2020. már 19.

Tippek egy ütős LinkedIn-cikkhez

írta: petrapenovac
Tippek egy ütős LinkedIn-cikkhez

ok-2385794_960_720.jpgGyakran készítesz szöveges tartalmakat? Elgondolkoztál már rajta, hogyan javíthatnál cikkeid, bejegyzéseid minőségén? Ebben a posztunkban ahhoz szeretnénk egy kis segítséget adni, hogy hogyan tudsz jó kis cikkeket létrehozni LinkedIn-en, amik segítségével akár a profilodhoz kapcsolódó aktivitást és elérést is növelheted. 

De mi is a különbség a LinkedIn cikkek és a bejegyzések között? Főként a terjedelem: posztok és állapotfrissítések esetében 1.300 karakter áll rendelkezésre, cikkek esetében pedig 125.000. Éppen ezért cikként nagyobb lélegzetvételű, részletesebb dokumentumok megosztására is lehetőség nyílik, így ezek ideálisabbak a szakmai anyagok, elemzések közzétételére.

Ha valaki megnézi profilod az oldalon az About (Információk) részen továbbgörgetve láthatja az Articles & activity szekciót, ahol megjelennek a legfrissebb cikkeid, nagyban kiemelve az utoljára közzétett. Ha még nem osztottál meg ilyen tartalmat, akkor a legutóbbi 4 tevékenységed látható itt, például mások posztjainak kedvelése, illetve az azokhoz fűzött kommentek. Ha számítógépről megnyitsz egy cikket LinkedIn-en, a szerző neve mellett láthatsz egy linket, amely az adott felhasználó által közzétett cikkek számát mutatja. Erre kattintva láthatóvá válik az összes cikk, amit az illető megosztott a felületen. Természetesen a Te profilod is ugyanígy fog megjelenni a többi LinkedIn-használó számára. Ha mobileszközön olvasol egy cikket az alkalmazásban, egyszerűen húzd balra a képernyőt, és máris láthatod a következő cikket a szerzőtől. Újabb és újabb cikkek feltöltésével lehetőséget biztosítasz arra, hogy az olvasók jobban megismerjék márkádat és céged tevékenységét. Nézzük is meg, hogy működik ez!

A megfelelő téma kiválasztása

A cikkek lényege, hogy megmutassuk, hogy egy adott témában szakértelemmel rendelkezünk. Milyen témák jöhetnek így szóba? Például céged ágazatának aktuális hírei, fejleményei, esetleg trendek és előrejelzések. Nap, mint nap ebben mozogsz márkád kapcsán, így közvetlen közelről tudsz információt szolgáltatni olvasóidnak. Szintén jó ötlet lehet, ha egy a követőid, ügyfeleid körében megfogalmazódott kérdésre válaszolsz hosszabb terjedelemben, részletességgel. Ezzel nem csak a szakértelmedről és témabeli tudásodról adhatsz számot, de azt is megmutathatod, hogy figyeled a közösséged és reagálsz az igényeikre. Az ilyen kérdések felkutatására segítségedre válhatnak a különböző csoportok LinkedIn-en. Ha van olyan bejegyzésed, amely nagyobb figyelmet kapott, akár azt is érdemes lehet feldolgozni egy cikk keretében. Figyelj a visszajelzésekre, ha azokra támaszkodsz, nem lőhetsz mellé! 

Új cikk létrehozásake_pernyo_foto_2020-03-11_21_07_08.png

Lássuk csak, hogyan is zajlik egy cikk megalkotása LinkedIn-en. Rögtön a kezdőoldalon, a bejegyzés létrehozására való szövegdoboz alján találhatod a Write an article on LinkedIn opciót, ezt kell használnod. Ide kattintva megnyílik egy szerkesztési felület. A Headline mezőbe kattintva tudsz címet adni a cikknek. Olyan címet használj, ami megragadja az olvasók figyelmét és kattintásra ösztönzi őket! Érdemes átgondolni azokat a kulcsszavakat is, amikre gyakran keresnek követőid, vagy amelyek sokszor felmerülnek kommentekben, beszélgetésekben. A „How to” (Hogyan kell) és a számot tartalmazó (pl. 5 tipp...) címek hajlamosak jól teljesíteni a platformon.

Ezt követően jöhet maga a tartalom szerkesztése. Fontos, hogy könnyen fogyasztható, olvasmányos formában tedd közzé cikkedet, hogy az embereknek kedvük legyen elolvasni azt. A legjobb, ha rövidebb bekezdéseket használsz, tagolva a szöveget, esetleg 1-1 képet is beszúrva az egyes blokkok közé, kicsit így is pihentetve az olvasók szemét. Ez különösen a mobil appot használóknak jön majd jól.ke_pernyo_foto_2020-03-11_21_08_54.png

Alcímek, vázlatpontok, kiemelések (félkövér, dőlt, stb.) használatával még olvasóbarátabbá teheted cikkedet. Idézetek kiemelésére is lehetőség van, illetve linket is tudsz hozzáadni a szöveghez, ezeket a többi formázási lehetőséggel együtt a szerkesztési felület tetején találod. Link beszúrásához jelöld ki azt a szövegrészt, amelyet kattinthatóvá szeretnél tenni, nyomj a kis gémkapocs ikonra a szerkesztési eszközök között és a mezőbe szúrd be az adott weboldal linkjét. Az Apply (Alkalmaz) gombra nyomva pedig már kész is a link. 

