2020. júl 01.

Így működik a TikTok algoritmusa!

írta: Sáringer Viktória
Így működik a TikTok algoritmusa!

tiktok_1.jpgMinden közösségi oldal adott algoritmus szerint működik, amit folyton változtatnak, módosítanak, optimalizálnak, így sokszor nehéz kiigazodni rajtuk. Egyes platformok algoritmusa kiszámíthatatlan és nehezen megfigyelhető. Azonban akár márkaként, akár influencerként vagy jelen a felületeken, fontos tudni, milyen módszerekkel kerülhet be tartalmad az ajánlottak közé, hiszen így juthatsz el a lehető legtöbb emberhez, vagyis maximalizálhatod az elérést. Ebben a cikkben most megmutatjuk, hogyan működik a TikTok algoritmusa.

Hiteles alkalmazás

A TikTok azon dolgozik, hogy minél hitelesebb, átláthatóbb cég legyen, amivel a felhasználók bizalmát igyekeznek elnyerni és megerősíteni. Ennek apropóján a cég azt is a felhasználók elé tárja, hogyan is működik az alkalmazásban az algoritmus és ezáltal hogyan szerezhetnek a videók nagyobb figyelmet.

For You Page

Amikor megnyitod az alkalmazást, először a For You, vagyis a neked szóló oldalt látod. Itt olyan tartalmak jelennek meg, amik megfelelnek az érdeklődési körödnek, ezzel is megkönnyítve a dolgodat, hogy videókat és tartalomgyártókat fedezz fel. Ez az oldal adott felhasználóra szabott, nem általánosan megegyező mindenki esetében.

A legfontosabb

tiktok_2.jpgAz elsődleges, ami meghatározza, milyen videókat láthatsz a For You Page-en, a saját felhasználói tevékenységed. A videók, amiket kedvelsz, megosztasz, a profilok, akiket követsz, a kommentek, amiket megosztasz, a tartalom, amit Te magad gyártasz – ez mind olyan faktor, ami meghatározó. Például, ha megosztasz egy videót egy adott hashtag-et használva, akkor nagy az esély rá, hogy olyan tartalmak jelennek majd meg neked, amelyekben ugyanazt a keresőcímkét alkalmazták. Nem csak konkrétan a hashtagek, de olyan részletek, mint a videó leírása, hanganyagok vagy választott zene is hangsúlyos.

Számít az országhatár?

Ezekhez képest kevésbé fontos, de mindenesetre említésre méltó az alapbeállítás, mint például a nyelv vagy ország. Ha már próbáltad a TikTokot, akkor több magyar tartalomgyártóval is találkozhattál, ami nem véletlen, hiszen nagy valószínűséggel telefonodon magyar nyelv van beállítva és helyszínnek is hazánkat jelölted meg. Nyilvánvalóan egy angolra állított, Angliából használt mobilon kevesebb magyar tartalom fog megjelenni. Persze nem kizárt, hogy megjelenik, mert a virális videókat minden nyelvterületen és földrajzi helyen elérhetjük.

A reakció a lényeg

Az eddigiek alapján elmondható, hogy a TikTok algoritmusa hasonló a többi közösségi platform algoritmusához: ahhoz a tartalomhoz igyekszik hasonlókat mutatni, amelyekre Te, mint felhasználó reagáltál. Azt gondolnánk, hogy a kommentelés a leginkább mérvadó a TikTokon, de a korábban már említett példa, vagyis a hashtag használata saját tartalomban ennél nagyobb horderejű. Ma már nem biztos, hogy azért kommentelünk, mert tetszik valami és ebből többet szeretnénk látni.

Mi jelenti azt, hogy egy tartalom iránt érdeklődünk?

Az egyik legfontosabb jel, ha egy hosszabb videót végignézünk. Ez sokkal meghatározóbb, minthogy a videó készítője és a néző egy országban élnek-e. Ebben a rohanó világban és főleg egy olyan pörgős applikációban, mint a TikTok, ritka az, ha az emberek egy hosszabb videót végignéznek, vagy akár többször is megnéznek. Ez általában egyértelműen érdeklődést fejez ki. Vagyis, ha elég érdekes a videód, hogy lekösse az emberek figyelmét és végignézzék, akkor jobb eredményeket érhetsz el.

Mit szeretnél látni?

Hogy elkerülje a döcögős kezdetet, a TikTok az új felhasználóknak lehetőséget biztosít, hogy kiválasszák a kategóriákat, milyen jellegű tartalmak érdeklik őket. Például utazás, állatok. Így már az első naptól kezdve olyan tartalmakat láthatsz, ami érdeklődési körödhöz tartozik. Miután elkezded használni az alkalmazást, ez csiszolódik a felhasználói viselkedés alapján.

Mit keresel?

tiktok.jpgHabár ez sokak szerint nyilvánvaló, mégis néhányaknak újnak hat az információ: amire rákeresel az alkalmazásban, az is nagyban befolyásolja a kezdőoldaladon megjelenő tartalmakat. Ha egy adott zenére, személyre, kihívásra keresel rá, akkor úgy veszi az alkalmazás, hogy ez érdekel Téged és ezentúl többet fog mutatni Neked ebből.

Kakukktojások

Előfordulhat, hogy olyan tartalmak is felbukkanak kezdőlapodon, amelyhez hasonlóra még nem reagáltál, nem kerestél rá és teljesen eltér attól, ami érdekel. Ennek nem egy hiba az oka, hanem hogy az új, kisebb tartalomkészítők is felületet kapjanak, ne csak a több ezer kedveléssel rendelkező videók. Ez segít összehozni a TikTok közösségét, hiszen ezen a hatalmas, globális platformon tényleg mindenféle videó megtalálható és sosem tudhatod, nincs-e olyan téma, amiről még nem hallottál, de érdekelne. Az alkalmazás készítői fontosnak tartják, hogy új perspektívákat, ötleteket ismerjenek meg a felhasználók.

Konklúzió

Nincs nagy áttörés, tudományos magyarázat, mindent elsöprő tanulság: a legfontosabb, hogy a felhasználók hogyan reagálnak tartalmaidra. Egyedül ezzel maximalizálhatod elérésedet az alkalmazásban, ha olyan videókat gyártasz, amely célcsoportod számára érdekes, releváns, amit hajlandóak végignézni, kedvelni, megosztani. Fontos, hogy minden videó egynek számít és teljesen elkülönül a többitől – egy videódon lehet fél millió megtekintés, a többin pedig maximum ezer. Ha virális videót készítenél, kövesd az aktuális trendeket, kihívásokat, hashtageket és ezeket használd fel – így több emberhez eljuthatsz.

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/how-tiktoks-algorithm-works-as-explained-by-tiktok/580153/

Szólj hozzá

marketing videó trend márka hírnév algoritmus követő