2020. már 12.

Az Instagram felhasználói adatai, amelyeket nem árt tudnod

írta: Sáringer Viktória
Az Instagram felhasználói adatai, amelyeket nem árt tudnod

demografia_1.jpgAz Instagram demográfiai adatai rendkívül fontosak, hiszen ezek ismeretében jobban megérthetjük a felhasználókat. Ha tisztában vagy a felhasználói adatokkal és szokásokkal, akkor a pontos, hatékony marketingstratégia készítése is egyszerűbbé válik. A marketingstratégiád pedig akkor eredményes, ha interakciót vált ki, növeli márkád ismertségét, eladásokat eredményez és kapcsolat alakul ki a felhasználó és márka között. Ezeknek a megvalósítása még leírva sem tűnik egyszerűnek, azonban törekednünk kell a kivitelezésre, hiszen az Instagram több, mint egy 1 milliárd felhasználóval büszkélkedhet. Hogy megkönnyítsük a dolgodat, összegyűjtöttünk pár fontos és aktuális adatot az Instagramról, ami minden márkának hasznos lehet, aki jelen szeretne lenni a közösségi platformon.

Általános adatok

  • Az Instagram 2010 októberében jelent meg. Egy évtizeddel később az applikáció a legtöbbet látogatott közösségi média felületek egyikévé vált, ahol a legnagyobb márkák is jelen vannak
  • 2012-ben, amikor a Facebook megvásárolta a felületet, 30 millió felhasználója volt az Instagramnak
  • 2017-ben több mint 500 millió napi szinten aktív felhasználóval büszkélkedhetett a platform
  • 2018-ra a felhasználók száma elérte az 1 milliárdot
  • A felhasználók 90%-a követi márkák, cégek Instagram profilját
  • 5 millió embert lehet elérni az Instagram reklámokkal (2020-as, friss adat)
  • Az 500 milliót is meghaladó felhasználó használja az Instagram Stories funkcióját minden egyes napdemografia_2.jpg

Korosztályok az Instagramon

Ha az Instagramról beszélünk, a Z generáció kerül reflektorfénybe: ők vannak fent a legnagyobb arányban a közösségi felületen. Nézzünk meg közelebbről egy elemzést a korosztályokra vonatkozóan az Egyesült Államokból:

18-24 év közöttiek: 75%

25-29 év közöttiek: 57%

30-49 év közöttiek: 47%

50-64 év közöttiek: 23%

65 év felettiek: 8%

Ebből is jól kiolvasható, hogy a fiatalabb korosztály nagyobb részben van jelen a közösségi platformon, mint az idősebbek.

Piper Jaffray 2019-ben végzett, Taking Stock With Teens elnevezésű felmérése szerint a tinédzserek 85%-a állítja, hogy az Instagram az általuk leginkább preferált közösségi oldal. Ez hatalmas ugrás a 2017-es eredményekhez képest, amikor ugyanerre a kérdésre csak 24% válaszolta az Instagramot. Az is árulkodó, hogy szorosan a második helyet a Snapchat foglalja el, ami rövid, pár másodperces történeteivel vált nagyon népszerűvé a fiatalok körében – mára ez a funkció már az Instagramon is elérhető Történetek néven.

Persze nem mondhatjuk azt sem, hogy kizárólagos a fiatalok jelenléte az alkalmazásban, hiszen az 50 és 64 év közötti korosztályból is egyre többen használják az Instagramot. Míg 2016-ban 18% válaszolta, hogy használja az Instagramot, 2019-re ez a szám 23%-ra emelkedett.

Érdekességként megemlíthetjük, hogy akár még influencer is válhat az idősebb korosztályból, amire az egyik legjobb példa a 91 éves internetes szenzáció, akinek @baddiewinkle elnevezésű profilját 3.9 millió ember követi. Az idős hölgy extrém, fiatalos ruhákban és kiegészítőkkel, őrülten színes sminkekben mutatja meg rajongóinak stílusát és soha el nem múló vidámságát. Profilját itt nézheted meg.

demografia_3.jpgNemek szerinti arányok

A Pew Research jelentése szerint több amerikai nő használja az Instagramot, mint férfi. A megkérdezettek közül 43%-ban válaszolták hölgyek, hogy Instagram-felhasználók, míg a férfiak közül 31%.

Az Instagramot globálisan tekintve is láthatjuk, hogy a női felhasználók többségben vannak, bár nem nagy a különbség. Hogy egészen pontosak legyünk, a felhasználók 52%-a nő és 48%-a férfi.

Másik irányból közelítve, a 2020. januárjában legtöbbek által követett Top10 profilból 5 női felhasználó, 4 férfi és az első helyen pedig a közösségi oldal saját, @instagram nevű profilja áll.

Íme az első 10 helyezett:

  1. Instagram – 334 millió követő
  2. Cristiano Ronaldo – 205 millió követő
  3. Ariana Grande – 176 millió követő
  4. Dwayne “The Rock” Johnson – 173 millió követő
  5. Selena Gomez – 169 millió követő
  6. Kylie Jenner – 163 millió követő
  7. Kim Kardashian – 161 millió követő
  8. Lionel Messi – 143 millió követő
  9. Beyoncé – 141 millió követő
  10. Neymar – 134 millió követő

Ahol a legtöbb nő használja az Instagramot az ázsiai Laosz, a Fülöp-szigetek és Thaiföld, míg a legtöbb férfi Afganisztánban, Tádzsikisztánban és Csádban.

Földrajzi hely szerinti adatok

Az Egyesült Államok áll az élen globálisan Instagram felhasználók tekintetében 116 millió felhasználóval. A Pew Research felmérése szerint a megkérdezettek közül a városban élők 46%-a, a külvárosiak 34%-a és a vidékiek 21%-a használja az Instagramot.demografia.jpg

A Top 10-es lista az Instagram felhasználók száma és földrajzi helye szerint így alakul:

  1. Egyesült Államok – 116 millió felhasználó
  2. India – 73 millió felhasználó
  3. Brazília – 72 millió felhasználó
  4. Indonézia – 60 millió felhasználó
  5. Oroszország – 42 millió felhasználó
  6. Törökország – 37 millió felhasználó
  7. Japán – 27 millió felhasználó
  8. Egyesült Királyság – 22.9 millió felhasználó
  9. Mexikó – 22 millió felhasználó
  10. Németország – 19.9 millió felhasználó

Az Instagram felhasználók több mint 89%-a él az Egyesült Államokon kívül, ennek ellenére a top 3 hely közé, ahol érdemes reklámozni az Instagramon az Egyesült Államok is bekerült India és Brazília mellett. A listán ezután Indonézia, Oroszország, Törökország, Japán, Mexikó, az Egyesült Királység és Németország állnak. Ezekben az országokban a legnagyobb a potenciál az Instagram hirdetések elérésére.

Az Instagram felhasználók tanulmányairól

Tanácsos minél jobban kiismernünk célcsoportunkat. Az is segíthet nekünk abban, hogyan közelítsük meg a felhasználókat, ha tisztában vagyunk koruk, nemük, lakhelyük mellett végzettségeikkel is. Egy kutatás az Egyesült Államokban vizsgálta az Instagram felhasználó felnőtteket (18 év felettieket). Az eredmények a következők: a válaszadók 43%-a rendelkezett diplomával, 37% vett részt főiskolai képzésben. Ugyanebben a tanulmányban az derült ki, hogy a felhasználók 33%- érettségivel rendelkezik, vagy nincs érettségije sem.

Forrás: https://blog.hootsuite.com/instagram-demographics/

Szólj hozzá

adat elemzés demográfia