2020. júl 23.

Hogyan érj el jobb eredményeket a közösségi médiában?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan érj el jobb eredményeket a közösségi médiában?

man-in-red-polo-shirt-thought-a-good-idea-3779432.jpgMindig csak a jobbra törekszünk, hiszen ki ne szeretne több elérést, több valós, érdeklődő követőt, több aktivitást a bejegyzésein? Most néhány tippet hoztunk, amivel tehetsz azért, hogy vállalkozásod jobb eredményeket érjen el a közösségi felületeken.

Először is a legfontosabb, hogy tudd, mi a célod, ezt hogyan és hol akarod elérni. Érdemes kiszűrnöd, hogy melyik közösségi média felületeken érhetsz el jó eredményeket, hol aktív célcsoportod nagyrésze. A jelenlét fontos, de ha túl sok felületen vagy aktív és nincs elég kapacitásod, emberi erőforrásod ezen platformok megfelelő kezelésére, akkor a mennyiség könnyen a minőség rovására mehet. Azt is vedd figyelembe, milyen szektorban vagy aktív, mely felületek tehetnek hozzá a leginkább ahhoz, hogy kifejezd üzeneted és értéket adj az embereknek. Például háztartási gépeket forgalmazol? Egy YouTube-csatorna jól jöhet, ahol bemutatod a gépeket közelebbről, részletesen vagy akár működés közben is. Sokan vásárolnak a neten és előfordulhat, hogy lakhelyük miatt nincs lehetőségük személyesen elmenni és megnézni a terméket, mielőtt megvennék, de egy nagyobb beruházásnál, például mosógépnél már szívesen látnak akár egy videót is, ahol részletesen bemutatják, mire is képes a gép. Amennyiben ruhákat vagy sminkeket forgalmazol, vendéglátásban, turizmusban vagy érdekelt, az Instagram, Pinterest jó barátaid lesznek, hiszen ezeken a felületen a vizualitás, kreativitás, ötletesség kiemelten fontos.

facebook-internet-login-screen-267482.jpgAlapvetően elmondhatjuk, hogy egy Facebook oldalra szüksége van minden vállalkozásnak. Igen, a helyi kisvállalkozásnak is. Ma már rengeteg ember van, aki szó szerint mindent a neten keres és a Facebook-ot is előszeretettel használják kereső gyanánt. Ha például helyi fodrászt keresünk, akkor is a legegyszerűbb, ha megnézzük a Facebook-on a kínálatot. A választást nagyban megkönnyíti, ha látunk a vállalkozó Facebook oldalán referencia munkákat, árlistát, elérhetőségeket, a szalonról képeket és így tovább. Vagyis, ha Neked fodrászként nincs saját oldalad, sőt még személyes profilodon sincs információ, képi anyag munkáidról, nehezebb dolgod lesz a vendégkör kialakításánál.

Az Instagramon is a lehetőségek széles palettáját használhatod ki, mindemellett sok embert érhetsz el. Az Instagramon ajánlatos, hogy ne a termékek monoton, fehér háttér előtti fotóit töltsd fel, mert ez nem érdekes, esztétikus tartalom. Ha mindenképp termékfotót osztanál meg, akkor készíts a termékről kreatívabb fotókat, például színes háttér előtt, ha naptejről van szó akkor egy strandtörölközőn, ha lekvárt forgalmazol, akkor a kamrában vagy egy reggelizőasztalon pár szelet kenyér társaságában. Azok a termékfotók, amik elárulnak valamit a termék mivoltáról, mindig érdekesebbek és a felhasználók közelebb érezhetik magukhoz. Hazánkban a Twitter kevésbé elterjedt, így ha a hazai piac a célod, akkor ennek használatát háttérbe szoríthatod a fent felsorolt közösségi platformok mögött.

person-playing-chess-1040157.jpgHa úgy érzed, hogy Te mindent megteszel, hogy jó eredményeket érj el, mégsem jön a várva várt siker, tanácsos belenézned az elemzésekbe vagy egy ügynökséget megkérned, hogy nézzen rá oldalaidra, mi lehet a probléma. Meg kell vizsgálni a tartalom típusát, minőségét, az üzenet megfelelőségét, a szöveg felépítését, a posztolás időpontjait, a közönség összetételét – ezek mind hozzátesznek a sikerességhez. Vannak olyan időszakok, amikor kevésbé fogékonyak az emberek és nem töltenek annyi időt a gép vagy a telefon előtt, ezért kevésbé várhatsz el jó eredményeket. Egy tanácsadás segíthet megoldani a rejtélyt, vajon miért nem tudod elérni a kívánt eredményeket és milyen módszerekkel tanácsos céljaid felé haladni.

 

Forrás: https://neilpatel.com/blog/hacks-dominate-social-media/

Szólj hozzá

youtube facebook Instagram