2020. aug 01.

Így erősítsd online közösséged!

írta: petrapenovac
Így erősítsd online közösséged!

photo-of-people-having-fist-bump-3228684.jpgA közösségi médiában bizony nem könnyű feladat folyamatosan fenntartani az érdeklődést a követők részéről és hosszútávon magas elköteleződési arányt produkálni. A koronavírus még nem csengett le teljesen, így továbbra is viszonylag sokat vagyunk online a megnövekedett otthon töltött idő miatt. Az, hogy az emberek többet használják a közösségi oldalakat azonban azt is jelenti, hogy több tartalmat látnak, így nehezebb megragadni és megtartani a figyelmüket. Hoztunk néhány ötletet, hogy miként is tudod megerősíteni az online közösségedet ebben az időszakban.

A naponta látott megannyi bejegyzés miatt sokan közömbössé váltak a közösségi média iránt, azonban a kialakult helyzet ezzel egy kissé ellentétes jelenséget is eredményezett. Mivel a személyes találkozások mértéke lecsökkent, az emberek gyakran a social media oldalakhoz fordulnak, hogy megkapják a hiányzó közösségi élményt. Ilyen módon akár növekedés is tapasztalható mind elköteleződés, mind követőszám terén. Ez pedig pontosan az, amit a márkák és vállalkozások most ki tudnak használni! Ha mégsem tapasztaltál pozitív változást, íme néhány jó tanács, ami segíthet.

Érdekes helyett próbálj meg érdeklődő lenni! A közösségi média a kapcsolatokra épül, most különösen – erről nem szabad megfeledkezni. A céget érintő események, termékinformációk megosztása mellett mutass tehát komoly érdeklődést az iránt, ami a követőiddel zajlik! Ez a személyes találkozások esetében is hasonlóan működik: egy őszinte, jó kapcsolatban a felek nem csak magukról beszélnek, hanem érdeklődnek a másik személy érzései, élményei iránt. Ideális esetben ennek a közösségi médiában is így kell kinéznie, még akkor is, ha itt az egyik fél történetesen egy cég. A cég mögött is valós emberek állnak, nekik pedig kommunikálniuk kell a követőkkel, máskülönben nem lesz sikeres a közösségi média stratégia. Ha van valós, értékes kapcsolat a vállalat és a közösség tagjai között, akkor a követők jó eséllyel sokkal lelkesebbek lesznek egy-egy bejegyzés kapcsán, hiszen valamilyen személyes kötődésük is kialakulhat. Más szavakkal: ki kell érdemelni és tenni kell azért, hogy a közösség valóban elköteleződést mutasson az oldal által közzétett tartalmak iránt. És ezt úgy kell tenni, hogy nem kérünk érte cserébe semmit – ettől lesz valóban értékes a közösség számára.

photo-of-man-holding-pen-3182752.jpgNe próbálj meg mindenhol ott lenni! A közösségi médiára kifejezetten igaz, nem lehet mindenhol jelen lenni és jól is teljesíteni. Főleg kisebb vállalkozások esetében, ahol nincs egy többtagú csapat, aki a közösségi platformokat kezeli. Ehelyett inkább válassz ki egy vagy két közösségi oldalt, ami a legjobban illik a céged profiljához és ezekre fordíts 100%-os figyelmet és energiát! A kevesebb néha több, így a rendelkezésre álló erőforrásokat inkább kevesebb helyre összpontosítsd, ez valószínűleg kifizetődőbb lesz. Ha több időd van egy adott platformon kialakult közösséggel foglalkozni, hidd el, hálásabbak lesznek, mintha csak néha reagálnál a kommentjeikre, mert több nem fér bele az idődbe.

Légy ténylegesen jelen a közösséged számára! Bizonyos követőszám felett persze szinte lehetetlen minden egyes kommentre válaszolni, de ez nem azt jelenti, hogy teljesen le kell tenni erről. Főleg, ha valamilyen problémáról van szó. A dicsérő kommentekre érkezett reakciókat és válaszokat is nagyra értékelik a követők, de ezek várhatnak kicsit, ha valaki egy panasszal keres meg. A segítségkérés mindig legyen prioritás! A követőknek mindig érezniük kell, hogy valós személy kezeli a cég oldalát, aki ugyanúgy készségesen rendelkezésükre áll, mintha személyesen sétálnának be az üzlet ügyfélszolgálatára. Mindig kell, hogy legyen időd a követőkkel való kommunikációra, hiszen erre épül a közösségi média. Például kijelölhetsz minden nap egy megadott idősávot, amikor csak a beérkező üzenetekkel és kommentekkel foglalkozol, semmi mással. Így könnyebb lesz koncentrálni is és viszel egy kis rendszert is a munkába. Ha sok hasonló kérdés érkezik, vagy olyasmi, ami gyakran felmerül a követőkkel való kommunikáció során, akár egy néhány perces videót is készíthetsz, amiben reagálsz ezekre. Ez igazán pozitív érzést kelthet a közösség tagjaiban, hiszen egy valós személytől kaphatnak arccal-hanggal ellátott választ.

Légy jelen, hallgasd meg a követőidet és mutass Te magad is elköteleződést irántuk! Helyezd a közösségre a hangsúlyt a közösségi médiában, mert csak így lehet kifizetődő a tevékenységed!

Te mivel erősíted céged online közösségét?

 

Forrás: https://socialmediaweek.org/blog/2020/07/3-ways-to-strengthen-your-social-media-community/

Szólj hozzá

közösség tipp facebook tippek instagram Facebook Instagram