2020. aug 18.

Automatizált kommunikáció chatbottal – A Bambara Hotel chatbotja alapján

írta: K.Klarissza
Automatizált kommunikáció chatbottal – A Bambara Hotel chatbotja alapján

pexels-cottonbro-4631062.jpgMai modern világunkban már természetessé vált, hogy mielőtt elmegyünk egy étterembe, vagy szállást foglalunk egy hotelbe, rákeresünk a Facebook oldalára és elolvassuk a vendégvéleményeket. Ha pedig már az oldalán járunk, és esetleg szeretnénk asztalt, vagy szállást foglalni, telefonhívás helyett a Facebookon lévő üzenetküldés gombra kattintunk. Megírjuk a kérésünket, kérdésünket, rákattintunk a küldés gombra, majd várunk. Jobb esetben 24 órán belül választ is kapunk, de sajnos előfordul, hogy csak 2-3 nap múlva, vagy esetleg soha…

Ezt persze cégként nem nagyon engedheti meg magának senki, pláne ebben a felgyorsult világban, ahol mindig mindenre azonnal szeretnénk választ, megoldást találni. Arról nem is beszélve, hogy a kései, vagy egyáltalán meg sem érkező válasz nem túl jó benyomást tesz a másik félre, és talán ennyi elég is lesz ahhoz, hogy soha többet ne akarja azt az éttermet, vagy szállodát kipróbálni.

Mit lehet ilyenkor tenni? Hiszen az sem a legjobb megoldás, hogy 0-24-ben a gép előtt ülünk és válaszolunk a bejövő üzenetekre. A megoldás már létezik, ami nem más, mint a Messenger Chatbot, ami tökéletes arra, hogy az általános és gyakran ismételt kérdésekre azonnali választ adjon.

Hogyan működik ez a gyakorlatban? Nézzük meg a Bambara Hotel Chatbotjának mintájára!

Amint küldesz a hotel számára egy üzenetet, vagy a Messengeren belül elindítod a chatbotot, a használatához el kell fogadnod az adatkezelési szabályzatot.

bambara_2.png

Ha ezzel megvagy, máris egy oldalra gördülő menü áll a rendelkezésedre, hogy böngéssz a hotel különféle ajánlatai, szolgáltatásai között.

bambara2.png

bambara3.png

Szeretnéd alaposabban megismerni a szállodát, kíváncsi vagy a wellness szolgáltatásokra, vagy épp az érdekel, hogyan tudsz eljutni a hotelbe? Csak egy kattintásra vagy ezen információktól! Nézd csak!

Amint látod, nem csak a száraz információkat olvashatják az ide látogatók, sokkal inkább egy interaktív „beszélgetésben” vehetnek részt, ahol ők irányítják a témát és visszajelzést is adhatnak. 

mega_lli_to_gombok.png

Persze mondhatnád, hogy a menüben itt is keresgetni kell a felmerülő kérdésekre a válaszokat, de minél okosabb a chatbotod, annál jobban ki tudja szolgálni felhasználóidat.

Ha a gyakran ismételt kérdések válaszait nem csak a menüből érhetik el, hanem egy-egy jellegzetes szó begépelésével a chatbot úgymond felismeri, mire lehet kíváncsi az érdeklődő, még felhasználóbarátabbá teheted a chatbototdat. Nézd csak! Ha például arra vagy kíváncsi, hogy milyen fizetési eszközöket fogad el a szálloda, csak írd be a chatablakba, hogy „fizetés”.

fizete_s.png

A chatbot felismeri a begépelt szót és a felhasználó máris megkapja a kérdést válaszára.

Összefoglalva, miért is jó a chatbot felhasználóknak?

  • A chatbot mindig és azonnal rendelkezésre áll

Legyen az hajnali 2 óra, vagy reggel 5 óra, a chatbot azonnali reagálást tesz lehetővé. Noha lehet, hogy nem adja meg a megfelelő választ, mégis rögtön kap egy visszajelzést az érdeklődő. Így lerövidül az az idő is, amíg felhasználónk megkapja a tényleges választ.

  • Tökéletes a gyakori kérdések megválaszolására

Gyakran a felhasználók csak általános információkhoz szeretnének jutni, ami a honlapon természetesen elérhető, de sokkal egyszerűbb a chatboton keresztül hozzájutni, mint a weboldalról kibogarászni.

Például azt szeretnéd tudni, hol található a hotel, mik az elérhetőségei? Esetleg kíváncsi vagy az aktuális ajánlatokra? Egy kattintás és a válasz máris elérhető. Amint látod, ezen gyakran ismételt kérdések megválaszolására tökéletes megoldást nyújt a chatbot.

ele_rheto_se_gek.png

ele_rheto_se_g.png

  • Messenger kommunikáció

Hiába, hogy a chatbot egy automatizált üzenetküldést tesz lehetővé, a jó chatbot azt az érzetet kelti, mintha a felhasználó egy másik emberrel beszélgetne. Természetesen nem a megtévesztés a cél, sokkal inkább a minél felhasználóbarátabb, interaktív beszélgetés elérése. Az pedig, hogy mindez a Messengeren keresztül zajlik, még egy nagy plusz pontot ír a chatbot számlájára. Hiszen, gondoljunk csak bele, naponta mennyi üzenetváltást bonyolítunk le családtagjainkkal, barátainkkal, de már akár kollégáinkkal is a Facebook Messengeren keresztül. Miért ne történhetne akkor egy hasonló beszélgetés egy felhasználó és egy hotel chatbotja között?

Győződj meg Te magad a chatbot adta lehetőségekről és próbáld ki az általunk készített chatbotokat. Ha pedig úgy döntesz, Te is szeretnél ilyet vállalkozásod számára, keress minket bizalommal!

Szólj hozzá

kommunikáció hotel ötletek automatizálás ügyfél