2020. már 05.

LinkedIn-tippek vállalkozásod növekedéséhez

írta: petrapenovac
LinkedIn-tippek vállalkozásod növekedéséhez

entrepreneur-593358_1920.jpgA LinkedIn nem csak az üzletemberek és az álláskeresők közösségi oldala. Milliók használják az oldalt nap, mint nap, hogy bővítsék kapcsolati hálójukat és egyengessék karrierjüket, de tudtad, hogy a LinkedIn-t akár vállalkozásod növekedésére is felhasználhatod? Bizony, hiszen új kapcsolatokra tehetsz szert, partnerekkel ismerkedhetsz meg, népszerűsítheted márkád, így remek marketing lehetőségek állnak rendelkezésedre! 

A LinkedIn alapvetően egy üzleti közösségi hálózat, amelynek középpontjában a karrierlehetőségek, üzleti kapcsolatok és a piaci folyamatokkal kapcsolatos diskurzusok állnak. Kiváló platform a cégek számára, hiszen közvetlenül elérhetik a fogyasztókat és az érdeklődőket állapotfrissítéseikkel, képeikkel és bejegyzéseikkel. A felületen jelen lévők általában nem azért használják az oldalt, hogy eladják terméküket vagy szolgáltatásukat, így itt teljesen más marketing-megközelítés érvényesül. Cikkünkben mutatunk néhány tippet, amik segíthetnek a hatékony LinkedIn-használatban.

Maradj a vásárlók radarán! 

Önmagában nem elegendő, hogy megtaláld célközönségedet, látókörükben is kell maradnod. Kapcsolatban kell maradni azokkal a követőkkel, akik érdeklődésüket fejezték ki céged iránt. Hogyan is lehet ezt a legkönnyebben fenntartani? Például naponta közzétett új állapotfrissítésekkel, érdekes blogposztok vagy hírek megosztásával, amelyek kapcsolódnak cégedhez. Ha azt szeretnéd, hogy követőid tényleg közelebb érezhessék magukat vállalkozásodhoz, megoszthatsz olyan tartalmakat (képeket, videókat) is, amelyek bepillantást nyújtanak a mindennapi életbe: hogyan készülnek a termékek, kik készítik őket, kik felelősek például az ügyfélszolgálatért – bármi, ami a cég emberi oldalát is megmutatja.

Növeld az e-mail listád!businessman-2956974_1920.jpg

LinkedIn-en lehetőség van automatikus üzenet küldésére. Ezt hasznos lehet úgy felhasználni, hogy minden új személynek megköszönöd a kapcsolatfelvételt és felajánlod, hogy csatlakozzanak az e-mail listához is. Az oldal ötven üzenet elküldését teszi lehetővé egyszerre ezzel a módszerrel, úgyhogy előfordulhat, hogy párszor meg kell ismételni a folyamatot, de mindenképp megéri. Érdemes azt is kiemelni az üzenetben, hogy milyen előnyökkel jár, ha feliratkoznak, illetve az ezt lehetővé tevő linket is fel kell tüntetni.

Figyelj a minőségre!

A megosztott tartalmak minősége sarkalatos pont. Éppen azért, mert az üzleti élet közösségi oldaláról van szó, nagyon fontos odafigyelni, hogy csak igényes, megfelelő, céged profiljához passzoló bejegyzések kerüljenek a követők hírfolyamába. Minden posztnak legyen értéke, ne csak azért kerüljenek ki a nyilvánosság elé, hogy meglegyen a folytonosság. Ez azért is fontos, mert ha egy bejegyzés nagyobb figyelmet kap az olvasóktól, a LinkedIn kiemelten kezelheti azt a megfelelő kategóriákban, így rengeteg olyan emberhez is eljuthat, akik még nem a cég követői.

hands-2847508_1920.jpgCsatlakozz csoportokhoz, vagy hozz létre sajátot!

Kisebb, vagy induló vállalkozások számára kifejezetten hasznos lehet, ha a dolgozói csatlakoznak egy-egy LinkedIn csoporthoz, ami releváns a cég profilja szempontjából. Nem csak azért, mert így közelről figyelhetik, miről is folyik a diskurzus a célközönségükön belül, de ezáltal lehetőségük nyílik arra is, hogy interakcióba lépjenek a csoporttagokkal és adott esetben még segítséget is nyújthatnak egy témában. Plusz előny, hogy a csoporttagoknak akkor is lehet üzenetet küldeni, ha nem szerepelnek a kapcsolatok között, ami hasznos lehet az új, potenciális vásárlókkal való kapcsolatfelvételhez. Sőt, akár saját csoport is létrehozható! Ez szintén hasznos a vásárlókör építése és bővítése szempontjából. Ha azt veszed észre, hogy egyes csoportokban olyan felhasználók vannak, akiket érdekelhetik termékeid vagy szolgáltatásod, meg is hívhatod őket saját csoportodba, így mindenről azonnal értesülhetnek. Arról nem is beszélve, hogy mindennek közösségépítő ereje is van. 

Kreatív cégprofil

Céged megjelenése, külseje a közösségi oldalon nagyon fontos, hiszen ezzel ragadhatod meg a felhasználók figyelmét, felkeltheted kíváncsiságukat. A képek, a harmonizáló színek és a megfelelő tartalmak mind ide tartoznak. Fontos, hogy ezek összhangban legyenek a cég megjelenésével más közösségi oldalakon, illetve a hivatalos honlapon. Célszerű mindenhol ugyanazokat a színeket, árnyalatokat, logókat használni, hogy a felhasználók összekapcsolhassák az egyik oldalon látottakat a másikkal, ezáltal hamarabb felismerhessék céged. Szintén elengedhetetlen, hogy a profil rendszeresen legyen frissítve, naprakész legyen, mind a tartalmakat és az adatokat, mind a dizájnt tekintve.

Alkoss teljes leírást!

LinkedIn-en a Summary (leírás, összefoglalás) résznek minden cég profilján kiemelkedő szerepe van, hiszen ez mutatja be a vállalatot az érdeklődőknek. Kétezer karakter áll rendelkezésre, hogy megosszuk a legfontosabb információkat. Sokat dobhat a szövegen, ha teljes mondatokat használsz és első személyben írsz, egyes vagy többes számban, ami a vállalkozásodhoz jobban illik. Sokan a LinkedIn-en tájékozódnak a hivatalos honlapok helyett, s legtöbbször szeretnék a cég mögött álló személyt vagy személyeket megismerni a termék vagy a szolgáltatás előtt, így ez egy remek lehetőség a bemutatkozásra. Érdemes lehet elérhetőséget is feltüntetni a leírás végén, hogy az olvasó minél egyszerűbben kapcsolatba léphessen Veled. 

Kezdd a kapcsolatokkal és ezután alakíts ki ismeretséget!handshake-3382503_1920.jpg

Végezetül szeretnénk rátérni a kapcsolatépítésre. A LinkedIn egy közösségi oldal, ahol szakemberek szakemberekkel léphetnek kapcsolatba. Egy cégtulajdonosnak nem csak lehet, de kell is kapcsolatot ápolnia a partnerekkel és más üzletemberekkel. Ebben az esetben fontos a fokozatosság, ha már megtörtént a kapcsolatfelvétel, szépen lassan érdemes lehet ezt ápolni és valós ismeretséggé alakítani, különösen a még nem meglévő, potenciális partnerek esetében.

Neked melyik tipp a leghasznosabb?

Forrás: https://www.businessnewsdaily.com/7206-linkedin-marketing-business.html

Szólj hozzá

tipp tippek vállalkozás