2020. ápr 02.

Vágj bele a közösségi médiába még ma!

írta: Sáringer Viktória
Vágj bele a közösségi médiába még ma!

kisv2.jpgSok magyar kisvállalkozás van, aki még nincs jelen az online világban. Most a koronavírus miatt rengeteg kis helyi üzlet is bezárt, akiknek érdemes beregisztrálni a közösségi oldalakra, hogy tartani tudják a kapcsolatot az érdeklődőkkel és informálni tudják őket az aktualitásokról.

Miért pont a közösségi média?

A személyes kontakt napjainkban nem igazán lehetséges, a televíziós reklámok nagyon drágák lehetnek, ellenben a közösségi oldalakra való regisztráció ingyenes, illetve jóval egyszerűbb és gyorsabb, mint létrehozni egy jól működő weboldalt. Ráadásul rengeteg emberhez eljuthatunk, hisz például a magyarok több, mint 85%-a fent van a Facebookon.

Kiket érhetsz el?

Igazából szinte mindenkit. Ha vállalkozásod célcsoportja az idősebb korosztály is, a Facebookon akkor is jó eséllyel eléred őket. Amennyiben fiatalabbakhoz is el akarsz jutni, egy Instagram-profilt is érdemes megfontolnod.kisv3.jpg

Nem a nagy számok a fontosak!

Elsőre nehéznek tűnhet a közösségi média világa, de ne ijedj meg attól, hogyha lassan gyűlnek a követők. Amennyiben kis helyi vállalkozásod van, nincs is szükséged több tízezres követőbázisra, a lényeg, hogy a helyi közönségedhez eljuss.

A kivállalkozások esetében az egyén a fontos. Lehet, hogy a csodás fotóiddal még külföldi közönséget is be tudsz vonzani vagy az ország túloldalán élőket, de csekély az esély, hogy ők vásárlókká is válnak. Neked nem kell az egész országhoz szólnod, elég, ha a közelben élő, székhelyedhez valamilyen módon kötődő felhasználókat szólítod meg. Sőt, ha a hirdetések során is a közvetlen környékedre fókuszálsz, még pénzt is spórolhatsz, miközben eléred célcsoportodat!

A közösségi média segít!

A közösségi média felületek ma már rengeteg eszközzel is segítik a cégeket, hogy márkájukat könnyedén menedzselni tudják a platformokon. Ilyen például a bejegyzések időzítése, a hirdetések, az elemzések és az üzenetváltási lehetőség.

A tradicionális médiától eltérően, a közösségi oldalakon az elemzések segítségével kiismerheted követőidet és így nekik megfelelő üzeneteket fogalmazhatsz meg. A visszajelzés és a kapcsolatfelvétel is egyszerűbb a vásárlók részéről. Megfelelő hirdetésekkel pedig a tényleges célcsoportodhoz juthatsz el, ellenben egy televíziós reklámnál vagy óriásplakátnál nem garantált, hogy (csak) olyanok látják, akik potenciálisan érdeklődhetnek márkád iránt.

kisv.jpgKis vállalkozás – nagy élmény!

Egyszerűbben tudsz közösséget létrehozni kisvállakozóként, mint a nagy márkák. Ráadásul sokkal személyesebbé is teheted az élményt vásárlóid számára. Sokan azért részesítik előnyben a helyi kisebb vállalkozásokat, mert így jobb vásárlói élményhez juthatnak. A nagy, nemzetközi vállalatok ritkán veszik a fáradságot, hogy elidőzzenek egy-egy vásárlónál és megválaszolják az összes felmerülő kérdést, ráadásul sokszor nem is ismerik részletesen, mélyrehatóan az összes terméküket. A kisvállalkozások esetében sokkal direktebb kapcsolat alakulhat ki márka és vásárló között. Igyekezz átvinni ezt a mentalitást a közösségi média felületekre is: válaszolj az összes hozzászólásra, üzenetre és ösztönözd a felhasználókat, hogy nyugodtan tegyék fel kérdéseiket, írják meg, ha problémájuk van.

Források: https://ducttapemarketing.com/small-businesses-social-media-marketing/

https://buildfire.com/beginners-guide-to-social-media-for-small-business/

https://hu.wikipedia.org/wiki/Facebook

Szólj hozzá

vállalkozás közösségi média