2020. már 23.

Így hozz ki többet vállalkozásodból a közösségi média térben karantén idején

írta: Klausz.Melinda
Így hozz ki többet vállalkozásodból a közösségi média térben karantén idején

Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 2. rész

handshake-3382503_640.jpgA jelenlegi kaotikus helyzetben vállalkozóként is fontos ismerni, hogy hogyan lehet minél hatékonyabban kihasználni a közösségi médiát. Ezért most hoztunk Nektek néhány tippet, tanácsot, amikkel otthonról dolgozva is fel tudjátok pörgetni social media jelenléteteket és ezáltal vállalkozásotok működését.

Algoritmusok

Először is nagyon fontos tisztában lenni azzal, hogy mi alapján jut el az információ a felhasználókhoz. Ezek minden felületen másképp működnek, de talán a Facebook-on keresztül a legegyszerűbb megérteni őket. A Facebook algoritmusai minden egyes tevékenységünket rögzítik, talán úgy lehetne legegyszerűbben fogalmazni, hogy hasonlóan funkcionálnak, mint az emberi kapcsolatok: aki iránt érdeklődünk, arról több információt kapunk.

Mindezt céges oldalak esetében mesterségesen lekorlátozzák, így az aktív rajongók elérése nagyjából 2-6%. Viszont! A hozzászólás a legmagasabb szintű interakció, éppen ezért, ha valaki hozzászól egy poszthoz, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel fogja látni az adott cég következő posztját is, mintha csak rákattintana. Foglalkozz tehát a közönségeddel és beszélgess velük, kérdezz tőlük!

Legyen célja a kommunikációnak!

Mivel a vevők bevonzása nem csettintésre történik, elengedhetetlen, hogy legyen egy jól felépített folyamat, amellyel ismeretséget szerezhetünk. Az első lépés így a brandépítés, az információk szolgáltatása, a tanítás. Ezután persze jöhet majd az értékesítés, a konfliktuskezelés, az ügyfélkapcsolat-kezelés, sőt, akár a társadalmi felelősségvállalás is.

A cél megfogalmazása mellett a célközönség meghatározása is kiemelten fontos. Mindenkinek eladni lehetetlen, mindig egy részpiacnak tudjuk értékesíteni termékünket, szolgáltatásunkat. Érdemes erről a csoportról minden információt leírni magunknak, hogy fel tudjuk használni később, például a hirdetéseknél. Próbáld meg nekik megfogalmazni a tartalmaidat, figyelj rájuk, hogy mikor vannak a gép előtt és mennyi emojit szeretnek viszontlátni ;).

Milyen közösségi média felületen érdemes jelen lenni?

A különböző célcsoportok különböző social media felületeken aktívak, így nem működik minden platform minden cégnek. Kerüljük azt is, hogy bedőlünk a hype-nak. Ami népszerű platform, még nem biztos, hogy a Te felületed is egyben! Az is számít, hogy milyen meglévő nyersanyagaink vannak és ezeket milyen oldalakon lehet hasznosítani. 

Facebook rajongói oldal

A rajongói oldalaknál alacsonyabb ugyan az elérés, mint egy személyes profilnál, viszont itt mindent lehet mérni elemezni és akár hirdetni is (bár nem érdemes!). Létrehozásnál (www.facebbok.com/pages/create) kiválaszthatjuk, hogy vállalkozást vagy közösséget szeretnénk létrehozni, ezt követően pedig egy kategóriát kell kiválasztani, attól függően, hogy vállalkozásunk milyen területen tevékenykedik. 

Ha elkészült az oldal, akkor a legfontosabb lépés, hogy megfelelő profil- és borítóképet válasszunk, hiszen érdeklődőinknél ez lesz az első benyomás. Lehetőség szerint minél kevesebb szöveget használjunk, főleg a borítóképen. A túl sok szöveget ugyanis nem favorizálja az algoritmus, ez pedig alacsonyabb elérést eredményez. Tovább nem árt időnként cserélni is a borítóképet, például szezonálisan.

Bejegyzések készítése

Folyamatosan érdemes kommunikálni a termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban, illetve mindig fontos kitérni az aktuális helyzetekhez kötődő információkra, segítve az információáramlást. Tegyünk gesztusokat! Főleg most, a jelenlegi szituációban ennek kiemelt szerepe lehet.

Az adott poszttípus mindig legyen összhangban a célunkkal! Imázsépítés esetén például az alap weboldalra mutató linket, értékesítés esetén pedig konkrét webshop aloldalt tegyünk a bejegyzésbe. Minden posztot úgy kell összeállítani, hogy érdekes legyen a célcsoportunk számára! 

Ne ismételjük a tartalmakat!

Ha ugyanazt az üzenettartalmat tesszük közzé, mindenképpen használjunk különböző képeket és szöveget! Az algoritmus ugyanis beolvassa, hogy az adott tartalom mennyire érdekes a felhasználók számára, így ismétlés esetén sem fog jobban teljesíteni a poszt. Ezért érdemes variálni, kollázsokat, diavetítéseket használni, akár a linket is cserélni.

Szövegezés

Fontos, hogy minél egyszerűbben, érthetőbben fogalmazzunk, az üzenet mindig legyen világos, az információ pedig rövid. A közösségi média azt a célt szolgálja, hogy felkeltsük az érdeklődést, a weboldalon pedig el lehet olvasni a részletes tartalmat is. Szintén fontos, hogy a szöveg motiváló legyen. Ezt a legegyszerűbben kérdezéssel lehet elérni, de időnként lehet használni a „Részletekért kattints!” vagy „További részletek a honlapunkon” felhívásokat (Call to Action) is, ezek ugyanis megnövelik az átkattintási arányt.

Az emberek többsége a képre emlékszik

Ezzel kapcsolatban elengedhetetlen, hogy legyen egy fotós által készített termék- vagy szolgáltatásfotó-sorozatunk, amiket fel lehet használni az értékesítésre. A mobillal készített spontán fotók pedig helyzetbe hozzák a céget, betekintést adnak a valóságba, a mindennapi működésbe, ezek is hasznos tartalmak.

Megfelelő időzítés

Szükséges tesztelni, hogy a célcsoportunk mikor érhető el leginkább, ne dőljünk be az átlagos statisztikáknak! Posztoljunk különböző időpontokban hasonló tartalmakat és elemezzük az adatokat, különbségeket, így akár egy finom mezsgyére is rátalálhatunk, amire nem is gondoltunk volna. 

Negatív hozzászólás is interakciót növel

Minden egyes hozzászólásra érdemes reagálni, így ugyanis a felhasználó értesítést kap, s ismét rá fog kattintani a tartalomra. Ezzel több interakciót tudunk generálni, ami pedig növeli annak az esélyét, hogy a felhasználó a következő posztot is látni fogja a cégtől. Nem szabad félni a negatív hozzászólásoktól, hiszen ezek is kommunikációt generálnak és így növelhetjük az elérést. Ami viszont kiemelten fontos, hogy nem szabad agresszívan vagy ingerülten reagálni, mert ezekből teremtődik az igazi konfliktushelyzet, amit harmadik személyek is szemlélhetnek, akik akár potenciális vásárlók is lehetnek.

Ha szeretnél még további információkat és konkrétan meg is néznéd, mit hol és hogyan érdemes beállítani kezdőként az online térben, neked ajánljuk videónkat:

További hasznos tippjeinkkel is hamarosan jövünk, addig ne felejtsetek el feliratkozni hírlevelünkre ITT!

Szólj hozzá