2020. sze 01.

Újdonságok az Instagramon: Reels, kamuprofilosok törlése, sztorik új helyen

írta: Sáringer Viktória
Újdonságok az Instagramon: Reels, kamuprofilosok törlése, sztorik új helyen

pexels-bongkarn-thanyakij-3821159.jpgAz idei év elrepült, már lassan elérkezik az ősz. Az idő elteltéhez hasonlóan a közösségi oldalak sem lassítanak, hanem folyamatosan változnak, csakúgy, mint az évszakok vagy az időjárás. Ezúttal néhány Instagramhoz kapcsolódó újdonságot hoztunk el Neked, amikben célcsoporttól és arculattól függően akár Te is találhatsz üzleti potenciált vagy számodra is hasznosak lehetnek.

Megérkezett az Instagram Reels!

Már jó ideje hallani róla, hogy a Facebook is érkezik egy olyan applikációval, ami akár a TikTokkal is felveheti a versenyt és ez meg is érkezett. Az Instagram Reels már 50 régióban elérhető és hamarosan mindenhová megérkezik majd. Ugyebár nemrégiben megjelent a fenyegetés, hogy a TikTokot több régióban is betiltják: Indiában már betiltották, az Egyesült Államokban pedig erőteljesen pedzegetik ezt a lépést. Ha érdekel, hogy mi ennek az oka, kattints ide!

A TikTok betiltása nagyon kapóra jönne a Reels-nek, ugyanis a két alkalmazás nagyon hasonló. Mindegyik rövid kis videók gyártására és gyors megosztására alkalmas. A márkáknak tanácsos figyelemmel követnie, milyen eredményeket ér el az Instagram Reels és hogy vajon át tudja-e venni a TikTok helyét, ugyanis az alkalmazások felépítése és koncepciója bizony rejt magában marketinglehetőségeket. Az emberek nagyon kedvelik a rövid, kreatív, ötletes vagy éppen humoros kis videókat és kihívásokat, így márkaként is komoly sikereket lehet elérni vele. Erről korábban itt írtunk.

Viszlát, kamu felhasználók!

pexels-s_ahin-sezer-dinc_er-4051155.jpgAz Instagram és a Facebook nagy erőkkel dolgozik azon, hogy felületeiket megtisztítsák a botoktól, a hamis felhasználóktól, álprofilosoktól. Emiatt egyes márkák és influencerek követőbázisában akár napokon belül is hatalmas ugrásokat láthatunk, ami bizony nem jó jel. Mert ez azt jelenti, hogy az adott profil követőbázisa bizony vásárolt követőkkel volt felturbózva. Persze erről nem tehet minden márka közvetlenül, hiszen, ha egy ügynökség így pumpálja fel a számokat, arról lehet, hogy nem is tudnak. Azonban a márkáknak a felelőssége az ügynökség munkájának felügyelete és bizony érdemes gyanakodni, ha a követőbázis nagyon rövid idő alatt nagyon megduzzad, mert ez nyereményjáték vagy egy virálissá vált tartalom, esetleg médiaszereplés nélkül nem valószínű, hogy bekövetkezik. És hiába nem tud egy márka arról, hogy profilját egy csomó álprofilos követi, mégis a márkáról fest rossz képet, így nem szabad teljesen felügyeletlenül hagyni a felületeket, csak azért, mert egy másik cég dolgozik rajta. No és persze, amikor ügynökséget választunk, igyekezzünk megbízható, több éves szakmai tapasztalattal és referenciákkal rendelkező céget, személyt választani!

Az Instagram újítása detektálja, ha egy profil gyanúsan viselkedik és ebben az esetben azonosítást kér a profil tulajdonosától. Te magad honnan tudhatod, hogy kamuprofilokkal van dolgod? A legfőbb jelek, hogy az álprofiloknak, botoknak általában nincs profilképe, nincs feltöltött tartalma, sok embert követnek, viszont őket nem követi senki sem. Az is árulkodó, ha sok külföldi név jelenik meg követőid között, miközben Te csak magyarul posztolsz. Ilyenkor érdemes kicsit belelesni a szóban forgó profilokba és amennyiben úgy gondoljuk, hogy álprofilosok követnek minket, beszéljünk erről az ügynökséggel. Nem kell minden egyes követőt végignézni, elég néha belegörgetni a követők részbe és máris látni fogjuk, ha itt több profilképtelen, furcsa külföldi nevű vagy komplikált betűkből és számokból álló elnevezéssel rendelkező profil van.

Tesztelés alatt: külön helyre kerülnek a Sztorik?

pexels-andrea-piacquadio-3779760.jpgAz Instagramon a Sztorik megjelenése óta ez a funkció teljesen átvette az uralmat és a Feedben megosztott posztok többszöröse kerül ki történetbe. Sok felhasználó van, aki meg sem nézi a Hírfolyamot, csak végigkattintgat gyorsan a történeteken. A márkák számára épp emiatt nagyon fontos, hogy minél többször aktívak legyenek a Sztoriknál és akár a Feedbe feltöltött tartalmaikat is közzétegyék itt is.

Egyelőre még csak a korai tesztelési fázisban van a funkció, egy új formátum, ahol a történeteket egy nagy részen láthatnánk, az eddigiektől eltérő, felül kis körben megjelenő módtól. Jelenleg a felhasználók visszajelzéseit figyelik és amennyiben sikereket érnek el, úgy valószínűleg egyre szélesebb körökben fogják tesztelni a funkciót és talán majd mi is találkozhatunk vele. Ennek a lényege, hogy az egyes történetek még figyelemfelkeltőbbek lesznek a korábbi megjelenítésnél.

És hogy miért fontos márkaként tudni olyan dolgokról is, amik még nem is biztos, hogy bevezetésre kerülnek? Mert mindig előre kell készülnöd, hogy gyorsan tudj reagálni! Mivel a történetek már most is nagyon sikeresek, nem árt, ha van muníciód a készítésükhöz. Sajnos a legtöbb márka vizuális anyagai elsősorban a Facebookon mutatnak jól, mert téglalap alakú, fekvő elrendezésű képekből állnak, amik az Instagram történetekben vagy elnyújtva, nem a legjobb minőségben jelenhetnek meg vagy kollázsba, sablonba rendezve. Épp ezért szükséges, hogy álló képekkel is készülj, hogy valóban jól mutassanak a Sztorik.

Szerinted jó ötlet, hogy nagyobb hangsúly kerüljön a történetekre? Mi a véleményed az Instagram újításairól?

 

Forrás: https://adespresso.com/blog/instagram-updates-you-need-to-make/

Szólj hozzá

történet story újdonság instagram reels