2020. júl 02.

Hogyan használd a TikTokot márkád népszerűsítéséhez?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan használd a TikTokot márkád népszerűsítéséhez?

tiktok_5.jpgA legújabb, legtrendibb közösségi platform, a TikTok teljesen érhetetlen számodra? Úgy tűnik, mintha csupán egy tátogós-táncolós alkalmazás lenne tinédzserek számára? Természetesen ennél sokkal több rejlik az alkalmazásban és akár marketing stratégiádba is remekül beépítheted!

Ha megfelelően használod a TikTokot, akkor rendkívül sok embert érhetsz el márkád üzenetével, termékeiddel. A TikToknak világszerte több, mint 500 millió felhasználója van és már 2018-ban is a legtöbbet letöltött applikáció volt az AppStore-ban. Úgy tűnik, a TikTok népszerűsége mégsem lankad, sőt, egyre szélesebb körben terjed el.

Először is szögezzük le, hogy a TikTok nem minden vállalkozás számára megfelelő alkalmazás. Ne aggódj, segítünk kideríteni, hogy a Te cégedhez passzol-e!

Első lépésként tanulmányozd a platformot! A legutolsó dolog, amit tenni akarsz, hogy csatlakozol egy olyan platformhoz, amiről halvány fogalmad sincs és azt sem tudod, mit csinálsz. Nézz körül, milyen lehetőségeket rejt az alkalmazás, milyen típusú tartalmak jelennek meg, mely videók érnek el kiemelt sikereket, vannak-e fent a Tiédhez hasonló cégek, márkák és amennyiben igen, milyen tartalmat gyártanak és milyen eredményeket érnek el velük. Nem arra buzdítunk, hogy meglesd konkurenciádat és lemásold, amit ők csinálnak, de inspirálódni bőven tudsz a szektorodban aktív cégektől. Akár külföldi vállalkozásokat is felkutathatsz és az ő aktivitásukat is megvizsgálhatod.

tiktok_4.jpgA TikTok a szórakozásról, érdekes, látványos tartalmakról szól. Egy előre leforgatott promóciós videó nagy valószínűséggel nem fogja megállni a helyét. Ennél itt pörgősebb, aktuálisabb tartalom kell. Nézd meg, milyen videók a legtrendibbek! Milyen kihívás, zeneszám megy most éppen? Te is tudnál hasonlót készíteni, persze márkádat, termékedet belecsempészve? Légy kreatív és hozz létre olyan tartalmat, melyet a fiatal korosztály is értelmezni és értékelni tud, hiszen habár ma már az idősebbek is megjelentek a TikTokon, mégis a 16 és 24 év közöttiek vannak többségben. Amennyiben viszont ezt a korosztályt szeretnéd megszólítani, a lehető legjobb helyen jársz!

Nincs szükséged tökéletes, extra videókra – csak kapd elő mobilodat és filmezd le, amit érdekesnek tartasz! A trendi tartalmakat mindig igazítsd márkád arculatához, mert könnyen hiteltelenné válhatsz, ha nem cégedhez illő stílusban készítesz tartalmakat és összezavarod az embereket.

Hogy csinálják más márkák? Mondjunk egy példát: a Lush az új termékeit a TikTokon mutatja be! Fiatalos, lendületes márka révén humoros tartalmakat is közzétesznek.

tiktok_3.jpgIndíts egy hashtag-kihívást! A TikTok a kihívások helye, ez nem is kérdés! Mit szólnál, ha márkádhoz is kapcsolódna egy saját kihívás és a felhasználók elkezdenének tartalmakat gyártani az általad kért módon? Ehhez rendkívül kreatívnak kell lenned, hiszen nem minden kihívás válik virálissá és kedveltté az applikációban. Az első márka, ami ilyen kihívást indított a Guess volt. Arra kérték a felhasználókat, hogy olyan tartalmakat alkossanak, amiben a márka új farmer termékeit viselik és használják ehhez az #InMyDenim hashtaget. Ezt a hashtaget azóta 50.9 millióan nézték meg: https://www.tiktok.com/tag/inmydenim?lang=en

Együttműködés influencerekkel

A közös munka TikTokon aktív influencerekkel is eredményes lehet, azonban fontos, hogy olyan véleményvezért válassz, aki által elérheted célközönségedet. A Z generáció előszeretettel követi a TikTok fiatal sztárjait, így hozzájuk eredményesen szólhatsz az influencerek segítségével!

Reméljük cikkünkkel egy kicsit közelebb tudtuk hozni számodra a TikTokot és már nem furcsa, érthetetlen tini applikációként tekintesz rá! Te is bele fogsz vágni a TikTokozásba?

Forrás: https://www.entrepreneur.com/article/340216

Szólj hozzá

marketing kreatív videó trend márka követő influencer