Így használd a hashtag-eket LinkedIn-en!
A hashtag-ek számos előnye ellenére sok cég még mindig nehéz feladatnak találja, hogy közönségük növelésére és az aktivitás fokozására használják őket. Ebben a cikkünkben összegyűjtöttük a hashtag-ek használatának legfontosabb pontjait az üzleti platformon.
Pontosan úgy, ahogy Twitteren vagy Instagramon, LinkedIn-en is arra szolgálnak a kiemelt kulcsszavak, hogy kategorizálhasd posztjaidat és megkülönböztethesd őket a nap, mint nap közzétett tartalmaktól. Hashtag-ek hozzáadásával megkönnyíted a felhasználók dolgát is, ha egy megadott témában, vagy egy adott kulcsszó alapján szeretnének keresni. Arról nem is beszélve, hogy így bejegyzéseidre is könnyebb rátalálni.
Mikor érdemes hashtag-eket használni LinkedIn-en?
Hashtag-ek használatánál körültekintőnek kell lenni. Nem érdemes kulcsszavak hosszas listáját felvonultatni a bejegyzésekben, ez sokkal inkább működik Instagramon. A Twitter-trükkök is azt sugallják, hogy 3-4 hashtag-nél többet nem érdemes egy posztba beilleszteni, s ugyanezt érdemes követni a LinkedIn esetében is.
Továbbá a hashtag-eknek speciálisnak kell lenniük, s nem csak márkádra, termékedre kell utalniuk, de magára az adott poszt tartalmára is. A felhasználók nagy valószínűséggel nem a márka hashtag-jére fognak rákeresni, hanem ennél specifikusabb, a piachoz és az érdeklődésükhöz kapcsolódókra. Emeld ki terméked saját erősségeit, sajátosságait, egyedi vonásait! Olyan kulcsszavakat emelj ki, amelyekkel kitűnhetsz a tömegből!
Hogyan kell kiválasztani a legjobb hashtag-eket?
Jogos a felvetés, hogy egy informatív, hosszabb bejegyzés esetében a 3-4 hashtag kevésnek tűnhet. Éppen ezért fontos átgondolni, melyek is azok a kifejezések, amiket mindenképp érdemes kiemelni. Ez gyakran posztról posztra változik. Általában érdemes feltüntetni egy a piachoz, az ágazathoz kapcsolódó kulcsszót a szövegben. Emellett pedig mindig ki kell emelni azt, amiről a bejegyzés szól. Ha például egy álláslehetőségről teszel közzé bejegyzést, jó ötlet lehet kiemelni a #jobpost (munka-poszt) vagy #opportunity (lehetőség) szavakat, s ezek mellé még bátran fel lehet tüntetni az adott pozícióra specifikus kulcsszavakat.
Egy jó tanács: nem árthat vetni egy pillantást a hashtag-ekre, amelyeket a LinkedIn automatikusan ajánl a bejegyzés írása közben, ha a # után elkezded írni a szót. Ezek egy algoritmus alapján jelennek meg, olyan kulcsszavak, amelyekre gyakran keresnek rá a felhasználók. Így a Te bejegyzésednek is jobb esélye lesz megjelenni a keresési eredmények között. De ne feledd, ne áraszd el egy sor hashtag-gel a posztot, mert ezzel csökkented a minőségét!
Jó ötlet beépíteni a felkapott témákat a bejegyzésbe?
Céged LinkedIn oldalán már találkozhattál ajánlással azzal kapcsolatban, hogy vegyél részt a felkapott hashtag-ek körül kialakult beszélgetésben. Valóban érdemes ezekbe beszállni?
A LinkedIn algoritmusai két dolgot céloznak: a tartalmak relevanciájának felmérését és az aktivitás mérését. Ez azt jelenti, hogy sok esetben a releváns bejegyzések sokkal fontosabbak, mint a friss, aktuális tartalmak. Emellett az algoritmus plusz hangsúlyt fektet az elérésre, aktivitásra is. Így könnyen lehet, hogy ezekben a trendekben való részvétel javíthatja az elérésed, de mindvégig tartsd szem előtt, hogy csak a céged szempontjából releváns, a róla kialakított képet javító témákról tegyél közzé bejegyzést! Hiába felkapott és trendi egy téma, ha terméked, szolgáltatásod szempontjából irreleváns. Az ilyeneket jobb inkább említés nélkül hagyni, s inkább olyanok után kutatni, amelyek esetleg kevésbé népszerűek az adott pillanatban, de közelebb állnak vállalatodhoz.
Te használod már a hashtag-eket LinkedIn-en?