2020. már 29.

Ki kezelje az oldaladat és a hirdetéseidet és főleg hogyan?

írta: Sáringer Viktória
Ki kezelje az oldaladat és a hirdetéseidet és főleg hogyan?

Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 5. rész

kmt.jpgHa már az alapokkal tisztában vagy, meghatároztad a célodat, felderítetted célközönségedet és megvizsgáltad, mely közösségi platformok a legalkalmasabbak céged számára, akkor eljött az ideje, hogy aktivizáld magad a közösségi médiában.

Ki kezelje a közösségi média felületeket?

Az egyik leggyakoribb hiba, amit a cégek elkövetnek, hogy a közösségi média kommunikációt rábízzák arra a dolgozóra, akinek a legszellősebb a munkarendje, így biztosan lesz rá ideje vagy a legfiatalabb dolgozóra, hisz "ő úgyis ért hozzá".  Ezen lépés mögött sok esetben az is áll, hogy olcsóbb megoldást remélnek, mintha egy ügynökséghez fordulnának. Azonban az nem elég, ha céged kommunikál a közösségi médiában – jól kell kommunikálnia! Fontos, hogy a megbízott személy ismerje az alapelveket, a szabályokat és tisztában legyen vele, milyen tartalom illik a leginkább a cég profiljába, milyen üzeneteket érdemes megfogalmazni a célközönség számára. Ha teljes erővel vágnánk bele az online világba és mondjuk Facebook és Instagram jelenléttel illetve hirdetésekkel szeretnénk közelebb kerülni céljainkhoz, akkor tanácsos egy közösségi média menedzser segítségét kérni. Tanácsadás, oktatás, teljeskörű közösségi oldalkezelés – kiválaszthatjuk azt a lehetőséget, ami a legjobban megfelel céljainknak és persze ami belefér a költségvetésbe.kmt_3.jpg

Miért jó, ha egy ügynökség kezeli a közösségi platformjaidat?

Először is leveszi a válladról a terhet és ha megfelelően választasz, akkor profi módon kezeli oldalaidat. Ide tartozik a folyamatos tartalomgyártás, hozzászólás és üzenetkezelés, a hirdetések beállítása. Hidd el, ez utóbbinál nagyon számít a szakértelem: ha jól céloz be egy hirdetést valaki, akkor sokat spórolhatsz a költségeken. Fontos! Hogy nem Neked kell megírni ilyen esetben a tartalmakat! Azt az ügynökséget azonnal hagyd ott, aki ezt kéri. Neked a forrásanyagot kell szolgáltatnod és a célt meghatároznod, hogy mit szeretnél elérni (például rajongóbázist építenél, eladnád a termékeidet vagy éppen hírlevél-feliratkozót szeretnél). 

Az is fontos, hogy a hirdetéskezelésért felszámított munkadíj NE a költség függvényében alakuljon. Szintén hagyd ott azt az ügynökséget, aki így számol, mert így csak neki lesz jó (hiszen emelkedő költéssel párhuzamosan egyre többet fogsz fizetni NEKI!). Ezzel szemben a hirdetés nem akkor jó, ha sokat költesz. Egyáltalán nem! Sőt, sajnos visszájára sül el, ha túl sokat hirdetsz! A hirdetés hatékonysága a célzáson és az optimalizáláson múlik - azaz hogy a hirdetés beállítását követően folyamatosan nézik-e, elemzik-e az adatokat és javítják a célzást, az elhelyezést vagy éppen a hirdetés optimalizálási célját.

Ugyanúgy fontos, hogy a bejegyzéskiemelés használata NEM hirdetéskezelés! Sajnos sok "ügynökség", marketinget kínáló vállalkozó csak bejegyzéskiemeléssel hirdet. Ezt meg is tudod nézni, hogy az oldaladon látszik-e a hirdetés a Hirdetésközpontban (oldalad tetején ha igen, akkor bejegyzéskiemlőzik az ügynökség). Az összes hirdetést a Hirdetéskezelőben találod (de innen nehezebb első blikkre megállapítanod, hogy melyik a bejegyzéskiemelős hirdetés és melyik nem az).

hird_4.png

Milyen tulajdonságok segíthetnek, hogy elérd céljaidat?

  • Stratégiai gondolkodás: a sikeres közösségi média kommunikáció mögött mindig áll egy jól megfontolt stratégia.
  • Szervezési készség: a közösségi média kampányokat lépésről lépésre meg kell tervezni. Az, ha csak akkor posztolsz, ha épp eszedbe jut, nem valószínű, hogy sikerhez vezet.
  • Szabályok ismerete: kezdőként könnyen belefuthatunk olyan hibába, hogy a keresőből vagy a Facebookról letöltünk egy random képet, ami megtetszik nekünk – azonban emiatt bajba is kerülhetünk, ha nem vagyunk tisztában az online világban létező szerzői jogokról. Jó, ha tudjuk, mire kell ügyelnünk a mindennapok során.
  • Közösségi média ismeretek: igenis ismerni kell a közösségi média alapvető működését, hiszen enélkül magunk sem fogjuk tudni, mit csinálunk. Tudnunk kell, mely bejegyzéseknek jobb az elérése, milyen elemzési adatokat kell figyelnünk, hogy leellenőrizzük az eredményességet, mikor és milyen típusú tartalmakat érdemes posztolni és így tovább.

kmt_2.jpgA rendszeresség kulcsfontosságú!

Légy aktív oldalaidon és heti több alkalommal is ossz meg tartalmakat követőiddel! Légy rendszeres, ugyanakkor változatos és törekedj a kreativitásra is! Ne csak reklámokkal legyen tele oldalad, hanem találj ki játékokat követőid számára, ossz meg velük érdekességeket és tippeket! Nagyon erőltetett, ha minden nap megosztasz egy bejegyzést, amiről már messziről érezhető, hogy csupán eladni akarsz valamit. Kicsit áss mélyebbre és változatos tartalmakkal – montázzsal, diavetítéssel, videóval, képgalériával – örvendeztesd meg követőidet!

Válaszolj követőidnek!

Ne csak hébe-hóba nézz fel közösségi oldaladra, hanem ellenőrizd minden nap a bejövő üzenetek mappát és az oldalhoz érkezett értékeléseket, hozzászólásokat, hogy a felmerülő kérdésekre mielőbb választ adhass!
A visszajelzésekből sokat tanulhatsz: egyértelművé válik, mely poszttípusok és megfogalmazott tartalmak tetszenek a legjobban a felhasználóknak és mik azok, amik nem váltanak ki nagy érdeklődést.

Forrás: https://www.lyfemarketing.com/blog/successful-social-media-marketing/

Sorozatunkat folytatjuk! Ha nem szeretnél lemaradni róla, iratkozz fel hírlevelünkre ITT

Szólj hozzá

tipp tippek kezdők kezdő vállalkozás kezdő vállalkozó