2020. már 23.

4 egyszerű tipp a LinkedIn-aktivitásod növelésére

írta: petrapenovac
4 egyszerű tipp a LinkedIn-aktivitásod növelésére

business-1209705_1280.jpgVan már LinkedIn profilod? Szeretnéd növelni posztjaid elérését és az aktivitást közösséged körében az üzleti platformon? Hoztunk Neked néhány tippet, amivel több interakciót tudsz kiváltani követőidből. 

Az első benyomás

Minden a profilod (és közvetetten céged profilja) által keltett első benyomással kezdődik, hiszen mindenki innen fog elindulni, aki utánanéz vállalkozásodnak a felületen. Ráadásul a profilodhoz tartozó rövid kis bemutatkozást mindenki látni fogja, ha megosztasz egy tartalmat vagy kommentelsz egy poszt alá, esetleg kapcsolati meghívót küldesz. Így nem is kérdés, hogy erre érdemes kiemelt figyelmet fordítani. Győződj meg róla, hogy a bemutatkozásod kitűnik a tömegből, kihangsúlyozza, hogy profi vagy – és azt is, hogy miben vagy profi. Hiszen ne feledd, az emberek szakértőket keresnek az érdeklődési körükhöz kapcsolódóan.

Felteheted magadnak a kérdést: Milyen területen szeretnék tartalmakat megosztani és követőket szerezni? Muszáj szűkíteni egy specifikus témakörre, hiszen mindenkinek nem lehet megfelelni. A bemutatkozásba beleírhatod konkrétan a cégeden belül betöltött pozíciódat is, vagy az ottani tevékenységi körödet, néhány érdeklődési körrel és persze a szakterületeddel együtt. Ezt ki lehet egészíteni még a cég honlapjával, így azt további keresgélés nélkül láthatják az érdeklődők. Érdemes kulcsszavakban gondolkozni, mivel ezek segítségével könnyebben megtalálni Téged.

És amiről szintén nem szabad megfeledkezni: a profilkép. Válassz olyan képet, ami illik a tevékenységedhez, szakértelmet sugároz és jó benyomást kelt! Semmiképp ne hagyd üresen a profilképed, hiszen ez inaktív profil, sőt akár álprofil érzetét is keltheti. Egy rosszul kiválasztott kép pedig téves benyomást kelthet az érdeklődőkben, nem a megfelelő üzenetet közvetítve.

Figyelemfelkeltő poszttípusok

Miután a profilod naprakész és vonzza a tekinteteket, ideje a tartalomra koncentrálni. Mutatunk néhány bejegyzés ötletet, amik hajlamosak nagyobb aktivitást generálni.

Mesélj el egy történetet!

A történetek mindig felkeltik az emberek érdeklődését, főleg LinkedIn-en, hiszen itt nem ez a tipikus tartalom, amivel találkoznak. Ezeket többen olvassák el és osztják meg, ráadásul segítenek közvetíteni a tanácsaidat és céged üzenetét. Jó ötlet lehet akár személyes történeteket is megosztani, amiben elmondod, Te hogyan birkóztál meg egy adott kihívással, amiben így már másoknak is tudsz segítséget nyújtani. Feldolgozhatsz egy olvasó által feltett kérdést vagy problémát is, ami szintén jó benyomást kelt majd az érdeklődőkben.

Kérdezd meg olvasóid véleményét!

Bedobhatsz egy vitakérdést, hogy elindíts egy párbeszédet a közösségen belül, vagy feltehetsz egy olyan kérdést, amit népszerűnek látsz követőid körében. Ezek kiválóan növelik az interakciót és képet kaphatsz olvasóid érdeklődéséről, véleményéről is.

Oszlass el egy legendát!

A legtöbb szakterületen időről időre felmerülnek „legendák”. Hiedelmek, amikről mindenki beszél, de még senki sem látta őket a gyakorlatban működni. Ezeket is meg lehet ragadni, ha valóban a Te szakértelmed alá esnek. Ezzel azt is megmutathatod a követőidnek, hogy tájékozódsz a trendek terén és figyeled, hogy mikről folyik mostanában diskurzus.

