Te már ismered a marketing automatizálás lehetőségeit?
Manapság egyre több feladat hárul a marketingesekre és nem jó, ha ez a minőség rovására megy. Amennyiben nincs lehetőség segítség foglalkoztatására, úgy érdemes az automatizálási lehetőségeket körüljárni. Ugyanis habár ezek az eszközök nem feltétlen vesznek le egy teljes feladatot a munkaerő válláról, de sokat gyorsíthatnak a folyamatokon. Ahol nem alkalmaznak automatizáló eszközöket, lemaradnak a versenytársaktól.
Ha az automatizálás segít eligazodni a mérhetetlen mennyiségű adattengerben vagy az időigényes, monoton feladatokat leveheti a marketingesek válláról, akkor már nyert ügyed van. A legtöbben még az e-mail automatizálásnál tartanak, azonban már ennél sokkal több lehetőség áll rendelkezésre.
Ebben a cikkben bemutatjuk, mi az a marketing automatizálás, illetve hogyan és miért kell használni!
Mi az a marketing automatizálás?
A marketing automatizálás az a folyamat, amely szoftverek segítségével felgyorsítja az ismétlődő, időigényes és összetett feladatokat.
Az automatizálási eszközök népszerűek a marketingesek körében, mert lehetővé teszik a csapatok számára, hogy gyorsabban, hatékonyabban léphessenek kapcsolatba az ügyfelekkel. A feladatok sora egyre csak nő: e-mailek küldése ügyfeleknek, közösségi médiában megjelenő bejegyzések ütemezése, tartalomgyártás, kreatív megoldások kitalálása, az aktuális trendek követése, digitális hirdetések futtatása… Egyre több a feladat és ha mindenhol jól akarsz teljesíteni, akkor a marketing automatizálás segítsége jól jön!
A SproutSocial marketingvezetője, Cam Conrad így fogalmaz: „A marketing automatizálás lehetővé teszi marketingkampányok nagyszabású végrehajtását. Lehetséges a megismételhető folyamatok és sablonok létrehozása olyan dolgokhoz, mint az e-mailek, céloldalak és webes űrlapok.”
Mi a különbség az e-mail marketing és a marketing automatizálás között?
Az e-mail marketing a marketing automatizálás része. A marketing automatizálás azonban sokkal szélesebb körű, és célja a feladatok minden egyes részműveletének egyszerűsítése. Ez magában foglalja a közösségi médiát, az online hirdetéseket, a szegmentálást, az elemzéseket és az adatméréseket is az e-mail-es marketing mellett.
Miért érdemes marketing automatizálást használni?
Az automatizálási eszközökkel a vállalatok az ügyfelek és a potenciális ügyfelek szélesebb körét célozhatják meg számos csatornán keresztül. Sok marketingcsapat automatizálási stratégiákra támaszkodik, hogy értékes időt takarítson meg alkalmazottai számára, javítsa a munkafolyamatokat és javítsa az ügyfélélményt.
A marketing automatizálási eszközök a potenciális ügyfelek generálásában és a kapcsolattartásban, valamint a kampányok ROI-jának mérésében is segítenek.
Az eszközök előnyei a következők:
- Jobb ügyfélélmény: A felhasználóknak nem kell sokat várni a válaszra és az ügyfélszolgálati segítségre.
- A kampányok nagyobb hatóköre: A cégek több közösségi média csatornán futtathatnak kampányokat egyszerre anélkül, hogy további munkaerőre lenne szükségük.
- Fokozott megtérülés a személyzeti költségeken: Az alkalmazottak több időt tölthetnek az üzleti feladatokkal, nem pedig ismétlődő, bárki által elvégezhető, ám elengedhetetlen munkával.
- A márka konzisztenciájának megőrzése: Az automatizált eszközök rendszerességet és ütemezési lehetőségeket biztosítanak.
- Jobb kampánymérések: A marketing automatizálási eszközök gyakran beépített módszerekkel rendelkeznek a stratégiák hatékonyságának tesztelésére.
Az automatizálás azt is lehetővé teszi, hogy személyre szabottabb marketinganyagokat hozz létre – például a potenciális ügyfelek megcélzását aszerint, hogy mennyire esélyes, hogy vásárolni fognak.
A marketinganyagok személyre szabásának képessége pedig csak egyre fontosabb lesz. A McKinsey kutatásai szerint a fogyasztók 71%-a személyre szabott interakciókat vár el. A fogyasztók többsége pedig nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkáktól, amelyek személyre szabott kommunikációt használnak.
Automatizálás egyenlő AI?
Az automatizálást gyakran összekeverik az AI-val. És bár a kettő erős duót alkot, ha egymás mellett használják, és bizony gyakran van crossover is, mégis különböznek egymástól.
Hogyan használják az AI-t az automatizálásban?
Az automatizálás célja, hogy segítse a marketingeseket jobb döntések meghozatalában azáltal, hogy monoton feladatokat végeznek el helyettük, gyorsabban. Az AI azonban algoritmusokra és hatalmas mennyiségű adatra támaszkodik, hogy segítse a marketingeseket a problémák megoldásában, megalapozottabb döntések meghozatalában és a lehetséges eredmények előrejelzésében.
A mesterséges intelligencia által vezérelt automatizálás feladatokat tehermentesíthet, miközben adatokon alapuló javaslatokat vagy döntéseket is hozhat. Ez a kombináció tovább egyszerűsíti a munkát.
Te is részt veszel a marketing forradalmában?
A marketing automatizálás forradalmasítja a marketing világát, lehetővé téve a cégek számára, hogy hatékonyan és eredményesen lépjenek kapcsolatba az ügyfelekkel. Ez a folyamat szoftverek és eszközök segítségével automatizálja az ismétlődő, időigényes feladatokat, jelentős idő- és erőforrás-megtakarítást eredményezve.
Összességében a marketing automatizálás egy hatékony eszköz, amely megkönnyíti a marketingesek munkáját és javítja a cégek eredményességét. Segít a feladatok hatékony végrehajtásában, a személyre szabott kommunikációban, az ügyfélélmény növelésében és az eredmények mérésében. A marketing automatizáció és az AI kombinációja egy olyan erőteljes eszközt jelent, amely lehetővé teszi a cégek számára, hogy kiemelkedjenek a versenytársaik közül és sikereket érjenek el a digitalizált üzleti környezetben.
Bizonytalan vagy közösségi média eredményeidben? Fejlesztenéd a kommunikációd? Megnézzük akár iparágad szintjén is, hol állsz! Részletek ITT!
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/marketing-automation/