2020. aug 31.

Az Instagram legnépszerűbb funkciói 2020-ban

írta: Sáringer Viktória
Az Instagram legnépszerűbb funkciói 2020-ban

pexels-photo-1536619_1.jpegMár az év fele eltelt, így ideje megnéznünk, hogy melyek voltak eddig a legnépszerűbb Instagram trendek, amik nagy eséllyel még sokáig velünk maradnak. Az alkalmazásban sok újítás történt ebben az évben is, amelyek közül pár különösen izgalmasat kiemelünk.

Információátadás kreatívan

A képgalériák egy egészen új felhasználási módja jelent meg. Az Instagram mindigis egy olyan hely volt a digitális világban, ahová inspirálódni jártunk, azonban 2020-ban az applikációban a korábbiaknál jóval nagyobb hangsúly került az információátadás funkciójára. Na és persze információt nem csak úgy közölhetünk, hogy egy random stockfotó alá begépeljük szövegünket, hanem kreatívan, mutatósan is!

A képgalériák lehetővé teszik, hogy a Feed-ben egyetlen posztba minimum kettő, de akár 10 képet is elhelyezzünk. Ez pedig rendkívül jól kihasználható szöveges tartalmaknál is, hiszen a hosszabb mondandó lényegi részeit, rövid összefoglalóját megjeleníthetjük. Így a kép nem lesz zsúfolt a szövegtől, mégis lapozgatva többet tudhat meg a felhasználó.

Napjainkban különösen fontos ez, hiszen így könnyebben edukálhatjuk az embereket akár a fontos, társadalmunkat érintő problémákról is:

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Good Good Good (@goodgoodgoodco) által megosztott bejegyzés,

De ugyanakkor az üzleti életben is jól jöhet például egy poszt, amiben a kezdőkép az, hogy mi történik szeptemberben, majd a további képeken cégünk szeptemberi újításait, különleges ajánlatait mutatjuk be.

A lényeg ezeknél a képeknél, hogy a szöveg legyen jól olvasható és átlátható. Színek és betűk, megfogalmazásmód tekintetében pedig alkalmazkodjunk márkánk arculatához.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Supergoop! (@supergoop) által megosztott bejegyzés,

Eljött az élő adások ideje!

Habár már annyit hallottunk a koronavírusról, hogy nem is szívesen beszélünk róla, de mégis muszáj megemlítenünk, hiszen nagyban átalakította a járvány az online felhasználási szokásokat és mindennapi életünket is hónapokig felforgatta, amihez alkalmazkodnunk kell nem csak magánéletünk tekintetében, de az üzleti életben is. Természetesen nem tűnhetünk el teljesen és egy nagyszerű megoldás, ahogyan kapcsolatot tarthatunk az emberekkel, az élő videó. Mivel márciustól kezdve sokan szorultak a négy fal közé, hirtelen megnőtt az élő adások nézőinek a száma. A Facebook adatai szerint az Instagram Live adások nézettsége 70%-kal ugrott meg 2020 február és március között.

pexels-artem-podrez-4492134.jpgAz élő adások lehetőséget adnak egy közvetlen, őszinte kapcsolattartásra a követőkkel. A karantén alatt egyes zenészek élő adásban adtak koncertet, míg más cégek a kulisszák mögé engedtek bepillantást, megint mások pedig ingyenes oktatásokkal, tanácsadásokkal igyekeztek segíteni a nehéz helyzetben.

Az élő adást el is mentheted, így a felhasználók akár később is visszanézhetik a tartalmat vagy ha letöltöd, közzéteheted más közösségi oldalakon is, például a YouTube-on.

Arról, hogy hogyan kezdj bele az élő videók készítésébe és ez miért jó, itt írtunk.

Szárnyal az IGTV

pexels-fauxels-3184418.jpgNemcsak az élő adások, de az IGTV is sokkal fontosabb szerephez jutott a korábbiakhoz képest a koronavírus járvány miatt. Az Instagramon maximum 60 másodperces videókat tölthetünk fel, ha ennél hosszabb a tartalmunk, akkor IGTV-ként van mód a feltöltésére. Szerencsére így is megjeleníthetjük Feed-ünkben, hogy még több embert érjünk el. Sőt, már nem csak álló, de fekvő videókat is közzétehetünk.

Amennyiben Facebook oldalunkra készítünk egy hosszabb lélegzetvételű videót, nyugodtan tegyük közzé Instagram oldalunkon is IGTV-videóként, hogy még több emberhez eljusson tartalmunk.

Az IGTV-ről itt tudhatsz meg többet.

Használj matricákat és támogasd a kisebb cégeket!

Ez egy nagyszerű kezdeményezés az Instagram részéről, hogy közösséget építsen és a kisebb cégeket, márkákat is reflektorfénybe helyezze. És erre szükség is van, mert a COVID-19 még a nagy világvállalatokat is megviselte, a kis, helyi cégekől, vállalkozásokról nem is beszélve. Sok szektor került nehéz helyzetbe, ezért az alkalmazás lehetőséget nyújtott, hogy koppintható matricákkal jelölve Sztorinkban megosszunk egy-egy márkát.

img_7475-480x854.png

Kép forrása: https://later.com/blog/support-small-business-sticker/)

Ha érdekel, hogy a karantén alatt még milyen közösségi média trendek uralkodtak, kattints!

Ha pedig egy a legjobb mémekre vagy kíváncsi, less bele kétrészes válogatásunkba:
ITT és ITT.

 

Forrás: https://later.com/blog/instagram-trends-2020/

Szólj hozzá

trend matrica 2020 élő videó igtv