Hallottál már a Shoploop-ról?
A Shoploop egy új fejlesztés, melynek az alapvető ötlete az, hogy egy többlépéses, több alkalmazáson és weboldalon átívelő vásárlási folyamatot egyetlen online helyre egyszerűsítsen.
Hogy megértsük a lényeget, először is fontos végiggondolni saját vásárlási szokásainkat. Napjainkban már számtalan információ, vélemény, megosztott tartalom áll rendelkezésünkre, melyek erőteljesen befolyásolják döntéseinket. Google értékelések, Facebook vélemények, kommentek, csoportokban megosztott tapasztalatok, influencerek beszámolói, fórumok, tesztelős YouTube-videók, szakértői blogcikkek és így tovább. Mindannyian arra törekszünk, hogy megfelelően költsük el pénzünket, ugye? Szeretünk ár-érték arányban megfelelően vásárolni. Vagy ha nem is nézzük az árakat, csak a márkát, akkor sem szeretnénk felsülni és kidobni az ablakon a pénzt valamire, ami nem megfelelő minőségre vagy éppen nem passzol igényeinkhez.
Nézzünk egy példát a szépségipari világából, hiszen elsőkörben ez a fejlesztés ezen a területen kíván sikereket elérni. Egy fiatal lány új alapozót keres, amely megfelel bőrtípusának. Meglát egy szimpatikus terméket egy influencernél, így további kutakodásba kezd: irány a YouTube, ahol számtalan videóban megnézheti, pontosan hogyan is teljesít élesben a termék, különböző emberek milyen véleménnyel vannak róla, aztán át a blogokra, ahol a beauty témában tapasztaltabb felhasználók leírják tapasztalataikat és ajánlásaikat, kinek való a termék, esetleg a Facebookra is ránéz, hogy vannak-e erre vonatkozó kommentek, visszajelzések vagy belép egy Facebook csoportba, ahol a keresővel könnyen fellelheti az erre vonatkozó információkat. Na és most tartunk ott napjaink megfontolt vásárlójánál, hogy eldönti, megfelelő-e neki ez a termék. Amennyiben igen, akkor indulhat a keresés, hogy melyik weboldalakon vásárolhatjuk meg, hol mennyibe kerül, honnan éri meg megrendelni. És ha megtalálta a megfelelő webshopot, akkor megrendeli végül. Tehát érintettünk minimum néhány közösségi média alkalmazást, mondjuk az Instagramot, Facebookot, YouTube-ot, aztán a webshopot vagy akár ebből is többet. Természetesen ez attól függ, ki mennyi időt szán a vásárlásra, hiszen valakinek ez csupán egy kattintás, míg másoknak egy hosszasabb, jóval átgondoltabb folyamat.
(Képek forrása: https://later.com/blog/shoploop/)
A Shoploop ezt kívánja leegyszerűsíteni, oly módon, hogy egy videómegosztásra és vásárlásra is alkalmas platformot hoz létre. Itt felfedezhetünk termékeket, többet megtudhatunk róluk, videókat nézhetünk róluk és egyből meg is vehetjük, nem kell kitekintenünk máshova. Első ránézésre az Instagramra hasonlít a felállás, azonban itt nem vegyesen láthatunk minden témát, hanem jelenleg egy fő téma, a beauty van fókuszban és ezen belüli altémák közül választhatnak a felhasználók, például köröm vagy smink kategóriákat.
A cél, hogy új termékeket fedezzünk fel rövid, videós, érdekes és szórakoztató formában. Ez egy interaktívabb módszer, mintha csak áthajtjuk a képeket vagy olvasunk valahol információkat. Azt már tudjuk korábbi tapasztalatokból, hogy a rövid videós tartalmak nyerők – minél rövidebb, annál jobb! Azonban mind a TikTok-on, mind az Instagramon vegyesen látunk videós tartalmakat és nem minden felületen van lehetőség azonnali, alkalmazáson belüli vásárlásra és fizetésre, hanem ki kell tekintenünk egy weboldalra a véglegesítéshez.
A jelenlegi állásában a fejlesztők a szépségiparra koncentrálnak és ezen termékek számára igyekeznek megfelelő felületet létrehozni, ami nem egy rossz irány, tekintve, hogy például egy körömdíszítő vagy mondjuk sminkes videó mennyire látványos, kreatív és a téma sokak számára érdekes lehet, hiszen a YouTube, TikTok és Instagram felületén is nagy követőbázisnak örvendhetnek a hasonló témában aktív influencerek.
Mit gondolsz, sikeres lenne hazánkban az alkalmazás? Érdemes lenne más szektorokat is bevonni a szépségiparon kívül?
Források: