2020. máj 18.

Mi a teendő, ha tartalmad átlagon alul teljesít?

írta: petrapenovac
Mi a teendő, ha tartalmad átlagon alul teljesít?

pexels-photo-987585.jpegA közösségi média marketingre is igaz, hogy vannak jobb és rosszabb időszakok. A mostani helyzetben pedig még gyakrabban előfordulhat, hogy a közösségi oldalakon közzétett tartalmak nem éppen úgy teljesítenek, ahogy várnánk. A legtöbb esetben azonban nincs ok aggodalomra, ez teljesen normális. Több tényező is lehet, ami miatt a bejegyzések nem a megszokott eredményeket hozzák. Cikkünkben adunk néhány ötletet, hogy mit is érdemes ilyenkor átgondolni.

Először is nem árt kicsit körülnézni: Mi is változott a mindennapokban, a digitális térben, a szokásokban? A közösségi médiában nagyon gyorsan alakul minden, hetente új trendek bukkannak fel, változnak az algoritmusok, sőt, egyre több közösségi oldal jelenik meg és válik felkapottá. Ehhez a tempóhoz hozzá kell szokni az online térben, hiszen csak akkor teljesíthetünk jól, ha ezekhez minél gyorsabban alkalmazkodunk.

Nem változott a célközönséged?

Előfordulhat, hogy a terméked iránt érdeklődő csoport kicsit átalakult. Kibővülhetett, kicsit szűkülhetett, eltolódhatott valamilyen irányba a demográfia tekintetében. Fontos, hogy ezeket időben észleld és a közzétett tartalmakat is ennek megfelelően tudd alakítani. Nem árt ennek érdekében rendszeresen ellenőrizni az elemzéseket, ahol a legtöbb esetben, például Facebook-on a demográfiai adatokat is figyelemmel tudod kísérni. 

Jó időben posztolsz?

Egy másik tényező, amit a célközönséged alakít, a közzétételi idő. Attól függően kell kialakítanod a posztolási időrendet, hogy követőid mikor a legaktívabbak az oldalon. A hírfolyamokban rengeteg tartalom bukkan fel minden nap, ezért fontos, hogy pont akkorra élesítsd a bejegyzéseket, amikor a közönséged tagjai online vannak. Ennek nyomon követésére szintén az elemzések a leghasznosabbak, hiszen ezek megmutatják célközönséged aktivitási szokásait.

Megváltozott az algoritmus?

Előfordulhat, hogy bejegyzéseid azért érnek el kevesebb embert, mert a közösségi oldal algoritmusa megváltozott. Erre különösen akkor gyanakodhatsz, ha nagyon rövid idő alatt, gyakorlatilag egyik napról a másikra változott meg a posztok teljesítménye. A közösségi oldalak viszonylag gyakran alakítanak, finomítanak az algoritmusokon, hogy a felhasználók számára a legjobb élményt nyújthassák. Ezt nem árt szemmel tartani és az újításoknak megfelelően készíteni a tartalmakat.

Globális változás történt?

pexels-photo-893126.jpegA jelenlegi helyzetben sajnos nem kell bemutatni, hogy a világszintű események hogyan is hatnak ki a digitális térre és az internetezési szokásokra. A koronavírus kirobbanása óta a vásárlási szokások nagyban megváltoztak, hiszen az új helyzet sokaknak kedvezőtlen pénzügyi fordulatot is hozott. Ezáltal például a hirdetésekre is másképp reagálnak az emberek, hiszen nem a vásárlás lett a legfontosabb. Hasonló változásokat hozott a vásárlói magatartásban például a 2008-as gazdasági világválság is. Így a mostani helyzetben sem meglepő, ha a követők kevésbé aktívak a hirdetések és termékposztok tekintetében.

Mit tehetsz ilyen helyzetben?

Ha azt látod, hogy hosszabb ideje az átlag alatt teljesítenek a bejegyzéseid, akkor érdemes lehet ezt a gyengébb időszakot összevetni a kimagasló hetekkel, hónapokkal. Mi az, amit akkor másképp csináltál? Voltak esetleg olyan tartalomtípusok, amiket kifejezetten kedveltek a követőid? Nyugodtan ásd bele jobban magad az egyes posztok kielemzésébe, sokszor az aprónak tűnő részletek is nagy változást tudnak eredményezni! Azt is érdemes lehet közelebbről megnézni, hogy az organikus és a hirdetett bejegyzések hogyan teljesítettek egymáshoz viszonyítva korábban, valamint hogyan teljesítenek most. Lehet, hogy kicsit nagyobb hangsúlyt kell fektetni a fizetett posztokra, de az is előfordulhat, hogy hirdetés nélkül is viszonylag jó eredményeket érnél el.

Légy kreatív! Ne félj új látványelemeket, poszttípusokat kipróbálni! A vérfrissítés sosem árt, de azért ne vegyen 180 fokos fordulatot a marketingstratégiád! A változatos és színes bejegyzések több látogatót vonzanak az oldalra, de mindig maradj hű márkád arculatához! 

Ne csüggedj! Mindig vannak nehezebb időszakok, ráadásul sokszor olyasmi szól bele a számításokba, amik rajtad kívül állnak. Persze, nem könnyű, hiszen a saját márkádról, a befektetett energiáról és pénzről van szó. A nehéz időszakok sem tartanak örökké. A megváltozott helyzetekben jó ötlet lehet egy értekezletet, megbeszélést tartani a kollégákkal, ahol mindenki elmondhatja az észrevételeit, megoszthatja ötleteit és közösen kitalálhattok valamilyen stratégiát, amivel előre menekülhettek a stagnáló időszakokban is.

Te mit teszel a nehezebb időkben?

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/what-to-do-when-your-content-stalls/

Szólj hozzá

tartalom tipp tippek Facebook koronavírus KORONAVÍRUS