2020. máj 15.

Facebook poszt ötletek, amikkel dobhatsz az eléréseden!

írta: petrapenovac
Facebook poszt ötletek, amikkel dobhatsz az eléréseden!

pexels-photo-3787300.jpegA Facebook-stratégia alapja, hogy olyan tartalmakat készíts, amelyek lekötik az emberek figyelmét, azért elidőznek fölötte, továbbá valamilyen aktivitást is fűznek az adott poszthoz. A különböző poszttípusokat (képek, videók, szöveges bejegyzések, megosztott linkek) már biztos Te is profin váltogatod oldaladon, hogy minél színesebb palettával készülhess követőidnek. Ha azonban a posztok témája terén kicsit elakadtál, vagy csak egy kis inspirációra van szükséged, hoztunk néhány ötletet, amiket érdemes lehet Neked is bevetni!

Tegyél fel kérdéseket!

Egy nyilvánosan feltett kérdés remek módja a beszélgetések indításának, ezek pedig aktivitást generálnak az oldalon. Feltehetsz kérdéseket a termékeiddel/szolgáltatásaiddal kapcsolatban, megkérdezheted követőid véleményét, esetleg a tapasztalataikat is. Ez azon túl, hogy növeli az elért emberek számát, a közösséget is erősíti, hiszen az emberek érezhetik, hogy számít a véleményük. Mindig törekedj a márkád szempontjából releváns kérdésekre, valamint kerüld a bonyolult és hosszas megfogalmazást!

Kulisszatitkok

A követők mindig pozitívan fogadják, ha körbevezetik őket kicsit a színfalak mögött. Így beleshetnek a munkafolyamatokba, megismerhetik, hogyan telnek a mindennapok, valamint olyan információkat is megtudhatnak, amikre talán már régóta kíváncsiak voltak. Ezáltal a cég egy jóval emberibb, közvetlenebb arcát is megmutathatod, ami jó benyomást kelthet a követőidben.

Felkapott témák

Az elérés és az aktivitás szempontjából is jó taktika, ha egy felkapott témát állítasz a poszt középpontjába. Mivel ezekről sokan és sokat beszélnek, jó eséllyel a Te bejegyzésednél is megjelennek majd a kommentek. Az aktuális trendek esetében azonban mindig gondolkodj el a poszt készítése előtt, hogy hogyan tudod az adott témát beilleszteni vállalkozásod profiljába! Ne írj valamiről csupán azért, mert felkapott – mindig kapcsolódjon is a márkádhoz!

Saját grafikák

A képanyagok tekintetében is kipróbálhatod a márkára szabást: készíts olyan multimédia-tartalmakat, amik a cég logójával, betűtípusával és jellemző színeivel vannak ellátva! Így ha a poszt felbukkan a követők hírfolyamában, anélkül is egyből összekapcsolhatják azt a márkáddal, hogy rápillantanának a névre. Ezzel a technikával megoszthatsz például idézeteket, motivációs üzeneteket, hasznos tippeket, stb. Nem kell, hogy teljesen egyforma legyen minden ilyen bejegyzés stílusa, de legyen egy séma (a színek, a betűtípus és a logó), ami állandó. Így az olvasók egyből összeköthetik a posztot a céggel.

Mesélj el történeteket!

Egy újabb módja annak, hogy közvetlenebb tartalmakkal állj elő, ha megosztasz egy történetet a követőiddel, ami kapcsolódik a vállalkozásodhoz. Elmesélheted, hogyan értetek el fontos mérföldkövet a cég történetében, hogyan lendültetek túl egy nehézségen vagy oldottatok meg egy problémát, milyen nagy célkitűzéseket fogalmaztatok meg magatoknak. A felhasználók szívesen fogadják az ilyen történeteket, mert általuk közelebb kerülhetnek a márkanév mögött álló személyekhez is.

Videók

pexels-photo-1632182.jpegA Facebook-on nagyon népszerűek a videós tartalmak – még egy külön részleg, a Watch is ezeknek van szentelve. A videókban az a jó, hogy rengeteg témával kapcsolatban fel lehet őket használni: új termék bemutatása, kérdések megválaszolása, élő adások, kulisszatitok-videók, tippek és trükkök, és még sorolhatnánk. Ráadásul a videókat a felhasználók is kedvelik, mivel sokkal pihentetőbbek, mint egy hosszú posztot végigolvasni.

Infografikák

Az infografikákkal kapcsolatban sokaknak negatív élményei vannak, mivel gyakran nagyon hosszúra és szárazra sikerülnek. Ne ess ebbe a hibába! A kevesebb néha több, főleg, ha a közösségi médiáról van szó. Az emberek figyelme csupán néhány másodpercre köthető le, így ha látványos is a grafika, a hossza miatt könnyedén továbbgörgethetnek rajta. Törekedj arra, hogy csak a legérdekesebb információkat közöld a képen, lehetőleg kevés szöveggel. Játszhatsz a betűméretekkel, a lényeges elemeket kiemelve.

Blogposztok

A hosszabb írásoknak a blogokon a helye, a Facebook-on pedig a rövid bejegyzések teljesítenek jobban. Miért is ne lehetne ezeket összekapcsolni? Blogbejegyzéseidet megoszthatod a Facebook oldaladon is, a lényeget, vagy a legütősebb mondatot kiemelve, amivel felhívod a figyelmet a cikkre. A blogok és a közösségi média oldalak összehangolásáról már írtunk korábban, cikkünkben hasznos tippeket találhatsz a két felület harmonikus működéséről.

Sorsolások és nyereményjátékok

A nyereményjátékok szinte biztosan felkeltik a követők érdeklődését és általában a kommentek mennyiségét is jelentősen emelik a posztnál. Ezek esetében az lényeg, hogy mindig saját termékeddel vagy szolgáltatásoddal hirdess játékot! Nem kell, hogy kimagaslóan nagy értékű legyen a nyeremény, sokkal fontosabb, hogy valóban a cégtől érkezzen. Így növelheted a márkád hírnevét is, sőt, jó esetben még új követőket is szerezhetsz. 

Bármilyen témához és poszttípushoz is nyúlsz, mindig az eredetiség maradjon szem előtt! Minden bejegyzés esetében arra törekedj, hogy egyedi, a márkádhoz kapcsolódó tartalmat ossz meg, olyasmit, ami fölött nem csak átsiklik az olvasók szeme. A Facebook felhasználói rengeteg információt kapnak nap, mint nap a felületen, ezért a posztok nagy része nem is hagy bennük különösebb nyomot. Tűnj ki a tömegből bejegyzéseiddel, hogy növelhesd az aktivitást az oldaladon!

Te milyen bejegyzést készítesz legközelebb?

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-posting-tips/

Szólj hozzá

poszt tipp bejegyzés tippek bejegyzések elérés posztok posztolás