Tartalomtípusok, amiket érdemes kipróbálnod!
Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 8. rész
Ha céged már jó ideje aktív a közösségi médiában akkor Veled is előfordulhatott már, hogy elakadtál, kifogytál az ötletekből a tartalmak terén. A változatosság és a kreativitás fenntartása nagyon fontos a marketing szempontjából és szerencsére időről időre felbukkannak új tartalomtípusok, amiket megoszthatsz követőiddel. Cikkünkben hoztunk Neked néhány ötletet, amiket stratégiádban felhasználva színesebbé teheted az oldaladon megjelenő tartalmakat – így pedig akár jobb eredményeket is elérhetsz!
A felhasználók által kreált tartalmak
Itt az ideje minél nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy közzétedd a követőid által létrehozott tartalmakat, amelyek kapcsolódnak termékedhez vagy szolgáltatásodhoz. Ez növelheti az aktivitást az oldaladon és az eléréseden is javíthat! Az emberek szívesen olvassák mások véleményét a termékekről, amik iránt ők is érdeklődnek. Sőt, már több kutatás is rámutatott, hogy bár nagyon népszerűek az influencerek, a közösségi média felhasználók nagy része az ismerőseik és olyan emberek véleményére támaszkodik inkább, akik nem kapnak pénzt vagy terméket cserébe, mert egyszerűen hitelesebbnek gondolják őket.
Ráadásul ha követőid azt látják, hogy kapcsolatot tartasz a közösséged tagjaival és figyeled a tartalmaikat, egyre többen oszthatnak majd meg képet vagy videót a termékeidről, népszerűsítve azokat. Ezen felül pedig a kapcsolatot is erősítheti márkád és a vásárlók között. Nagyon fontos, hogy mindig tüntesd fel az adott tartalom készítőjét is, hiszen a jogok tulajdonképpen őt illetik meg!
Ezt az opciót talán Instagram-on lehet a leghatékonyabban kihasználni, hiszen a képek Történetekben való megosztásával elkerülheted, hogy követőid túl nagy mennyiségű poszttal találkozzanak és emiatt az algoritmus hátrébb soroljon.
Élő közvetítések
Az élő közvetítések fellegvára a Facebook, ez a funkció itt örvend a legnagyobb népszerűségnek és itt használják a legtöbben. A jelenlegi időszakban, amikor a legtöbben otthonunkban töltjük az idő nagy részét az élő bejelentkezések szerepe még inkább felértékelődött. Rengeteg cég, előadó, oktató esetében találkozhattunk már ezzel a megoldással (és nem is csak Facebook-on), hiszen így könnyen és kényelmesen lehet kapcsolatot létesíteni a beszélő és a közönség között, ráadásul otthonunk kényelméből és biztonságából. Ráadásul azt az opciót is lehet választani, hogy a videó az élő adás vége után is elérhető legyen, így senkinek sem kell attól tartania, hogy lemarad az előadásról. A közvetítés előtti nap már érdemes megosztani az információt, valamint a kezdés előtt 1 órával sem árt egy emlékeztető, hogy minél többen értesüljenek róla.
Az élő közvetítések a legkülönbfélébb célokat szolgálhatják: zenészként otthoni minikoncerteket, előadóként órákat tarthatsz, de még termékek esetén is ki lehet használni ezt a funkciót! Cipőket vagy ruhákat forgalmazol? Mutasd be, hogyan kell tisztítani, ápolni az egyes anyagokat, amiket az otthon töltött időben mindenki ki is próbálhat! Kozmetikumokat árulsz? Készíts videót arról, hogyan kényeztethetik magukat követőid egy kis otthoni wellness-szel! Élelmiszereket árulsz vagy készítesz? Ossz meg otthon is kipróbálható recepteket! Ezeken felül pedig tippeket és praktikákat is gyűjthetsz, hiszen ezeket mindenki szívesen fogadja most.
Webináriumok
A webináriumok hasonló szerepet tölthetnek be, mint az élő közvetítések. Remek szoftverek és platformok léteznek, amikkel a konferenciahívást és a prezentációkat össze lehet olvasztani, így amellett, hogy a nézők láthatnak Téged, vizuális és az előadást segítő elemeket is felhasználhatsz. Ilyen például a Prezi és a LogMeIn együttese. A webinárium kifejezetten jó választás oktatások, tanórák, előadások megtartásához. Ezeket is fel lehet venni, így az élő adás lejárta után is meg lehet őket tekinteni.
Útmutatók
Az útmutatókat mindig úgy állítsd össze, hogy érdekesek és hasznosak legyenek követőid számára! Az emberek mindig szeretnek új, izgalmas dolgokat tanulni, még inkább, ha ezt egy témában jártas személy segítségével tehetik. Az egyes anyagokat, útmutatókat bizonyos időközönként újra meg lehet osztani, hogy olyanokhoz is eljusson, akik elsőre talán nem látták. Azonban nem szabad beleesni abba a hibába, hogy túl gyakran teszel közzé ilyeneket, hiszen nem ez céged fő profilja. Kísérletezz és elemezd az egyes bejegyzések teljesítményét, hogy felmérd, mire és milyen gyakran vágynak a követőid!
Te melyik tartalomtípust próbálod ki legközelebb?
Forrás: https://www.postplanner.com/blog/types-of-social-media-content