Gyárts jó minőségű tartalmat!
A megfelelő, jó minőségű tartalomgyártás a közösségi médiában kulcsfontosságú. Azt gondolnánk, hogy ez az alapelvárás, de sajnos sok márka esetében nem így van. Amennyiben nincs időd és megfelelően képzett alkalmazottad, hogy valaki megfelelően felügyelje a közösségi profilokat és jó tartalmakat gyártson, inkább bízz meg egy ügynökséget a munkával!
Szöveg
Először is, nincs annál lelombozóbb, amikor egy bejegyzésben vagy hirdetésben elírás, helyesírási malőr vagy érthetetlen megfogalmazás található. A marketingcélú szövegírás nem olyan dolog, ami mindenkinek a kisujjában rejlik, ezt is meg kell tanulni, bele kell jönni. Ami semmiképp sem bocsájtható meg, az elgépelés és a hibás helyesírás, hiszen ezek könnyen kiküszöbölhetők. A nem jó megfogalmazás vagy nem éppen megfelelő üzenet már más tészta, mert ez márkára szabott és szubjektív, mi felel meg és mi viszi közelebb a céget céljaihoz.
Látványvilág
A jó minőségű tartalom nem csak a szövegezésből, de a képi vagy videós tartalomból is áll. A vizualitás kiemelten fontos, hiszen a legtöbb esetben ez az, ami megragadja az emberek figyelmét és ami miatt esetleg elolvassák szövegünket, átkattintanak weboldalunkra vagy profilunkra. Tehát a képi vagy videós tartalom az első, ami képes az emberek figyelmét bevonzani és hozzásegít minket az aktivitás kiváltásához. Főleg, ha elég érdekes, szép vagy figyelemfelhívó tartalmat választunk.
Olyan posztot megosztani, ahol csupán szöveg van, nem is érdemes, mindenképp tanácsos minimum egy hozzáillő képet csatolnunk mellé. Fotó, képgaléria, diavetítés, videó, Boomerang, behúzott link – bármilyen tartalomtípust alkalmazhatunk, a lényeg, hogy csak jogilag szabályosan használjunk fel tartalmakat és fektessünk hangsúlyt a minőségre.
Mire gondolunk a jogi szabályosság terén?
A legkönnyebb módja olyan képeket találni, amik passzolnak témádhoz az, ha beütöd a keresendő kifejezést vagy kifejezéseket a Google, vagy bármely másik keresőmotor felületére és letöltesz egy-egy tetsző fotót, majd felteszed a közösségi oldaladra. Azonban ezen képek, amiket a keresők mutatnak, általában nem használhatók fel szabadon, ingyenesen és főleg nem marketing célokra. A Google minden kép alatt, amire rákattintasz figyelmeztet, hogy a képek szerzői jogi védelem alatt állhatnak.
Ez azt jelenti, hogy a tulajdonos akár be is perelhet, amiért az engedélye nélkül felhasználod a fotóját. Ezért a Google helyett (vagy a Google-on a keresőeszközök menüben beállítani a újrafelhasználható és módosítható paramétert) érdemes inkább felkeresni egy olyan oldalt, ahol ingyenesen érhetők el a stock-fotók, vagy pedig megvásárolhatod őket. Számtalan kép elérhető ingyenesen is, de természetesen nem biztos, hogy minden esetben megtalálod azokat a specifikus képeket, amire vágysz. Ha valami nagyon konkrét fotóra vagy fotósorozatra van szükséged, akkor érdemes a fizetős lehetőségeket is felderítened. Ha sokszor fel tudod használni újra, több formában a vásárolt tartalmat, akkor megéri befektetni. Persze a legjobb, ha a saját fotóidat, vagy a saját termékeidről, szolgáltatásaidról készült profi fotókat alkalmazod, de néha nem árt feldobni akár általánosabb képekkel is. Szinte sosem áll rendelkezésre elegendő gyári fotó, így élelmesnek kell lennünk és a stock-fotók területén is körülnéznünk!
Nézzük a megfelelő minőséget!
Kerüljük a kis méretű, rossz felbontású képeket, mert ezek pixelesen fognak hatni a legtöbb felületen. Főleg a Facebookon, ahol kattinthatók a képek és nagyobban is megnyithatók, feltűnő, ha rossz a képminőség. Alapvetően az számít már jó méretű képnek, ami ha rákattintunk és felhozza a Facebook külön kis ablakban, akkor kitölti a keretet és nincs az oldalánál fekete rész.
Amennyiben több jónak ítélt, ám kisfelbontású képed van, készíts belőle kollázst! Itt is fontos, hogy pixeles azért ne legyen a végeredmény, de így mégis felhasználhatod fotódat anélkül, hogy rossz minőségűnek, túl picinek tűnne.
Az Instagramon is ügyelj a képek méretére, ugyanis nem mindenki telefonról nézi meg a profilodat! Számítógépről is meg lehet nézni az Instagram fiókokat, és a rossz minőség ott aztán abszolút kiütközik.
helyett
Linkek és egyéb extrák
Kiemelhetsz egyes szavakat üzenetedből, ha ezeket hashtaggé alakítod. Ehhez nem kell mást tenned, mint a # jelet a választott szó elé helyezned. Ugye, hogy így máris nem olyan egyhangú a szöveged? Az emotikonok is jó barátaid, de mértékkel! Sok egymás után elhelyezett hangulatjel nem mutat jól. Törekedj arra, hogy hasonló stílusú jeleket válassz és ne vidd túlzásba a használatukat. Érdemes a link előtt is használnod egy jelet, amivel még jobban oda irányítod a figyelmet. A használt link legyen releváns és pontos! A landing page a weboldal azon szekciója legyen, amiért a felhasználó klikkel. Ha zoknit hirdetsz, ne a kezdőlapra vagy a pulóverekhez érkezzen a vásárló, mert ilyenkor sok esetben egyből ki is lép. Amennyiben azt látod weboldaladnál, hogy a közösségi platformokról érkezők sehová sem kattintanak, csak kilépnek, könnyen lehet az az ok, hogy nincs kedvük kutakodni, Te pedig nem a megfelelő helyre irányítottad őket.