Facebook hirdetések statisztikai szemszögből
Ebben a cikkünkben néhány érdekességet, fontos adatot hoztunk a Facebook-kal kapcsolatban, amik ismerete marketing szempontból nagyon hasznos lehet. Mutatunk néhány statisztikát a felhasználói aktivitás, elérés és elköteleződés, valamint főleg hirdetések terén. Magáról a platformról persze tudjuk, hogy a legnagyobb és legnépszerűbb közösségi oldal ma a világon, valamint a vállalkozások körében is ez a leginkább elterjedtebben használt marketing célokra, így például hirdetésre is. De kezdjük először az általánosabb statisztikákkal!
Egy átlagos Facebook felhasználó 30 nap alatt 12 bejegyzést kedvel a felületen, 6 kommentet hagy, 1 bejegyzést oszt meg és 13 hirdetésre kattint rá. Az oldalkedvelésekhez viszonyított organikus elérések aránya átlagosan 5,2%. Az elköteleződés (engagement) átlagos értéke minden poszttípusra vetítve 3,41%, azonban ez videók esetében 6,15%, képek esetében pedig 4,48%. Ebből is látszik, hogy a multimédia-tartalmak, különösen a videók, átlagon felül teljesítenek. Éppen ezért is meglepő, hogy a Facebook-on megjelenő bejegyzések mindössze 16,6%-a videó. Néhány érdekesség még ezekhez a tartalmakhoz kapcsolódóan, hogy 85%-ukat hang nélkül nézik a felhasználók, az élő videók nézettsége akár négyszer olyan magas is lehet, mint a hagyományosan feltöltötteké, és a négyzetes videók 35%-kal nagyobb nézettséget produkálnak, mint a fekvő tájolásúak.
És mi is a helyzet a hirdetésekkel? A platformon jelen lévő vállalkozások 72%-a használja a felületet hirdetésekre is. Ez még akár alacsony számnak is tűnhet, ha belegondolunk, mennyi hirdetéssel is találkozunk naponta a Facebook-on. A Facebook hirdetésekkel (az oldal saját becsélesei szerint) összesen 1,95 milliárd ember érhető el. Lenyűgöző, ugye? A hirdetések „közönségének” 44%-a nő és 56%-a férfi. Azonban a nők jóval nagyobb eséllyel kattintanak a hirdetésekre, mint a férfiak. Egy másik érdekesség, hogy a hirdetések megtekintésének 94%-a mobileszközön történik. Érdemes tehát olyan tartalmakat készíteni, amik telefonon is megállják a helyüket!
Az átlagos CPC (cost-per-click, egy kattintás költsége) 1,68 dollár. 2019-ben a megjelenések száma 37%-kal emelkedett, a hirdetési költségek pedig átlagosan 6%-kal csökkentek. Lényegében tehát kevesebb költségből többször jelenhetett meg egy adott hirdetés. A CPR (click-through-rate, átkattintási arány) átlagos értéke 0,89%, de az persze ágazatról ágazatra változik. A kisállatokkal kapcsolatos hirdetések esetében ez például 1,68%, ételek és italok esetében pedig 1,2%. A CTR és CPC között egyébként összefüggést is megfigyelhetünk: a legalacsonyabb CPC ugyanis az étel-ital témájú hirdetéseknél tapasztalható, 0,42 dollár értékben, míg a második helyen a kisállatok állnak, 0,61 dollárral. Tehát azoknál az ágazatoknál kerül a legkevesebbe egy kattintás, ahol a legtöbben kattintanak a hirdetésben szereplő linkre. Ez persze érthető, hiszen minél magasabb a kattintások száma, annál kevesebb összeg jut egy kattintásra a keretösszegből.
Mi a helyzet konverzió terén? Az étel-ital és kisállatok témájú hirdetéseknél bár magas volt a CPR és alacsony a CPC, a konverziós arány (conversion rate, CVR) sajnos relatíve alacsony: 3,98% és 3,27%. Az átlag itt 9,11% és a legjobb eredmény az állásokkal és az oktatással kapcsolatos hirdetéseknél tapasztalható, 12,82%, ezt követi a szépség és fitnesz 11,65%-kal. Ezeknél az ágazatoknál térül meg tehát leginkább a hirdetés. (A megtérülésen itt azt értjük, hogy milyen arányban teljesítették az olvasók a hirdetés célját, például milyen arányban kattintottak át a webshopra.)
A különböző Facebook statisztikákban és elemzésekben könnyű elveszni és persze ezek a nagy átlagot mutatják, tehát országonként és ágazatonként akár jelentős eltérések is lehetnek. Cikkünkkel csak az általános tendenciákat mutattuk be, hogy kicsit mélyebben is betekintést nyújthassunk a Facebook-hirdetések világába, statisztikai szemszögből.
Források: https://www.advertisemint.com/facebook-advertising-statistics-for-2020-every-marketer-should-know/
https://www.smperth.com/resources/facebook/2020-facebook-statistics/