Betekintés a LinkedIn elemzésekbe
A LinkedIn az üzleti élet meghatározó platformja lett az elmúlt években, így marketing szempontból is kiemelkedő a szerepe. Mivel itt is van lehetőség oldalak létrehozására és működtetésére a személyes profilok mellett, így természetesen elemzési lehetőségeink is vannak, hogy figyelni tudjuk ezen oldalak teljesítményét. Az üzleti oldal bal szélén néhány alapadat már látható is, mint például a látogatók száma, a bejegyzésmegtekintések száma, valamint a követők száma. Ezek azonban csak ízelítőül szolgálnak, ennél részletesebb trendekért az Activity és az Analytics menükbe kell látogatnunk.
A fenti vízszintes menüsorban található Activity fül alatt az alábbi adatokat láthatjuk:
- Kedvelések
- Megosztások
- Kommentek
- Említések
Az Analytics részlegben pedig ezeket:
- Oldallátogatók
- Elköteleződés a közzétett posztok iránt
- Követők demográfiai és számszerű adatai
Nézzük meg a legfontosabb kategóriákat kicsit részletesebben is, az Analytics-en belül!
Az oldallátogatók számánál az összes látogatást és a látogatók számát is láthatjuk, valamint azt is, hogy hány százalékos változás volt tapasztalható az előző 30 napos időszakhoz képest. Az oldal forgalmát természetesen egy grafikonon is megtekinthetjük, amin külön jelzéssel láthatók a mobilos és a számítógépes megtekintések. Az „Aggregate mobile and desktop metrics” funkciót bekapcsolva azonban egyetlen vonallá alakíthatjuk a két gráfot. Továbbá beállíthatjuk többek között a vizsgálni kívánt időtartamot, valamint azt is, hogy a látogatások számát vagy a látogatók számát szeretnénk látni. Ha elsősorban a közzétett tartalom hatékonyságára vagyunk kíváncsiak, akkor a látogatások száma lesz mérvadó, ha pedig az olvasótáborunk nagyságába szeretnénk betekintést nyerni, akkor a látogatók száma.
Természetesen a látogatók demográfiai adataiba is bepillanthatunk: munkakör, lakóhely, elhelyezkedés a cégén belül, ágazat, cég mérete. A demográfiának a célközönség meghatározásakor van kiemelt szerepe, így ha marketing célokra, vagy munkaerő toborzásra használjuk a LinkedIn-t, ezt a szekciót érdemes folyamatosan figyelni.
Azt is elemezhetjük, hogy a közzétett tartalmak hogyan teljesítenek a felületen. Ezt az Update szekció alatt tehetjük meg. Az elemzés itt az elmúlt 30 nap kedveléseire, megosztásaira és kommentjeire épül. A grafikonon elkülönülnek az organikus és a fizetett tartalmak, így könnyen össze lehet vetni ezek teljesítményét. Az elköteleződés terén minden egyes közzétett állapotfrissítés esetében láthatjuk, hogy hányszor is jelent meg az adott poszt, hány kattintást hozott, hány kedvelést és megosztást kapott, illetve láthatunk egy elköteleződési százalékos arányt is: ez a poszt iránt bármilyen elköteleződést mutató felhasználók számát viszonyítja az elért felhasználók számához. Ebből megtudhatjuk, hogy az elért emberek hányad részéből váltott is ki valamilyen reakciót az adott bejegyzés.
A követők esetében a diagram azt mutatja meg, hogy hogyan alakult a követők száma az elmúlt időszakban, külön jelezve az organikusan és fizetett úton szerzett követőket. A követők demográfiai adataiba is betekinthetünk, ugyanazokkal az alkategóriákkal, mint a látogatóknál.
A Facebook-hoz hasonlóan LinkedIn-en is van arra lehetőségünk, hogy más oldalak tevékenységeit figyeljük. A „Companies to track” részlegnél megnézhetjük, hogy saját oldalunk hogyan teljesít más, hozzánk hasonló, esetleg versenytárs oldalakhoz viszonyítva. A viszonyítás alapját a követők száma, a közzétett bejegyzések száma, az új követők száma és az elköteleződés aránya adja. Ezeket mind összevethetjük saját és a miénkhez hasonló oldalaknál.
A LinkedIn népszerűsége egyre növekszik, így nem árt a Facebook, esetleg Instagram mellett itt is jelen lenni egy céges profillal. Az elemzési lehetőségek itt is remek visszajelzésként szolgálnak, így a marketingstratégia szempontjából is hasznos adatokkal szolgálhatnak. A LinkedIn elemzőfelülete letisztult és könnyen kezelhető, így egy próbát mindenképp megér!
Te használod már a LinkedIn elemzőfelületét?