez fordítva is igaz. Azt tanácsoljuk, hogy influencerek, hivatásos fotósok esetében mindig egyeztess, mielőtt megosztasz valamit, így elkerülheted a kellemetlenségeket. Influencerek posztját nem csak feltöltött képként, de akár behúzott linkként is kiteheted, így az emberek kattintva a véleményvezér profiljára jutnak.

sorozat52.png

Sorozatunk következő részében megmutatjuk, hogyan adj át információkat kreatívan, milyen tartalmakat ossz meg, ha organikusan, vagyis fizetett hirdetések nélkül is sikerekre vágysz.

------------------------------------

dsc_4154_v_1200.jpgHa szeretnéd megtanulni, hogyan állítsd be TECHNIKAILAG IS megfelelően a posztokat vagy hogyan hirdess, kezeld Facebook, Instagram, LinkedIn vagy éppen YouTube csatornádat, tarts velünk

a, bármikor elérhető online előadásokon

b, egész vagy fél napos kis csoportos kurzusainkon vagy

c, tanulj könyveinkből, magazinunkból!

Szólj hozzá

poszt tartalom tipp sorozat facebook ötletek tippek posztok Facebook posztolás