2020. jan 05.

Nincs ötleted mit posztolj? - Kulisszatitkok, személyes tartalmak, információátadás kreatívan

írta: Sáringer Viktória
Nincs ötleted mit posztolj? - Kulisszatitkok, személyes tartalmak, információátadás kreatívan

7resz.jpgAz egyik legnagyobb hiba, amit a márkák el szoktak követni közösségi média kommunikációjuk során, hogy hasonlóan kezelik, mint mondjuk egy televíziós reklámot. Ezt olyan szempontból értjük, hogy folyton lényegretörően, egyértelműen csak reklámoznak. A közösségi médiában nem jó, ha folyton csak hirdetsz, a jól bevált reklámszövegeket és termékfotókat osztod meg! Más jellegű tartalomra vágynak az emberek, más miatt kedvelik meg márkádat és kezdenek el követni Téged.

Tehát fontos, hogy ne csak hirdetésekben gondolkodj!

Nem mutat jól az sem, ha néha-néha csak kampányszerűen nekiállsz hirdetni, amúgy egyáltalán nem kezeled az oldalaidat, nem osztasz meg semmilyen tartalmat.

Senki sem szereti csak a reklámokat. Mit árul el az egy cégről, ha csak akkor kommunikál az emberekkel, ha el akar adni valamit? Ugye, hogy nem ez a legjobb benyomás? Egy márkának sem áll jól, ha olyan megítélés alakul ki körülötte, hogy nem foglalkozik az emberekkel, csak vásárlóként tekint rájuk, akik profitot termelnek neki. Ma már ez nem elfogadható. Jobban jársz, ha hosszútávon alakítasz ki jó kapcsolatot az emberekkel, így ők ajánlanak majd ismerőseiknek és esetleg visszatérő ügyfeleiddé válnak. Tartsd a kapcsolatot követőiddel folyamatosan és ne csak erőszakosan eladni próbálj, hanem adj nekik tippeket, tanácsokat, ossz meg kulisszatitkokat – érd el, hogy megkedveljék márkádat!

Először is szuper, ha bevonod a követőket is! Az alábbi bejegyzésben egy bejelentéssel, a vásárlók számára hasznos információval jelentkeztünk, mely alapvetően nem túl izgalmas, ezért feldobtuk egy kis játékos felütéssel. Az már csak ráadás, hogy még olyan fotó is szerepel a posztban, ahol a márkához kapcsolódó személyek is láthatóak. Az emberek nagyon szeretik látni az arcokat a márka mögött, akkor is, ha velük találkozhatnak is akár az üzletekben, így már ismerősek nekik a munkatársak és akkor is, ha mondjuk fogalmuk sincs, kik dolgoznak a cégnél. Bizalmas, pozitív benyomást kelt, ha kollégáink is szerepelnek a megosztott tartalmakon.

sorozat53.png

A kulisszatitkok népszerűsége a felhasználók körében nem is kérdés! Mindenki szeret belesni kicsit a színfalak mögé és látni, hogy az általa követett influencer mivel foglalja el magát vagy a kedvelt márka miről posztol. Hogy mégis mit értünk kulisszatitkok alatt? Legyen szó egy étterem bejegyzéséről, amiben elárulja egyik ételük elkészítési módját vagy egy bárról, ahol bemutatják, hogyan keverik az egyik koktélt, esetleg egy virágüzletről, ahol néhány képkockát mutatnak meg arról, hol és hogyan tárolják a friss virágokat. A lent látható, példaként hozott bejegyzésben például azt mutatjuk meg az embereknek egy pár képből álló montázs segítségével, hogyan készülnek el a gyógyszerészek által a termékek a színfalak mögött, a vásárlók számára nem látogatható részen. Többféle módon engedhetünk betekintést az embereknek, ez lehet egy kis videó, pár folyamatábra, képsorozat vagy akár egyetlen fénykép is – csak rajtunk áll, az adott témában mit preferálunk. A koronavírus helyzet alatt kiemelten fontossá váltak a kulisszatitkok is. Példaként említhetjük, hogy egyes hotelek megmutatták, hogy mivel foglalják el magukat a dolgozók, míg bezárva kell lenniük: hogyan festenek, újítanak fel, milyen a szálloda üresen és így tovább.

