2020. aug 10.

Legyen a Te cégednek is tökéletes Facebook borítóképe!

írta: K.Klarissza
Legyen a Te cégednek is tökéletes Facebook borítóképe!

cover_5.jpgEmlékszel arra a régi kifejezésre, miszerint „Egy könyvet ne a borítója alapján ítélj meg!”? Nos, ez nagyon igaz, de a közösségi média világára cseppet sem vonatkozik. Annak ellenére, hogy a vállalkozások az oldalukon megjelenített tartalmak és történetek révén segítik a felhasználókat, hogy közelebbről is megismerhessék őket, az első benyomás a vállalkozásról mindig vizuális lesz. A logók, a weboldal elrendezése vagy a Facebook oldal borítóképe – mindenhol a fotók adják az alapját az online hírnevednek.

Éppen ezért a megfelelő Facebook borítókép is lehetővé teszi, hogy bemutasd vállalkozásod személyiségét, cégtörténetét és akár céljait is. És a jó hír? Az alábbi iránymutatásokkal könnyű lesz optimalizálnod Facebook borítóképedet! 

A megfelelő méret

A Facebook borítókép 820 pixel széles, 312 pixel magas asztali gépen és laptopon nézve. A mobil felhasználók számára azonban mindez 640 képpont széles és 360 képpont magas lesz. A megfelelő Facebook borítókép az első lépés a megfelelő kép ábrázolásához a közösségi médiában. Ha túl nagy, tartalmának fontos része levágódik. Ha túl kicsi, a kép elnyújtottnak és pixelesnek tűnik majd.

Milyen is akkor egy igazán jó Facebook borítókép?

  • Legalább 400 x 150 pixel méretű
  • A legjobb eredmény elérése érdekében 100 KB-nál kisebb és sRGB JPG típusú
  • Logóval vagy szöveggel ellátott képek esetében PNG-fájl

Mindemelett pedig ne feledkezzünk meg arról, hogy a mai Facebook-közösség legnagyobb része mobilról használja a platformot, ezért ügyeljünk arra, hogy minden tartalom mobileszközről böngészve is jól mutasson!

Jó hír, hogy borítóképünknek nem feltétlenül kell statikusnak lennie. Ehelyett egyszerű videót is használhatunk, amely remek módja annak, hogy további információkat osszunk meg cégünk működéséről. A videónak ugyanolyan méretűnek kell lennie, mint a szokásos asztali borítóképnek. Ideális esetben ez mindössze egy percnyi hosszú, hiszen, ha az ügyfelek túl sokáig koncentrálnak a borítóvideódra, akkor lehet, hogy nincs idejük megnézni az oldalad többi tartalmát.

foto_1.png

A megfelelő borítókép kiválasztása

A Facebook-ra vonatkozó szigorú szabályok a fotóméretekre és a profilképekre vonatkozóan azt mutatják, hogy korlátozva vagyunk abban, mekkora információt adhatunk át az oldalunkon. Tehát körültekintőnek kell lennünk, amikor kiválasztjuk, mi is szerepeljen cégünk Facebook borítóképén. Az alábbi tippek segítenek kiválasztani egy képet, amely nemcsak a Facebook fedőlap méretének szabályait tartja be, hanem a saját márkádhoz kapcsolódó irányelveket is. 

1. Kövesd a Facebook által biztosított szabályokat!

Noha ez nyilvánvaló lépésnek tűnhet, meglepődnél, hány ember figyelmen kívül hagyja a közösségi média szabályait és teszi a saját dolgát. A borítóképnek hitelesnek kell lennie: más szavakkal, semmilyen módon nem lehet megtévesztő, félrevezető vagy rosszindulatú. A borítókép nyilvános, éppen ezért válassz ide olyan tartalmat, amely vonzza a potenciális követők és a meglévő rajongók széles körét.

2. Mutasd meg márkád személyiségét!

A képeknek sokkal erősebb hatása van, mint amennyire azt sokan gondolják. Valójában akár 60 000-szer gyorsabban dolgozzuk fel a képeket, mint a szöveget. A megfelelő Facebook borító vonzza a tekintetet és felkelti az érdeklődést, még mielőtt bárki is szemügyre venné Facebook oldalunk tartalmát. Ezt szem előtt tartva fontos biztosítani, hogy a borítóképünk képviselje azt, amivel cégünk foglalkozik. Ez nem csak segíti az ügyfelet abban, hogy minél előbb megismerje vállalkozásunkat, hanem biztosítja azt is, hogy következetesebb képet alakítsunk ki cégünkről az interneten.

foto_2.png

3. Használd kirakatként!

A Facebook borítóképe nagyjából úgy viselkedik, mint egy kirakat. Megmutatja az érdeklődő ügyfelek számára, hogy mit árulunk, mivel foglalkozunk. Éppen ezért ideális hely a céged újdonságainak kiemelésére, valamint a legújabb események és termékek népszerűsítésére. Tehát nyugodtan emeld ki rajta legújabb termékeidet, közelgő eseményeidet, adj betekintést felhasználóidnak a vállalkozásod mögött álló emberekről, és mutasd meg vállalatod professzionális oldalát!

foto_3.png

Ha szöveget szeretnél elhelyezni borítóképeden, légy óvatos, és csak minimális szövegmennyiséget használj, például egy rövid szlogen segíthet leírni a vállalkozásodat, de a túl sok már elnyomja a fotót!

foto_4.png

Láthatod, hogy a megfelelő kép, stílus és méret kiválasztása a Facebook borítóképhez nem mindig könnyű. Végül is ez az első alkalom, hogy a potenciális vásárlókra jó benyomást kelts.

Noha a tökéletes Facebook borítókép kialakításához nincs egy mindenki számára működő megoldás, szerencsére, ha betartod a fenti irányelveket, és a közösségi médiára vonatkozó szabályokat, akkor már sokat tettél ügyfeleid számának bővüléséért.

 

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-cover-photo-size/

Szólj hozzá

tipp kép tippek márka borítókép