2020. júl 05.

Instagram: több követő = több bevétel?

írta: Sáringer Viktória
Instagram: több követő = több bevétel?

kovet_3.jpgTe is fent vagy vállalkozásként az Instagramon és több követőre vágysz? Azt látod, hogy magad körül mindenki könnyedén gyűjti a követőket, Te mégis küszködsz?

Sokan gondolják, hogy a több követő egyenlő a több vásárlóval, azonban ez nem feltétlenül így van. Ehhez az is elengedhetetlen, hogy legyen terved arra vonatkozóan, hogy a követőkből vásárlók váljanak. Ma már azt sem mondhatjuk, hogy bármit is bizonyítana a követők, kedvelések, hozzászólások, elérések száma az Instagramon – ezek egy részét csak Te látod, a nagyközönség elől rejtve marad, illetve napjainkban, amikor mi sem egyszerűbb, mint pár száz forintért több száz fake profilos követőt vásárolni, a nagy számoktól sem dobnak az emberek feltétlen hátast. Ami fontos viszont, hogy az applikációban könnyen megosztható, továbbosztható és lementhető a tartalmad. Ezek a faktorok árulkodóbbak, mint a kedvelések és kommentek száma. Ráadásul lehetnek olyan követők is, akik figyelnek, követik tartalmaidat, sőt akár vásárolnak is, anélkül, hogy egyetlen kedvelést is bezsebelnél tőlük.

Az a fontos, hogy a megfelelő célcsoportot tudd elérni. Inkább legyen 1000 valódi, érdeklődő követőd, mint 100.000 olyan személy, akinek tetszenek tartalmaid, de sosem fognak vásárolni.

kovet_1.jpgEmlékeztek a sztorira, amikor egy influencer 2,5 millió követővel csupán 16 pólót tudott eladni? Ez is remekül mutatja, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség a mérvadó. Amennyiben mostani célközönséged nem tudod rávenni, hogy vásároljanak, akkor nem az az elsődleges probléma, hogy nincs elég követőd. Az elsődleges probléma, hogy valamiért nem olyan emberek követnek, akikből vásárlók válhatnak. Ennek több oka is lehet, például, ha nyereményjátékkal turbózod fel követőbázisodat. Ez egy gyors, hatásos módszer, de közben nem feltétlen olyan emberek fognak követőiddé válni, akiket érdekel márkád, üzeneted, terméked vagy szolgálatásod, hanem akik ingyen szeretnének valamit. Persze eljuthatsz sok emberhez, ezáltal olyan felhasználók is megismerhetik egy nyereményjátéknak hála cégedet, akik eddig nem hallottak rólad, de érdeklődnek és akár vásárolnak is majd. Azonban sok lesz a nyereményjáték vadász, akik akár több száz oldalt is bekövetnek, megosztanak, hogy legyen esélyük nyerni, de inaktív követők lesznek vagy a játék után azonnal ki is követnek. Olyan követőket is bevonzhat nyereményjátékod, akik távolról sem közelítik meg célközönségedet. Az Instagramos nyereményjátékokon általában a fiatalabb korosztály az aktív résztvevő, de amennyiben Neked nem 15-25 év közöttiekhez szól céged, nehezebb a dolgod. Sajnos az mindegy, mennyire szabod korcsoportra a nyereményt, a 14 évesek is nagy eséllyel fognak játszani olyan termékért, amivel Te időseket céloznál inkább be.

kovet_2.jpgEgy másik ok, amiért nem megfelelő követőid vannak, ha nem jók a megosztott tartalmak. Mármint jók lehetnek, de ha nem passzolnak márkád arculatához, üzenetéhez, akkor nem a megfelelő célcsoportot fogja bevonzani.

Arról inkább nem is beszélnénk, mennyire nem etikus és nem megfelelő taktika akár egy magánszemély, influencer vagy akár vállalkozás számára a követők vásárlása. Ezzel hiteltelenné teszed magadat és márkádat, pedig a marketingben a hitelesség elengedhetetlen, szóval ezt semmiképp se tedd!

Népszerű még a bekövet-kikövet módszer, amire botok is elérhetők, de sok ügynökség is előszeretettel alkalmazza. Ezzel tulajdonképpen nincs nagy gond, ha tudatosan valósul meg, vagyis olyan felhasználókat követünk be, akik célcsoportunk részét képzik és potenciálisan érdeklődhetnek márkánk iránt. Azonban amennyiben random embereket követsz be, nem sok vásárlóra számíthatsz.

Ha egy ügynökséggel dolgozol és követőbázisod hirtelen nagyon megugrik, tanácsos belegörgetned a követők listájába. Nyilván ne tölts órákat a követők egyesével történő ellenőrzésére, de annyit megnézhetsz, hogy van-e a követőknek profilképe, valódinak tűnik-e a profil. A vásárolt, álprofilos követők egyik ismérve, hogy nincs profilkép, külföldi név szerepel és ezen profilok akár több száz profilt is követhetnek, míg őket senki sem követi és semmilyen tartalmuk sincsen. Ha egy ilyet találsz, még nincs nagy gond, de ha több külföldi vagy gyanús név is felmerül a listában, akkor egyeztesd elképzeléseidet a követőbázis növeléséről az ügynökséggel. Már amikor ügynökséget választasz is figyelmesnek kell lenned, mert akik pár napon belül jelentős követőbázis növekedést ígérnek, nagy eséllyel fake profilok vásárlására gondolnak. Ne dőlj be annak, hogy 10 nap alatt megszerzed a 10 ezer követőt – ez nem reális, ha valódi, célcsoportnak megfelelő követőkről, potenciális vásárlókról van szó.

kovet.jpgVannak, akik megkérdezik, hogy akkor mégis mi a módja annak, hogy minél hamarabb nagy, aktív követőbázist építsen valaki? Hogyan csinálják az influencerek, akik hitelesek és nem vásárolnak követőket? Hogyan szerzi a többi márka valós követőtáborát? Erre egyetlen univerzális válasz van, ahogy mindenki csinálja: türelemmel, kitartással, sok munkával. Nem lesz pár nap alatt több száz aktív követőd, ezért sokat kell tenned. Folyamatosan, következetesen tartalmakat létrehoznod, megosztanod, elérni a felhasználókat, aktivitásra buzdítani őket, kommunikálni velük üzenetben és hozzászólásban is. Videók, fotók, képgalériák, történetek, élő adások, IGTV videók, hirdetések – rengeteg lehetőséget kínál az Instagram.

Ne légy zavarban, ha nem óriási a követőbázisod! Sok márka ezt szégyelli, mert úgy gondolja, ha a konkurenciának több követője van, akkor az ő cégük kevésbé lesz vonzó az emberek számára. Azonban nem mindegy, hogy konkurenciád mikor kezdte el menedzselni Instagram profilját, mennyire valódi és aktív követőbázist épített ki magának. Mert a nagy számok jól néznek ki, de profitot nem termelnek és új vásárlókat nem feltétlenül jelentenek.

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to-grow-your-instagram-following-strategy-for-businesses-tyler-j-mccall/

Szólj hozzá

vásárló márka hírnév pénzszerzés követő