Biztatás, pozitív üzenet

A pozitív üzenetet közvetítő posztok legtöbbször jól teljesítenek, ez nem is igényel különösebb magyarázatot. Időnként ossz meg olyan bejegyzéseket, amik lelkesítőek, empátiáról tanúskodnak, biztatnak másokat! Ez néha jobban jön, mintha praktikákat, tippeket osztanál meg, hiszen legtöbbször csak egy kis érzelmi támogatásra, felpörgetésre van szükség. Ezáltal közösségedhez is közelebb kerülhetsz, hiszen bemutathatod nekik, hogy Te is ugyanazokon mész keresztül.

Formázd a bejegyzéseket!

Más közösségi média oldalakkal ellentétben LinkedIn-en a szöveges posztok gyakran jobban teljesítenek, mint a multimédia tartalmak (képek, videók). Éppen ezért érdemes időnként összehasonlítást végezni, tesztelni, melyik produkál jobb elérést. Ennek függvényében, ha például linket osztasz meg, nem árthat elgondolkozni rajta, hogy megtartsd-e a behúzott oldal előnézeti képét, vagy inkább jobb eltávolítani (attól függően, hogy inkább a szöveges vagy a képes bejegyzések teljesítenek jobban). Minden közönség különböző poszttípusokat kedvel, így erre nincs egy általánosan bevált formula.

Szintén fontos figyelni a bejegyzések tagolására, hogy ne terhelje nagyon az olvasó szemét. Megfelelő sortávolsággal jóval pihentetőbb lesz az olvasás. 1-2 mondat bekezdésenként ideális mennyiség. Felsorolások, vázlatpontok használatával pedig egyszerűbben tudod fenntartani az olvasó érdeklődését, ugyanez igaz a hangulatjelekre is, de ezen utóbbiakat nem ajánlatos túlzásba vinni, hiszen mégis csak üzleti platformon vagyunk. Emotikonok esetében érdemes olyanokat használni, amik kitűnnek a LinkedIn megjelenéséből, azaz például nem kék színűek. 

És persze nem szabad megfeledkezni a Call to Action-ről sem, azaz az aktivitásra ösztönzésről. A posztokban feltett kérdések, felhívások értelemszerűen aktivitást eredményeznek. Kérd meg követőidet, hogy kommentben válaszoljanak egy általad feltett kérdésre, fejtsék ki véleményüket, de játékot is bedobhatsz, A-B-C válaszlehetőségekkel. Ezzel a taktikával bejegyzésed mindenkihez eljut, akik a kommentelők kapcsolatai között vannak, hiszen az ő hírfolyamukban is megjelenik.

Válaszolj a hozzászólásokra! 

Közzétenni egy bejegyzést nem elegendő. Reagálni kell az arra érkező kommentekre is, hiszen ezzel amellett, hogy organikus elérésed növeled, az olvasókban is szimpátiát keltesz. Ilyenkor a kommentelők értesítést kapnak a válaszodról, így nagy rá az esély, hogy visszatérnek majd a poszthoz, esetleg további aktivitást generálva. Érdemes egy kis időt hagyni, 12-24 órát, mielőtt belekezdesz a válaszadásba, mivel így tovább fenn lehet tartani az érdeklődést a poszt iránt. Ne felejtsd el megköszönni a hozzászólást, válaszolj a feltett kérdésekre és mutasd be saját véleményedet is! 

A LinkedIn használata nálunk még nem annyira elterjedt, mint más közösségi oldalaké, de az üzleti életben tevékenykedve elengedhetetlen, hogy jelen légy az oldalon. Ezzel a 4 egyszerű tippel pedig nem csak jelen lenni tudsz, de jelentős aktivitást is tudsz generálni a profilodon.

Neked melyik tipp a leghasznosabb?

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-increase-linkedin-engagement-4-tips/

Szólj hozzá

tipp bejegyzés tippek bejegyzések