Előtte, alatta és utána: tippek az online események maximális kihasználásához
Még mindig nem állt vissza az életünk a régi, normális rendbe, így az online platformok továbbra is kiemelt szerepet töltenek be a mindennapjainkban. Sőt, a helyzet újbóli súlyosodása miatt az is elképzelhető, hogy ismét vissza kell térnünk ahhoz, hogy a nagyobb tömegeket érintő rendezvényeket az online térbe helyezzük át. Ez pedig azt jelenti, hogy ha maximálisan ki szeretnénk használni az ezeken történő részvételt, akkor bizonyos tényezőkre oda kell figyelnünk. És nem csak az esemény ideje alatt, de előtte, sőt, még utána is!
Az esemény előtt
Hívjuk meg a kollégákat! Emeljünk ki olyan programpontokat, témákat vagy előadókat, amikről tudjuk, hogy munkatársaink érdeklődését is felkelthetik. Küldjünk ki egy meghívó e-mailt, amiben ezeket a tudtukra adhatjuk.
Használjunk naptármeghívót! Küldjünk invite-ot az érdeklődőknek, amit hozzáadhatnak akár telefonjuk, akár Google fiókjuk naptáralkalmazásához, hogy biztosan ne maradjanak el az eseményről és ne felejtsék el az időpontot.
Készüljünk fel mi magunk is! Kezdés előtt gyűjtsünk össze minden hasznos eszközt (laptop töltőt, jegyzetfüzetet, fülhallgatót), hogy semmi ne kelljen keresgélni az előadás ideje alatt és teljes figyelmünket a prezentációkra irányíthassuk. Készítsünk magunk mellé italt, esetleg egy kis harapnivalót is, és helyezzük magunkat kényelembe egy csendes helyen!
Az esemény alatt
Lépjünk kapcsolatba az előadókkal! Az online térben sokaknak furcsa érzés kérdéseket feltenni az elhangzottakkal kapcsolatban, vagy felvenni a kapcsolatot a meghívott szakértőkkel. Ne tartsunk ettől! Jelöljük be őket LinkedIn-en, esetleg kezdjük el őket követni Twitter-en, ha itt is aktívak! Ha az esemény valamilyen platformon arra is lehetőséget kínál, hogy élőben kérdezhessünk, ezt is érdemes kihasználni – pont, ahogy személyesen is tennénk.
Az üzleti élet közösségi oldala a LinkedIn, így nem árt itt beszámolni, tudósítani az eseményen látottakról és hallottakról. Így olyanokhoz is eljuthat az online rendezvény témája, akik esetleg nem vesznek részt rajta, de mégis érdekelheti őket. Legközelebb talán már ők is eljönnek!
Az esemény után
Hozzuk ki a legtöbbet a tanultakból! Összerakhatunk egy rövid, de informatív diasort az esemény hallottak alapján, amit akár meg is oszthatunk kollégáiddal a következő meeting-en. Adjuk át a tudást, amit megszereztünk a rendezvényen, hiszen ebből az egész cég profitálhat!
Tájékozódjunk mélyebben! Előfordulhat, hogy megismertünk valami olyasmit, amiről korábban még nem hallottunk és felkeltette az érdeklődésünket: például egy blog, egy szoftver. Olvassunk utána! Ha olyasmiről van szó, ami a vállalkozás számára is hasznos lehet, ne tartsuk magunkban!
Ha online eseményen veszünk részt, az sem különbözik sokban egy személyes rendezvénytől. Három teendőnk van: felkészülni, jelen lenni (testben és lélekben!) és hasznosítani a megszerzett tudást. Ha ezeket betartjuk biztosan a maximumot tudjuk kihozni egy-egy eseményből, amin részt veszünk – az online lebonyolítás adta nehézségek ellenére is.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-get-the-most-out-of-a-virtual-event/