sorozat54.png

Ugyanígy, az egészségügyi vonalon maradva a következő kulisszatitkot egy érdekes, humoros szöveggel dobtuk fel. Itt kihasználtuk az előnyt, hogy az emberek nagyrészének új információt mutatunk, ugyanis nem sokuk látta, hogyan készülnek a kenőcsök. Eközben ráadásul a termék elkészítése megtévesztésig hasonlít egy főzési-sütési folyamat lépéseire. Amennyiben az egyik kolléga biztosította az anyagot, nyugodtan emeljük ki a nevét is a posztban, főleg, ha olyan pozícióban dolgozik, hogy az ügyfelek, vásárlók akár ismerhetik is.

sorozat56.png

Mint ahogyan már írtuk, az emberek szeretik látni az ismerős arcokat a képernyőn is vagy csak úgy általában, hogy kik rejtőznek egy-egy márkanév mögött. Sokkal személyesebbé teszi a kapcsolatot vásárló és márka között, ha látható, hogy nem csupán egy névről, egy cégről van szó, hanem emberek is vannak mögötte, akik szívesen mutatkoznak a márka képviseletében. Jó ötlet az is, ha az adott személyekről egy bemutatkozást teszünk közzé, esetleg saját gondolataikat osztjuk meg vagy az üzletet mutatjuk be, ahol találkozhatnak velük az emberek.

sorozat55.png

Ahogy bemutathatjuk munkatársainkat, úgy cégünket is hasznos, ha pár szóban, mondatban összefoglalva jellemezzük. Ne feltételezzük, hogy csak olyanok tévednek oldalunkra, akik ismernek minket és már mindent tudnak. Mindig vannak új követők is, új emberek, akikhez eljuthat márkánk, cégünk bemutatkozó bejegyzésünk által. Amennyiben több üzleted is van, készíthetsz egy sorozatot is, ahol minden héten vagy hónapban, minden új részben egy újabb üzlet mutatkozik be egy ott dolgozó kolléga és a bolt helyének fényképes vagy videós láttatásával.

sorozat57.png

sorozat60.png

Hogyha valamilyen újdonsággal készülsz, akkor mindenképp vezesd fel kommunikációd során és növeld a várakozást! Mutass néhány apró jelet, árulkodó fotót követőidnek, hogy ők is tudjanak róla, hogy valami készülőben van, valami újdonság jön és izgatottak legyenek!

sorozat58.png

Ha pedig arról van szó, hogy információt szeretnél közölni, azt is tedd érdekesebb formában, ne csupán bemásold a szöveget. Mindig legyen a szövegek mellett fotó vagy fotók is, amik relevánsak a szöveges tartalomhoz. A szöveget mindig tördeld, hogy jobban átlátható legyen és dobd fel emojikkal is!

sorozat59.png

És ezzel el is érkeztünk kis sorozatunk utolsó részének végéhez. 7 részben mutattunk be számtalan ötletet, 60 bejegyzésmintát és tippekkel, tanácsokkal fűszereztük meg mindet. Kíváncsiak várjuk véleményedet sorozatunkról a hozzászólásoknál! Neked melyik rész tetszett a legjobban, melyik volt a leghasznosabb? Mi az a téma, amiről szívesen olvasnál nálunk? Írd meg nekünk!

-------------------

86864314_2449977998558056_5513014240119619584_o.jpgHa a közösségi média legaktuálisabb híreit szeretnéd megkapni, iratkozz fel chatbot értesítéseinkre. A felületen nem kapsz spam-et, sem oktatásokról való hirdetést sem, csak a konkrét esettanulmányokat, gyakorlati példákat és social media újdonságokat.

Szeretnéd?

Kattins ide az indításhoz!

Szólj hozzá

poszt tipp facebook ötletek tippek kulisszatitok posztok Facebook posztolás