2020. máj 13.

Légy kreatív, ha mobilos hirdetésekről van szó!

írta: Sáringer Viktória
Légy kreatív, ha mobilos hirdetésekről van szó!

mobilos_4.jpgAz emberek nagyrésze mobiltelefonján internetezik a legtöbbet. Bizony, többet, mint laptopról, tabletről vagy bármilyen egyéb eszközről. Emiatt kiemelten fontos, hogy hirdetéseinket úgy tervezzük meg, hogy mobilon is élvezhető legyen vagy előálljunk egy külön, mobil kijelzőre hangolt verzióval. Most ehhez adunk pár egyszerű, kreatív tippet.

Az első másodpercek

A hirdetésekről általában elmondható, hogy az első pár másodperc a meghatározó. Eléggé megragadja az emberek figyelmét? Megállnak a görgetésben, lapozásban, hogy megnézzék miről is van szó? Elolvassák a szöveget? Megnézik a videót? Kattintanak további információkért? Jó taktika, ha videóknál a legfontosabb üzenetet és márkád, céged, a reklámozott termék nevét nem a legutolsó pillanatra tartogatod.mobilos.jpg

Valóban jól mutat egy felépített videó, aminek csak a végén derül ki, miről is volt szó, de a szomorú valóság sajnos az, hogy kevesen nézik végig a videós tartalmakat. A legtöbben csupán az első pár másodpercbe lesnek bele, majd már tovább is hajtanak, esetleg csupán ránéznek és automatikusan lejátszásra kerül a tartalom. Így fontos, hogy már az elején kiterítsd a lapjaidat. Ha már a kezdeteknél elárulod márkád nevét, akkor ezt megjegyezhetik vagy amennyiben ismerik és érdeklődnek, épp emiatt fogják megnézni a videót.

Tipp: A legizgalmasabb képkockával kezdj, hiszen mobilon az emberek 41%-kal gyorsabban fogyasztják a tartalmakat, mint számítógépen.

Hanggal vagy anélkül

A videós hirdetéseknél nagy dilemma, hogyan készítsük el őket úgy, hogy hanggal és anélkül is egyformán élvezhető legyen a tartalom. A felhasználók egy része hanggal használja telefonját, míg másoknál sokszor van lenémítva, így mindkét esetre fel kell készülni.
Ha történeted nem teljesen egyértelmű némán, akkor ki kell egészítened videódat akár feliratokkal, hogy azok számára is érthető legyen, mi történik, akik hang nélkül nézik. De ne ess át a ló túloldalára, az sem mutat jól, ha túlzóan sok a felirat vagy olyan gyorsan váltakozik, hogy nincs elég idő végigolvasni, esetleg az olvasás miatt lemarad a néző a képi tartalomról. Amennyiben elsősorban hang nélküli megtekintésre tervezed hirdetésedet, akkor fontos, hogy a látványvilág magával ragadja a nézőket és a fókusz, történések, üzenet egyértelműen, könnyen érthető legyen.

mobilos_3.jpgVilágszerte az Instagram Sztoriban megjelenő hirdetések 60%-át hanggal nézik, szóval megfelelő hanghatás, zene mindenképp legyen a videód alatt. Olyan audiót válassz, ami illik a tartalomhoz, márkád arculatához és nem tereli el a figyelmet a látványról. Természetesen arra is kell ügyelni, hogy jogilag felhasználható legyen a zene, amit választasz.

Rövid, gyors, kompakt

A mobilos hirdetéseknél el kell térned a hagyományos, megszokott reklámfilmektől. Persze fontos a történetmesélés, a kreativitás, de mindez mit sem ér, ha nem nézik végig. Az Instagram Képfolyamában a 15 másodpercnél rövidebb hirdetések, míg a Történetek között a 10 másodpercnél is rövidebbek a leghatékonyabbak. Így amikor megtervezed videós hirdetésedet az Instagramra, kreativitásod elsődlegesen abban lesz segítségedre, hogyan tudod ilyen rövid idő alatt közvetíteni mondanivalódat.

Tervezz külön mobilra!

Nem minden esetben jó, ha ugyanazt az elkészült hirdetést állítod be minden közösségi platformra és minden eszközre. Például lehet, hogy nagyszerűen mutat a szállodádról készült drónos videófelvétel, azonban amennyiben fekvő tájolású a videó, mobilon nehezen látható lesz. Az emberek 98%-ban tartják mobiljukat álló helyzetben, így általában böngészés közben is. Koncentrálj az álló formátumokra, mind képi, mind videós hirdetések tekintetében.mobilos_2.jpg

Ezekről ne feledkezz meg semmiképp, ha belevágnál a mobilos hirdetésekbe:

  • Szerepeljen logód, márkád neve!
  • Fogalmazd meg egyértelműen az üzenetet, legyen könnyen követhető a történet!
  • Ösztönözz cselekvésre és ossz meg linket, kattintási lehetőséget!
  • Adj hozzá mozgást, interaktivitást!
  • A videó ne legyen hosszabb 15 másodpercnél és a figyelmet ragadd meg már az első 3 másodpercben!
  • Álló vagy négyzetes formában készítsd el a hirdetést fekvő formátum helyett!

Források: https://www.facebook.com/business/inspiration
https://www.facebook.com/business/m/mobile-studio?ref=fbb_inspiration#

Szólj hozzá

mobil hirdetés videó Facebook Instagram