2020. aug 31.

Ennyit számítanak a vizuális tartalmak a marketingben

írta: petrapenovac
Ennyit számítanak a vizuális tartalmak a marketingben

pexels-photo-3762940_1.jpegBiztosan Te is megfigyelted már, hogy csak szöveges bejegyzésekkel igen nehéz interakciót kiváltani a követőkből. Régebben sokkal nagyobb hangsúly volt ezeken a tartalmakon, ám az internethasználat átalakulásával és a posztok élettartamának csökkenésével ez mára már átalakult. Ráadásul a felhasználók figyelmét is egyre rövidebb időre lehet lekötni, így a hosszú szövegek helyett a rövid kis videók, vagy a szembetűnő, különleges fotók kerültek előtérbe. Ezek sokkal jobban megmaradnak az emberek emlékezetében és persze az sem utolsó szempont, hogy ezekre még szánnak időt, hogy jobban szemügyre vegyék, míg a hosszas írásoknak általában neki sem állnak.

És éppen ezért jönnek képbe a vizuális tartalmak. A számok pedig sosem hazudnak!

  • A szemünk 36.000 vizuális üzenetet képes feldolgozni óránként.
  • A vizuális érzékeléshez mindössze egytized másodperc is elegendő.
  • Az agyunkba érkező információ 90%-a vizuális alapú.
  • A vizuális elemeket 60.000-szer gyorsabban dolgozzuk fel, mint a szövegeket.

Egészen lenyűgöző, nem igaz?

És éppen ezek miatt reakció is sokkal gyorsabban és erőteljesebben érkezik a vizuális tartalmakra. Ezek pedig elvezetnek minket oda, hogy bizony marketing szempontból a látványos elemek lesznek az igazán hasznosan számunkra, mivel ezekkel sokkal jelentősebb elköteleződést érhetünk el. Egy kép többet mond minden szónál, ugye? Ráadásul még különböző típusokból is válogathatunk: fotók, videók, GIF-ek, infografikák, prezentációk. Ezekkel mind lehet információt közvetíteni és történetet mesélni. Ha jobban belegondolunk már külön platformok is léteznek, amik kifejezetten ezekre a tartalmakra vannak specializálódva: Instagram, Pinterest, Snapchat... 

Hogyan építsd be ezeket az elemeket a stratégiádba? Mutatjuk:

pexels-photo-1252983.jpegAkkor is használj fotót, ha a szöveg a lényeg! Legyen szó akár egy Facebook-posztról, akár egy blogcikkről, amiben az írott anyag áll a középpontban, sose felejts el egy képet is mellékelni, ami miatt a felhasználó megáll a görgetésben. Ha tetszik neki a kép, nagy valószínűséggel a szövegre is rápillant. Mindig olyan fotót válassz, ami mint egy illusztráció, kapcsolódik a szöveg tartalmához.

Törekedj a változatosságra! A korábban felsorolt típusokból válogass bátran, használj vegyesen fotókat, videókat, GIF-eket, inforgarfikákat – így színes marad az oldalad. Sőt, még ezeken belül is számos lehetőséged van: mémek, 3D-s képek, stock fotók, és így tovább.

Alkalmazkodj a platform trendjeihez! Nem biztos, hogy ugyanaz a tartalom lesz a nyerő Facebook-on és Instagram-on is. Persze van átfedés a két felület felhasználótábora között, de azért nem teljesen egyezik, így az sem, hogy milyen fajta posztokat fogyasztanak szívesen. Figyeld meg alaposan, hol mi kap több interakciót, hogy ezekre helyezhesd a hangsúlyt!

És ne feledkezzünk meg a hangulatjelekről sem! Ezek segítségével magában a szövegben helyezhetsz el vizuális elemeket, amikkel könnyebbé válik az olvasás, mivel kicsit szellősebbé, tagoltabbá teszik az írott anyagot. Ha céged profiljához passzol, akár helyettesíthetsz is egyes szavakat a szövegben emojikkal, ezzel remekül feldobhatod a posztot.

Nem is kérdés, hogy most a vizuális tartalmak idejét éljük, hiszen a felhasználók már alig állnak neki hosszas bejegyzéseket olvasni a közösségi oldalakon. A blogoknak persze kifejezetten ez a céljuk, de ott sem árt képekkel, videókkal tagolni a cikkünket, hogy ne legyen olyan fárasztó a szemnek. Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni a közösségi felületeidből és növelni az elköteleződést követőid részéről, mindig használj valamilyen vizuális elemet a posztokban! Ez felkelti az érdeklődést, onnantól pedig a szöveg tartalmán múlik, hogy meg is tudja tartani. ;)

 

Forrás: https://www.smartinsights.com/content-management/how-powerful-is-visual-content-in-a-marketing-strategy/

Szólj hozzá

marketing fotó tartalom kép videó bejegyzés