2020. aug 13.

Hogyan kommunikáld az eseményedet? Megmutatjuk egy konkrét példán!

írta: Sáringer Viktória
Hogyan kommunikáld az eseményedet? Megmutatjuk egy konkrét példán!

unnamed_3.jpgSok márka, vállalkozás esetén jön el a nap, amikoris valamilyen jellegű eseményt rendeznek. Az esemény népszerűsítéséhez pedig fontos, hogy a közösségi média felületeinkre is kidolgozzunk egy stratégiát. Meg kell terveznünk, hogyan épüljön fel kommunikációnk az első bejelentéstől kezdve az esemény utáni bejegyzésekig.

Fontos, hogy felosszuk kommunikációs tevékenységünket három részre:

  • felvezető kommunikáció
  • az esemény napján, időtartama alatt megvalósuló kommunikáció, helyszíni kommunikáció
  • levezető kommunikáció.

Tervezz előre!

Adott információknak megvan a helye, hogy mikor tanácsos nyilvánosságra kerülniük. Például az esemény bejelentésére jó, ha nem csak egy héttel hamarabb kerül sor, hanem szép lassan már csöpögtetjük az információkat, hogy valami készül. Nyugodtan felhasználhatunk akár olyan lelkesítő bejegyzéseket, tartalmakat, amik növelik a várakozást a felhasználók körében. Mondjuk osszunk meg felcsigázó kijelentéseket („Valami készül…”), hívjuk játékra az embereket (találják ki a hiányzó betűk megadásával, mi eseményünk neve vagy a fellépő sziluettje alapján, kit fogunk bejelenteni).

Fókuszban a vizualitás

Azt tudnunk kell, hogy a vizuális tartalmak kiemelten fontosak, így minden posztunkhoz kapcsoljunk legalább egy fotót, de lehetőség szerint váltogassuk a képek, képgalériák és a videók felhasználását. A videós tartalmak népszerűsége nagy, viszont ritka, amikor végig is nézik a hosszabb, nagyobb lélegzetvételű tartalmakat. Amennyiben egy hosszú kampányvideónk van, készítsünk belőle rövidebb etapokat, így többször is felhasználhatjuk a tartalmat, változatos lesz, a rövidsége miatt pedig még népszerűbb.

vira_g5.png

vira_g4.png

Mutatunk egy példát!

A Virággal egy mosolyért egy kezdeményezés Budapest és környéki virágboltok részvételével, melynek fő attrakciója az évente megrendezésre kerülő Virággal egy Mosolyért nap. Ez egy országos akció, amikor virágboltok együttműködésével csokrok kerülnek kihelyezésre az ország minden pontjára, a megtalálónak pedig csupán annyi a feladata, hogy feltöltsön egy fotót magáról a talált virággal és megjelölje oldalunkat vagy használja a megadott hashtag-et. Ennek a rendezvénynek a közösségi médiában megvalósuló kommunikációját mutatjuk be Neked mintaként.

Mikor-mit-mennyit?

A felvezető kommunikáció június 4. és 27. között valósult meg 12 poszt formájában, amiből 5 videó volt, a továbbiak pedig fényképek és képgalériák. Az esemény napján megjelent posztok esetében a legnagyobb részben a felhasználók által készített tartalmak kerültek fókuszba, melyeket feltöltöttek közösségi oldalaikra és megjelöltek minket vagy elküldtek nekünk üzenetben. Kiemeltük például Instagram csatornánk Highlight-mappáját, ahol megosztottuk követőink képeit, melyeken megjelöltek és az influencerek által feltöltött sztorikat, tartalmakat osztottuk tovább.

vira_g_instagram3.png

vira_g_insta.png

Nézzük meg egy kicsit közelebbről!

A kommunikáció központja a Facebook felülete volt, ugyanis a célközönség és a követőbázis ezen a felületen van jelen a legnagyobb számban, itt a legaktívabb, de az Instagramon is megjelent több bejegyzés az esemény kapcsán és a történeteknél is megosztottuk az esemény népszerűsítésében résztvevő influencerek tartalmait.

vira_g2.png

Influencerek is bevonásra kerültek, akik már az esemény előtt is népszerűsítették a rendezvényt Facebook- és/vagy Instagram oldalukon, illetve az esemény napján elhelyeztek virágokat, hogy az emberek később megtalálhassák és ezt a folyamatot természetesen történeteiken keresztül végigkövethették a felhasználók. A hírességek, véleményvezérek által aláírt kártyák is elrejtésre kerültek a csokrokon, virágokon, hogy még izgalmasabbá váljon a keresés és esély nyíljon az embereknek, hogy kedvenc művészeik, ismert személyek aláírására is szert tegyenek.

vira_g_instagram2.png

vira_g_instagram.png

Kulcsfontosságú szerepet kaptak a már előző évekből meglévő anyagok mellett a friss, felhasználóktól származó tartalmak.

vira_g7.png

Rövid és tömör, de informatív szövegeket alkalmaztunk. Elsősorban az esemény elérhetőségét linkeltük, hogy minél több érdeklődőt szerezzünk, hiszen az érdeklődések, "Ott leszek" gombok lenyomásával az adott felhasználó ismerőseinek Hírfolyamába is bekerülhet az esemény.

vira_g3.png

vira_g6.png

Az esemény leírásában részletesen megtalálható volt minden információ, amire egy felhasználónak szüksége lehet, ha akár véletlen talál rá: mi ez az akció, miről szól, hogyan lehet résztvenni, mikor kerül megrendezésre és arra is buzdítjuk az embereket, hogy hívják meg ismerőseiket, barátaikat az eseményre.

vira_g_eseme_ny.png

Fontos nyilvánosan, mindenki számára elérhetővé tenni az adatkezelési szabályzatot, amennyiben részt vesznek az eseményen. Jól tudjuk, hogy egy fesztivál vagy koncert esetében is a rendezők fenntartják a jogot, hogy a helyszínen, a rendezvény keretein belül készült kép- és hanganyagokat felhasználják. Ezek az anyagok kerülnek a sajtóhoz, saját oldalaikra, közösségi platformjaikra és akár az after videókba is. Ha nem is zárt kapuk mögött rendezzük meg eseményünket, akkor is fontos tájékoztatnunk az érdeklődőket, lehetséges résztvevőket, hogy felhasználjuk-e a tartalmaikat és amennyiben igen, milyen módon és milyen feltételek mellett.

vira_g1a.png

vira_g1b.png

 

Tudunk Neked is segíteni a kommunikációdban, hirdetéskezelésedben?

2006. óta foglalkozunk céges közösségi média marketing kommunikációval (igen-igen, az iWiW-en kezdtük...). 2009-ben adtuk fel első Facebook hirdetésünket, azóta pedig a legkisebb vállalkozóktól a legnagyobbakig segítettünk cégeknek rövid- és hosszútávon egyaránt.

Nézd meg referenciáinkat és keress minket bizalommal, kis összegből is kihozzuk azt, amit szeretnél!

Szólj hozzá

játék esemény kommunikáció facebook story sztárok instagram Facebook influencer Instagram