2020. okt 05.

Ötletek interakció növeléséhez

írta: petrapenovac
Ötletek interakció növeléséhez

pexels-photo-1569076.jpegA minél magasabb aktivitás elengedhetetlen egy üzleti közösségi média oldal esetében. A cégek törekednek rá, hogy minél inkább szóra bírják követőiket, igyekeznek fenntartani a kapcsolatot velük. Ez így is van rendjén, hiszen közösségi médiáról beszélünk. Azon túl, hogy a magas aktivitás az elérést és az elköteleződést is növeli, még a márka erősítésében is segít, valamint hozzájárul a cégről kialakított pozitív kép fenntartásához. Hoztunk néhány tippet, amikkel interakcióra bírhatod követőtáborod, hogy minél nagyobb legyen az aktivitás vállalkozásod social media profilján.

Készíts kvízeket!

A kvízekben nagyobb potenciál rejtőzik, mint azt sok márka gondolná! Itt gondolhatunk akár a tényleges kvízkészítővel kreált játékokra is – amikből már biztosan Te is láttál jópárat például a Facebookon – vagy akár simán egy bejegyzésben megfogalmazott kérdésre. Ha az utóbbi opciót választod, akkor viszont nem tanácsos több kérdés besűríteni egy posztba, inkább vezesd fel, hogy egy kvízsorozattal készülsz, és több bejegyzésben szétosztva tedd fel a kérdéseket a követőknek! Csatolhatsz hozzá témába vágó fotókat is, amik esetleg utalhatnak is a helyes megoldásra. 3-4 válaszlehetőséget megadva a követőknek nincs is sok dolguk, csak egy számot vagy betűt beírni kommentbe.

Használj interaktív matricákat!

pexels-photo-2783837.jpegEzt a funkciót leginkább Instagram sztoriban tudod kihasználni, hiszen itt nagyon sok kattintható matrica létezik már. Ezeket nem árt időnként kihasználni például kérdezz-felelek játékokkal. Itt Te feltehetsz egy kérdést, ami megjelenik a matricán, a követők pedig az alatta lévő kis boxba írhatnak Neked választ. Így megkérdezheted például a véleményüket egy termékedről, legkedvesebb élményüket a szolgáltatásoddal kapcsolatban, sőt, akár úgy is használhatod, hogy a felhasználók tegyenek fel kérdéseket Neked, amiket megválaszolhatsz, szintén sztoriba kirakva. Emellett jó ötlet még bedobni a szavazómatricát is, amikor egy állításhoz két válaszlehetőséget rendelhetsz, a követők pedig szavazatuk leadása után láthatják is az aktuális állást százalékos megoszlásban. Egy harmadik típus, ami kicsit az előző ponthoz is kapcsolódik a kvízmatrica, ahol több válaszlehetőséget is megadhatsz, itt viszont be kell állítani, hogy melyik a helyes.

Tégy közzé gondolatébresztő posztokat!

Ez minden platformon megállja a helyét: bizonyos rendszerességgel posztolj olyan bejegyzéseket, amik valamilyen, a célközönséged számára releváns, különleges témát boncolgatnak. Akár egy kérdést is feltehetsz a végén, vagy kedvesen felkérheted az embereket, hogy ők is osszák meg véleményüket a leírtak kapcsán. Itt a témaválasztás kiemelten fontos, hiszen olyasvalamiről kell írnod, ami valóban képes párbeszédet indítani a követőtáborod tagjai között. Ebbe természetesen Neked, mint cégnek is be kell szállnod, reflektálva, reagálva a beérkezett gondolatokra. Nincs is annál jobb, amikor a közösség tagjai látják, hogy a vállalkozás valóban szeretne kapcsolatot kiépíteni az ügyfeleivel.

Rendezz kommentversenyt!

pexels-photo-704767.jpegKommentversenyt leginkább egy nyereményjáték keretében érdemes elindítani, ahol a hozzászólás írása maga a részvétel a játékban. Kérhetsz például értékeléseket céged termékeiről, élménybeszámolókat a hoteledben eltöltött hosszúhétvégéről, és így tovább. A nyeremény mindig valami releváns díj legyen, például egy termékcsomag, vagy voucher a hotelbe, tehát mindenképp olyasmi, ami szorosan kapcsolódik cégedhez, esetleg magához a játék tematikájához is! Ez kérdés nélkül emeli az interakciót a poszt alatt, hiszen magával a kommenteléssel lehet versenybe szállni a nyereményért. Az értékelés szempontja rajtad múlik: választhatsz program segítségével véletlenszerűen is nyertest, de díjazhatod a legkreatívabb ötletet is, azonban ezt mindig tedd világossá a játék leírásában is. Szintén fontos, hogy készíts egy játékszabályzatot is, amiben minden tudnivalót összefoglalsz, kitérve az adatkezelési irányelvekre is!

Próbáld ki a 360º-os fotókat!

A 360º-os fotók a Facebook erősségei, de a kvízekhez hasonlóan ezt sem használják olyan széles körben hazánkban. Pedig nagyon is látványosak! Megtörik az egyhangú, szokványos posztok folyamát, mivel kiemelkednek a tömegből, felkeltik a követők érdeklődését. A legtöbben az ilyen képekre rá is kattintanak, hogy lássák, mi minden is van még a fotón körbeforgatva a képet. Ezt akkor érdemes kihasználnod, ha valóban valami különlegességet tudsz vele megmutatni cégeddel kapcsolatban.

Néha nem is gondolnánk, hogy milyen kis apróságokkal is be lehet indítani egy beszélgetést a közösségi oldalakon. Mindig gondold bele magad a rajongótáborod helyzetébe és mérd fel, hogy mi az, amire szívesen reagálnak! Nem biztos, hogy minden itt felsorolt ötlet működni fog, ez abszolút közönségfüggő. Egy próbát azonban megér, hogy néha feldobd a bejegyzéseidet egy kis játékos, interaktív tartalommal is.

Te melyik tippet próbálod ki legközelebb?

 

Forrás: https://www.socialinsider.io/blog/social-media-interactions/

Szólj hozzá

tipp facebook ötletek tippek interakció aktivitás instagram Facebook Instagram