Így legyél sikeres a közösségi médiában 2020-ban is!
A közösségi média egy nagyon gyorsan változó terület, az idő múlásával pedig egyre nehezebbé válik egy hatékony, elkötelezett online közösség kiépítése. Három milliárd ember (a világ népességének körülbelül 40%-a) használja jelenleg a közösségi média platformokat, és átlagosan két órát tölt megosztással, kedveléssel és beszélgetéssel ezeken a csatornákon. A világon jelenleg mintegy félmillió Twitter bejegyzést (tweet) és Snapchat-fotót osztanak meg percenként. Tehát a közösségi média használati aránya nemhogy csökkenést nem mutat, de napjainkban is olyan rohamosan fejlődik, hogy az elmúlt év taktikája gyorsan elavulttá válik. Íme néhány tipp, hogy lépést tarts a folyamatosan változó közösségi médiával:
1. Fókuszálj a közösségépítésre!
A közösségi média nemcsak a figyelem felkeltésére és a közösség növelésére irányul. Ez egy elkötelezett online közeg felépítéséről is szól. Éppen ezért kívülről, belülről tudnunk kell, hogy mit akarunk elérni oldalainkon, és követőink milyen tartalmakat várnak tőlünk, hiszen a célok és okok hiányában nem tudunk növekedést muatatni. Sokan vélekednek úgy, hogy „mindenkit be akarunk vonzani, mindenkiről azt szeretnénk, hogy legyen része az online közösségünknek”. Álljunk meg azonban egy pillanatra. A küldetésed és üzeneted nem fog visszatükröződni minden egyes embernél. Ha kisvállalkozásról vagy nonprofit szervezetről van szó, szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy az online közösség sokkal kisebb lesz, mint egy nemzeti szervezet esetében. A legjobb, amit tehetsz, hogy megszólítod a jelenlegi közösséged tagjait, hogy általuk mások is bekerüljenek a követőidhez. Minden nap lépj be az oldalaidra, és nézd meg, hogyan működik. Válaszolj a kommentekre és kérdésekre, légy jelen. Mindig akarj többet megtudni azokról, akik követnek, és arról, hogy mi érdekli őket leginkább, mi mozgatja, mi ösztönzi, mi inspirálja őket. Készíts tartalmat csak nekik, és még többen fognak követni!
2. Állíts be egy időzítőt!
Mennyi időre van szükséged napi szinten a közösségi média platformokon? Ez a munkád 100%-a, vagy csak 10%-a? A legjobb módszer annak meghatározására, hogy mennyi időt vesz igénybe a közösségi média menedzsment, ha végig gondolod, mennyi időt kellene ráfordítanod. Az igazság az, hogy az eredmények elérése a közösségi médiában ugyanolyan, mintha célokat állítanál magad elé az edzéstervedben - a következetesség és a törekvés kulcsfontosságú. Ha naponta harminc perced van egy gyors sétára, az is jobb, mintha egész nap ülve maradnál az asztalodnál. Ha hetente egyszer be tudsz időzíteni egy egyórás sétát, akkor az eredményed egyre jobb lesz. Ugyanez vonatkozik a közösségi média platformokra is - célszerű elkészíteni egy időbeosztási tervet, amivel elkerülheted az időpazarlást, ami valljuk be, nagyon könnyű egy olyan platformon, amelynél azon dolgozunk, hogy megragadja a figyelmet és folyamatosan rákattintsanak.
Ha úgy érzed, túl sok időt töltesz közösségi platformjaidon, próbáld ki a Pomodoro technikát. Reggel mikor elkezded a munkát, fogj egy konyhai időzítőt és állítsd be 25 percre, ennyi időd lesz, hogy reagálj az aktuális kommentekre, üzenetekre, és elvégezz minden feladatot a platformodon. Amint eltelt a 25 perc, kész vagy, bármi is volt, amit nem tudtál befejezni. Ezután újra beállíthatod az időzítődet a nap végén, vagy a nap közepén. Minden attól függ, hogy hány csatornát kezelsz. A közösségi média menedzsmentje figyelmet és gyakorlatot igényel, de egy ilyen időalapú stratégia nagyszerű mód lehet a különböző feladatok elvégzésére úgy, hogy közben nem töltesz felesleges időt a platformokon.
3. Tarts egy kis szünetet!
A közösségi média nem megfelelő használata káros lehet mentális egészségünkre, ezért elengedhetetlen, hogy rendszeresen megpihenjünk, még akkor is, ha túl sok tennivalónk van. Például kapcsold ki az értesítéseket, ha lejárt a munkaidőd. Ha feltétlenül reagálnod kell valamire, a munkaidőn kívül 10-15 percet szánj arra, hogy belépj az egyes platformokba, majd kapcsold ki a további értesítéseket.
Ezenkívül óriási szerepe van a digitális méregtelenítésnek is – amely során nemcsak segíted a lelki feltöltődésedet, de a tested is meg tud pihenni. Érezted már, hogy szemeidre is ráférne egy kis pihenés? Ha érdekel a digitális méregtelenítés, és szívesen részt vennél nap, mint nap egy digitális detoxkihívásban, kattints ide: https://www.kozossegimediakonyv.com/koenyveink
4. Ne a perfekcionizmus legyen a cél!
Lássuk be: soha nem lesz olyan, hogy tökéletes tartalom, és soha nem lesz teljes a közösségi média teendői listánk sem. Sok esetben meg kell barátkoznunk azzal, hogy jobb valami nem teljesen tökéletesen, de készen, mintsem minden makulátlan módon kerüljön ki a közösségi platformjainkra. Itt nyilván nem arról van szó, hogy nyugodtan engedjük ki platformjainkra a szörnyű tartalmakat, vagy képi megjelenítéseket. Sokkal inkább arról, hogy ne töltsünk órákat azzal, hogy egyetlen Instagram-bejegyzést tervezgetünk, és mivel nem érezzük tökéletesnek, így akár napokkal is elcsúsztatjuk a közzétételt. Hasznos, ha nagy figyelmet fordítunk a részletekre, hiszen ez meglátszik majd oldalainkon, de a perfekcionizmus gyilkos lehet. Legfőképp tesztelj az oldalaidon, nézd meg, mi az, ami működik, és abból a fajta tartalomból gyárts minél többet!
2020-ban gondoskodj arról, hogy figyelembe vedd saját mentális állapotodat, valamint az elvégzendő munka terjedelmét. Mielőtt változtatnál szokásaidon, lépj egyet hátra, és vedd számításba a munkaterhelésedet, majd iktasd be az általunk javasolt tényezőket a mindennapi teendőidbe.
Neked mi okozza a legnagyobb problémát a közösségi média platformjaidon?
Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/5-habits-for-successful-social-media-managers-in-2020/569892/