Így használd fel a követőidtől kapott tartalmakat!
Korábban már bemutattuk a bagi Autós Termelő Piac kapcsán, hogy miként tudsz egy esemény köré épített Facebook oldalt beindítani és hatékonyan kommunikálni a közelgő rendezvényedet. Most ugyanennél a példánál maradva azt fogjuk megmutatni Neked, hogy miként tudod a követőidtől kapott fotókat, videókat felhasználni az oldaladon – sőt, miért érdemes kifejezetten kérni az ilyen tartalmakat.
Először is nézzük meg, hogy miért jönnek hasznosan a követők által küldött anyagok:
- Több színt és változatosságot visznek a posztjaidba.
- Más szemszögből is bemutatják termékeidet, szolgáltatásodat.
- Erősítik a kapcsolatot a vásárlókkal, hiszen ki ne látná szívesen fotóját a cég oldalán?
- Pozitív visszajelzést adnak termékedről vagy szolgáltatásodról, hiszen aki tartalmat készít róla, nagy valószínűséggel elégedett vele.
- Ebből az előző pontból következik, hogy akár véleményként, ajánlásként is megjelenhetnek oldaladon.
A bagi Termelő Piac esetében főleg olyan fotókat kaptunk vásárlóinktól, amelyeken az esemény pillanatai (az árusok standjai, a portékák, a megnyitó programjai) lettek megörökítve, valamint a kint vásárolt termékek otthoni környezetben.
A megnyitóról kapott fotókat egy hónappal később egy visszaemlékező bejegyzésben mutattuk meg a követőknek. Ezeket a képeket szintén egy vásárlónktól kaptuk, aki több alkalommal is megfordult nálunk.
A hazavitt portékákról a legkülönfélébb fotókat kaptuk, ki-ki a maga vásárfiát örökítette meg. Remek dolog ezekben a képekben, hogy csodás élénk színekben pompáznak, így szuperül fel lehetett dobni velük a piac oldalát.
Kíváncsi vagy, hogyan szereztük meg ezeket a fotókat? Megfelelő kommunikációval! Alapvetően két kiindulási pontunk volt: akik fotót is csatoltak az oldalról írt ajánlásaikhoz, illetve akik kommentben osztották meg velünk fotóikat. Ezt az utóbbit értettük az alatt, hogy ne félj kérni ezeket a képeket. A „Miket szereztél szombaton a piacon? Oszd meg velünk kommentben!” felhívás után a követők igazából szabadon eldönthették, hogy amennyiben választ adnak, azt szöveges vagy fotós formában teszik.
A fényképes ajánlások és kommentek esetében is privát üzenetben kerestük fel a felhasználókat, hogy engedélyt kérjünk a tartalmaik felhasználására. Kivétel nélkül pozitív választ kaptunk, sőt! A legtöbb esetben nem is csak azt az egy képet kaptuk, hanem továbbiakat is, amit a vásárló készített. Így több bejegyzésre is elegendő fotóval gazdagodtunk. Olyan vásárló is akadt, aki innentől kezdve szinte minden héten megosztotta velünk a felvételeit.
Ez nem csak a friss fotók miatt volt számunkra pozitív, hanem azért is, mert így közvetlenebb kapcsolatot alakíthattunk ki a követőinkkel. Ez egy idő után egy magát generáló folyamat, így csak a kiindulási pontokat kell megtalálni. Amire mindenképp ügyelj, hogy mindig kérj engedélyt a fotók felhasználására! Ez még a tartalmak beágyazásánál is tisztább és korrektebb módszer, hiszen közvetlen kommunikáció is történik, így elkerülhetők az esetleges félreértések és az ebből adódó kellemetlenségek. Emellett az is fontos, hogy a posztban is megemlítsd, ki készítette a képeket, hogy még véletlenül se tűnjön úgy, mintha visszaélnél más tartalmaival. Erre mindig nagy figyelmet kell áldozni, hiszen más tulajdonát nem használhatod fel akárhogy. Tehát az aranyszabály: kérj engedélyt írásban, csak a beleegyezés után használd fel a fotót vagy videót, illetve jelöld meg a tartalom készítőjét is!