2020. júl 29.

Miért fontos a tartalommarketing?

írta: petrapenovac
Miért fontos a tartalommarketing?

laptop-office-working-men-3153201.jpgA tartalommarketing nélkülözhetetlen, ha céged jelen van a közösségi médiában. Sokan azonban nem tudják pontosan, hogyan is lehet a közzétett tartalmakat marketing célból is felhasználni, valamint hogy miért is olyan fontos ez. A marketingesek túlnyomó része nagy hangsúlyt helyez rá, így nem kérdés, hogy a versenyben maradáshoz tényleg kiemelten fontos.

Mi is a tartalommarketing lényege? Alapvetően az, hogy a közösségi oldalon közzétett bejegyzések is a marketingstratégia részét képezik, információt és értéket közvetítve a követők felé. Ezekbe a tartalmakba rengeteg minden tartozhat, a blogposztoktól kezdve a webinárokon át a különböző multimédiás bejegyzésekig, videókig és képgalériákig. Egy blogposzt esetében a cikk maga a tartalom. A marketing rész abban rejlik, hogyan is teszed közzé, mikor, milyen formában (hírlevél, közösségi oldal, stb.). A titok abban rejlik, hogy ne mindenáron a reklámot erőltessük, hanem azon legyen a hangsúly, hogybizalmat váltsunk ki az érdeklődőből. Fontos, hogy a tartalmakon keresztül az emberek megismerhessék a céget, hogyan tudjanak mit kapcsolni a márkához. Ezért szükséges, ahogy már említettük, hogy értéket és információt közvetítsen egy adott bejegyzés.

A tartalommarketing a marketing tölcsér (marketing funnel) bármelyik részéhez kapcsolódhat: tudatosság, megfontolás, konverzió, hűség, megtartás és ajánlás. A tippek-trükkök összefoglalója és a webinárok például szuperül illenek a tudatosság részéhez, a terméked egyedi tulajdonságait ismertető tartalmak a megfontoláshoz és a konverzióhoz, a használatot bemutató videók a hűséghez, a várálóktól érkezett tartalmak felhasználása pedig a megtartáshoz. Természetesen egyetlen bejegyzés több részhez, lépcsőhöz is tartozhat, hiszen például használati útmutatót nézhetnek az érdeklődők akkor is, amikor még csak a tudatosság vagy a megfontolás fázisában vannak.

blog-funnel-sprout.png

(Kép forrása: Sprout Social) 

Hogy is néz ki a tartalommarketing a gyakorlatban? Azt már tudjuk, hogy a megfelelő tartalmat kell ötvözni a megfelelő terjesztési móddal és stratégiával. Készíthetsz például egy blogposztot arról, milyen különböző módokon lehet használni egy termékedet, például egy ruhadarabot különböző stílusokban. Ezt a cikket aztán megoszthatod Facebook-on, egy figyelemfelkeltő mondatot kiemelve, ami kattintásra ösztönzi a követőket. Készíthetsz tutorial videókat, amiben bemutatod, mire is való a terméked, ez különösen népszerű például a szépségiparban. Ha működtél már együtt influencerrel vagy támogatsz esetleg valamilyen közszereplőt a termékeddel, az ezekről készült tartalmakat is megoszthatod. Elég csak a Red Bull példáját említeni – ez persze egy nagy cég, így eleve igen sokan ismerik. A legkülönfélébb tartalmakat osztják meg annak ellenére, hogy „csak” energiaital készítésével és forgalmazásával foglalkoznak. Igen sok sportolót támogatnak, így az általuk készített videókat, képeket gyakran a Red Bull is megosztja, még a Facebook borítóvideójuk is egy összeállítás az általuk szponzorált sportolókból.

Nem is kérdés, hogy mekkora szerepe van a tartalommarketingnek a közösségi médiában: releváns, érdekes és értéket közvetítő posztokon keresztül közelebb hozni egymáshoz az érdeklődőt és a márkát, ami jó esetben még konverziót is eredményez. Rengetegen fordulnak a közösségi oldalakhoz, ha egy céget vagy terméket jobban meg szeretnének ismerni, így ha nem csak direkt reklámokat látnak a felületen, hanem az általuk keresett információkat is, sokkal szimpatikusabbá válhat számukra a márka. Törekedj minél színesebb tartalmakra, próbálj ki több poszttípust is, hogy megtaláld azt, amire közönséged a leginkább vágyik!

Többet szeretnél tudni a gyakorlatban? Tarts velünk kis csoportos TARTALOMMARKETING KURZUSUNKON online élő vagy személyes verzióban!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/content-marketing/

Szólj hozzá

marketing tartalom facebook Facebook tartalommarketing