Így hangold össze blogodat és közösségi média oldalaidat!
Közösségi média tippek (nem csak) kezdőknek - 14. rész
A blogok és a közösségi média felületek akkor működnek a leghatékonyabban, ha összehangoltan kezeled őket. Mindkettő elengedhetetlen márkád online jelenléte szempontjából, ráadásul a kommunikációt is megkönnyíti követőiddel. Az emberek többsége mégis inkább elkülönítve használja őket, különböző célok elérésére, pedig az igazi marketing potenciál együttesen használható ki!
Miért is szükséges a blog és a közösségi média összehangolása?
Blogod szempontjából először is nem másért, mint hogy több látogatót vonzz oldaladra. Ezen felül pedig az elérés javításáért, illetve változatos és élvezetes tartalmakért. Közösségi média oldalad felől nézve pedig használhatod a blogodat és a blogbejegyzéseidet, hogy népszerűsítsd márkádat a közösségi oldaladon. Ezzel pedig könnyedén építheted a közösségedet is. Nézzük is meg, mikre érdemes odafigyelni!
Mérd fel a közönséged véleményét!
Az olvasók jellemzően a blogbejegyzések alatti hozzászólásokban fejezik ki véleményüket az adott cikkel kapcsolatban, illetve a közösségi oldalakon, amennyiben ott is megosztod a cikkeket. Ez az utóbbi pedig kiválóan a segítségedre válhat, hogy jobban feltérképezd véleményüket és igényeiket! Hiszen itt számodra is adott a lehetőség, hogy kommunikálj velük, egyszerűbben, mint a blogodon. Egyetlen statisztika sem fog többet elárulni a követőidről, mint ők maguk! Közvéleménykutatáshoz nagyszerűen használhatók a közösségi média oldalak különböző eszközei, például a szavazások Facebook-on vagy az Instagram Történetekben. Rákérdezhetsz témaötletekre, vagy akár arra is, hogy milyen típusú tartalmakat preferálnának. Ezek a szavazások az aktivitást is növelhetik oldaladon, hiszen válaszadásra, reakcióra ösztönzik a követőket.
Személyes hang
Természetesen az elsődleges pont az, hogy Te hallgasd meg a követőidet, de ezután az sem maradhat el, hogy Ők is megismerjenek kicsit Téged! Minden vállalat számára kiemelten fontos kell hogy legyen a hitelesség és az őszinteség. A hangsúly a kölcsönös kommunikáción van, tehát nem elegendő véleményt kérdezni, reagálni is kell a válaszokra. Semiképpen ne rejtőzz el a márkanév mögött!
Ha cégedből többen is készítenek blogbejegyzéseket, jó ötlet lehet például a cikk végén feltüntetni a szerző nevén túl LinkedIn profilját is, ha rendelkezik ilyennel. Ezáltal az olvasók kicsit jobban megismerhetik, ki is áll a gondolatok mögött.
Használj aktivitásra buzdító elemeket cikkeidben!
A blogbejegyzések közösségi oldalakon való megosztása a két felület összehangolásának legelső lépése, azonban a közösségi felületeken nem mindig egyszerű megragadni az olvasók figyelmét. Legtöbben a hírfolyamban való görgetés során nem kattintanak azonnal a blogposztokra, hiszen ezek hosszabb terjedelmű írások. Ráadásul mivel sok cég használja ezt a módszert, követőid valószínűleg egész sok ilyen tartalmat látnak nap, mint nap. Ez azonban nem azt jelenti, hogy nem érdemes megosztanod cikkeidet! Igenis érdemes, viszont kiemelkedővé kell tenni valamivel. Mémekkel, mozgó képekkel, videókkal – bármivel, ami felkelti olvasóid figyelmét, hiszen ezzel máris növelheted annak az esélyét, hogy blogcikkedet is elolvassák.
Elemezd a legjobban teljesítő tartalmaidat!
Ez persze egy nagyon nyilvánvaló lépés, azonban nem lehet elégszer kihangsúlyozni a fontosságát. A számok ismeretében láthatod, hogy közönséged milyen típusú tartalmakra vevő, mik azok, amiket szívesen olvasnak. A közösségi oldalakon (például Facebook-on) megosztott blogbejegyzéseknél így egyszerűen megmutatkozik, hogy melyik cikkekre is kattintanak többen.
Kulcsszavak és hashtag-ek
Ha a tartalommarketinget már tökéletesítetted, akkor érdemes arra is fordítani egy kis figyelmet, hogy könnyen megtalálható legyél kulcsszavak alapján. A fontos, márkádhoz szorosan kapcsolódó kifejezések ismerete és megfelelő használata ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy kiemelkedő helyen jelenj meg a keresési eredmények között. Sőt, ezeket hashtag-ként is kiemelheted és használhatod bejegyzéseidben. Nagyon fontos néhány általános, tágabb kategóriát jelölő kulcsszó használata, ám ezek mellett mindig érdemes kiemelni néhány specifikusan a témához, bejegyzéshez kötődő kifejezést, hogy valamivel kitűnjön az adott poszt a többi közül.
A tartalommarketing és a közösségi média marketing párosa
Végül, de nem utolsó sorban pedig a tartalommarketinggel és a közösségi média marketinggel foglalkozó munkacsoportoknak együtt kell működniük! A közösségi felületeket kezelők számára ezért célszerű készíteni egy közzétételi ütemtervet, ami a konkrét posztokat és blogbejegyzéseket is tartalmazza. Így a kollégák tudni fogják, hogy mikor is kell több figyelmet irányítaniuk az egyes cikkekre.
Az említett pontok szemléltetik, miért is fontos, hogy a blogod és a közösségi média felületeid összhangban működjenek. A megfelelő harmóniával jobb elérés és nagyobb aktivitás érhető el, valamint jóval koherensebbé válhatnak a megosztott tartalmak – különösen akkor, ha a különböző projekteken dolgozó csoportok is együttműködnek.
Te hogyan hangolod össze céged blogját és közösségi felületeit?