2020. sze 10.

Ezek a mobilhasználati trendek 2020 őszén!

írta: petrapenovac
Ezek a mobilhasználati trendek 2020 őszén!

pexels-photo-787472.jpegKétség sincs afelől, hogy a különböző közösségi média oldalak használatának az elsődleges helye már a mobil lett: a teljes webforgalom több mint fele ugyanis már a telefonokról érkezik. Nézzük meg a konkrét statisztikákat, hiszen amellett, hogy érdekes új adatokat tudhatunk meg, hasznos információkkal is gazdagodhatunk, amiket bizony marketing szempontból is hasznosítani tudunk. Fontos leszögezni, hogy ezek globális átlagok, tehát régiónként természetesen lehetnek eltérések az adatokban.

A mobilhasználat már most is túlsúlyban van az asztali felületekkel szemben, és ennek további növekedését várhatjuk a jövőben. Ehhez nagyban hozzájárul például a napjainkban hatalmas népszerűségnek örvendő videós tartalmak, illetve az élő adások, stream-elések terjedése, amiknek az elsődleges „fogyasztási” helye a mobiltelefon. 2020 júliusában 5,15 milliárd egyedi mobilfelhasználó volt a világon, ami az össznépesség 66%-a.

ke_pernyo_foto_2020-09-03_12_09_03.pngA mobilhasználat mértéke egész nap változik, amiben nincs is semmi meglepő. Először is a korai órákban látható egy csúcsérték, amit nem más okoz, mint a reggeli kávé közben olvasott hírek, közösségi oldalak átpörgetése. A munkaidő alatt az asztali felületek használata gyakoribb, míg az esti órákban ismét a mobil kerekedik felül.

Nézzük meg, hogyan oszlik meg a különböző oldalak látogatottsága a mobil és az asztali eszközök között! Előbbin főleg a közösségi oldalak és az üzenetküldő alkalmazások népszerűek, míg az asztali gépeken a részletesebb tevékenységet igénylő oldalak használata magasabb, mint például a webshopok. 

pexels-photo_2.jpgEvezzünk a marketinges vizekre, lássuk a konverziós ráta eszközönkénti megoszlását! A mobilos konverziós ráta 2020 második negyedévében 2,12% volt, ami az előző év azonos időszakában csupán 1,82% volt. A mobilnál kicsivel jobb eredményeket mutat az asztali felület, 2,38%-ot, ami tavaly ugyanekkor azonban magasabb volt ennél, 3,9%. Ami igazán meglepő, hogy a tabletek még az asztali gépeket is lekörözik, itt ugyanis 3,48% a konverziós ráta globális szinten! Ha azonban a vásárlás értékét nézzük, még mindig az asztali felület vezet, átlagosan 122 dollárral, ami a mobil esetében csak 84 dollár. A nagyobb rendelések tehát még mindig számítógépről történnek.

pexels-photo-5077421.jpegLássuk csak, mivel töltjük az időnket a mobilképernyő előtt! Nos, az időnk nagy részét, 63%-át a videók nézése tölti ki. Ebbe a közösségi oldalak és a keresési eredmények videótartalmai is beletartoznak, tehát nem meglepő, hogy ilyen magas az arány. Emellett persze a különböző közösségi oldalak böngészése is jelentős időt tesz ki a képernyőhasználatunkból.

És hogyan reagáltak a marketingszakemberek a mobilhasználat felértékelődésére? Nos, az adatok azt mutatják, hogy a mobilhirdetésekre költött összeg rendkívül gyors ütemben zárkózik fel az asztali felületekre fordított összeghez, az előrejelzések szerint 2022-re átvéve a vezetést. Jelenleg 48 és 52 százalékon állunk, jövőre pedig 50-50 arányt jósolnak a szakemberek.

Vessünk egy pillantást a fogyasztói oldalra is, méghozzá a termékek keresése és értékelések olvasása terén! Ezt a tevékenységet többségében továbbra is asztali gépen végezzük, de a mobilhasználat növekedett a korábbi időszakhoz képest. Többek között ez is egy részletesebb tevékenység, amit már a cikk elején is említettünk: több idő szükséges hozzá, több kattintás, egyszerre akár több megnyitott böngészőablak is, tehát egész egyszerűen könnyebb egy számítógépen kivitelezni.

A számok nem hazudnak! A mobilhasználat egyre inkább előtérbe kerül, egyrészt gyorsasága (csak rányomunk az alkalmazásra és már használhatjuk is), másrészt praktikussága miatt (szinte mindig kéznél van, bekapcsolt állapotban). A reggeli kávé mellé nem gyakran kapcsoljuk be a számítógépet, a buszon utazva sem laptopon görgetjük a Facebook-ot, és nagy eséllyel inkább telefonról chatelünk lefekvés előtt is. Marketingszempontból pedig ez azt jelenti, hogy kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy tartalmaink mobileszközön is jól mutassanak, honlapunk mobilos nézete is megfelelő legyen, és hirdetéseink a telefonokon is megjelenjenek.

 

Forrás: https://www.smartinsights.com/mobile-marketing/mobile-marketing-analytics/mobile-marketing-statistics/

Szólj hozzá

mobil videó trend 2020