Egy jó tanács: mindig használj valamilyen „Call to action” módszert, azaz valahogy ösztönözd olvasóidat egy tevékenységre! Kérheted például a cikk végén, hogy kommentben fejtsék ki véleményüket egy adott kérdéssel kapcsolatban, amit a cikk felvet. A kommentekre reagálva pedig növelheted az aktivitást profilodon. Vagy ajánlhatod azt is, hogy kövessenek más közösségi oldalakon is, beillesztve ezek linkjét a szöveg végére. 

Használj képeket, videókat a cikkjeidben!

A szerkesztési felületen található két fényképet ábrázoló ikonra kattintva borítóképet tudsz beállítani cikkedhez. (A platform a 744x400 pixel méretet javasolja.) A képet feltöltés után tudod pozícionálni is, valamint képaláírást és forrásmegjelölést is hozzá tudsz adni. Ha nincs saját képed, ami témába vág, érdemes lehet felkeresni pár oldalt, ahol ingyenesen és szabadon felhasználható fotókat találsz, mint például a Pixabay vagy az Unsplash. Ha nem ilyen oldalakról válogatsz, mindenképpen győződj meg róla, hogy van jogosultságod felhasználni az adott fotót! Továbbá a kép kiválasztásánál is igaz a szabály, hogy a cél a figyelem megragadása.

A szöveg közben is van lehetőség képek és videók beszúrására, erre a törzsszöveg szerkesztésére rendelkezésre álló felület bal szélén látható ikonra kell menni. Itt többek között multimédia-tartalmakat, linkeket és akár diasorokat is beilleszthetsz. A link opciót választva tudsz például Instagram posztokat és tweeteket is beágyazni.

ke_pernyo_foto_2020-03-11_21_30_27.png

A cikkek közzététele

Miután elkészült a cikk, nincs más hátra, mint a publikálás! A LinkedIn automatikusan menti a létrehozott tartalmakat vázlatként (Drafts) és ezok a publikálással (Publish) válnak élessé és láthatóvá oldaladon. Publikus profillal értelemszerűen nagyobb elérést lehet produkálni, hiszen így nagyobb közönség áll rendelkezésedre. A sikerhez azonban nem elegendő közzétenni, érdemes emellett még megosztani is: a személyes LinkedIn-felületeden, illetve akár üzenetben is. Ezt a cikk alján megjelenő Share (Megosztás) opcióval teheted meg és a felugró menüből kiválaszthatod a megosztás módját. Ha a személyes profilodon osztod meg, hasznos lehet hashtag-eket hozzáadni pluszban, így a keresési eredmények között is megjelenhet cikked. Hashtag-ek hozzáadására a cikk szövegén belül azonban nincs lehetőség! A releváns hashtag-ek mellett azt is emeld ki, miért osztod meg közönségeddel az adott cikket. Írj egy kis bemutatót, kedvcsinálót hozzá, a lényeget már nem kell ismételnünk: figyelemfelkeltés! 

És miért is fontos megosztani a LinkedIn cikkjeidet? Például azért, mert ezeknek jóval hosszabb az „élettartamuk”, mint a sima bejegyzéseknek. (A bejegyzések esetében az elemzési lehetőségek csak 60 napig élnek, de cikkek esetében 2 évig.) Hasznos lehet némi idő után újra megosztanod egy korábbi cikked, ezzel olyanokhoz is eljuttatva, akik első alkalommal talán még nem látták. Az egyes újraosztásoknál érdemes lehet más-más pontokat kiemelni a kedvcsináló szövegbe, hogy változatosak legyenek a cikkről szóló posztok.

Elemezd cikkjeidet!photo-1434626881859-194d67b2b86f.png

Cikkek esetében az számít az elemzések szempontjából olvasásnak, ha valaki ténylegesen rákattint az adott cikkre. A saját profilodon az Articles and activity részlegnél érheted el a cikkjeidhez kapcsolódó elemzéseket. Itt láthatod például a megtekintések számát és azt is, ha valaki megosztotta az általad közzétett tartalmat. Az itt található információk számos módon válhatnak hasznodra. Ha azt látod, hogy egy adott cég dolgozói körében például nagy az érdeklődés egy cikked iránt, érdemes lehet felvenni a kapcsolatot ezzel vállalattal. Ha pedig azt veszed észre, hogy nem az általad kívánt célközönség olvassa cikkjeidet, érdemes átgondolni stratégiádat.

A LinkedIn egyre gazdagodik a létrehozható tartalmak tekintetében. Használd ki az újabbnál újabb lehetőségeket, hogy növeld követőid érdeklődését céged és tevékenységed iránt! A bemutatott pontokat figyelembe véve minőségi cikkeket oszthatsz meg olvasóiddal az üzleti felületen, amely amellett, hogy kiválóan szemlélteti hozzáértésed a témában, remek lehetőséget jelent a közönségeddel való kapcsolatfelvételre is.

Te osztottál már meg cikket LinkedIn-en?

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-create-linkedin-articles-people-will-read-and-share/

Szólj hozzá

tipp cikk tippek article