2020. okt 08.

Megérkezett a LinkedIn Stories!

írta: K.Klarissza
Megérkezett a LinkedIn Stories!

phone-4060860_1280.jpgA LinkedIn a Snapchat, az Instagram és a Facebook nyomdokaiba lépve professzionális csavarral létrehozta a 24 órás történetek funkcióját. Idén már több mint 500 millió ember nézi meg napi szinten az Instagram történeteket és a videók több mint egyharmada üzleti vonatkozású. Nem meglepő hát, hogy a LinkedIn az év elején bejelentette, hogy egy hasonló funkciót tesztel LinkedIn Stories néven. Ezen funkció érkezéséről már írtunk egy korábbi cikkünkben.

Ekkor a LinkedIn egyik dolgozója, Pete Davies úgy nyilatkozott róla, hogy a vállalat új módszert keres a dolgozók számára, hogy könnyed szakmai környezetben lépjenek egymással kapcsolatba. A Stroryk pedig nem véletlenül terjedtek el, hiszen könnyű, szórakoztató módot kínálnak egy tartalom megosztására anélkül, hogy annak tökéletesnek kellene lennie, vagy örökké a profilhoz kellene kapcsolódnia.

És itt fel is merül a kérdés. Persze, ez is hasonló a többi platform Stories funkciójához és könnyen beépíthető, de vajon érdemes-e használni? Egyszóval: igen! A LinkedIn Stories segítségével egyedülálló lehetőségünk lesz arra, hogy új szemszögből mutassuk be vállalkozásunkat, és a megszokott módon vegyük fel a kapcsolatot célközönségünkkel.

Hogyan érdemes használni a LinkedIn Stories?

Az Instagram Stories bevezetéséhez hasonlóan a LinkedIn Stories is hatalmas lehetőséget kínál arra, hogy erősebb, személyesebb kapcsolatot alakítsunk ki követőinkkel.

1. Szakmai tippek adása

A LinkedIn egy hatalmas szakmai platform és ez az új formátum nagyszerű módja annak, hogy szórakoztató és vonzó módon mutassuk meg cégünk szakmai tudását. Legyen szó a HR-csoport tanácsairól a jó önéletrajzhoz, egy gyors iparági összefoglalóról vagy kreatív tervezési tanácsokról, a hasznos tippek megosztása biztos módja a célközönség figyelmének lekötésére.

Tipp: Ne feledd, hogy igazodnod kell a gyors és könnyen emészthető tartalomhoz! Például, ha öt tippet osztasz meg a professzionális hálózatépítésről, akkor érdemes öt storyt készítened, így tartalmad könnyen szkennelhető lesz a közönség számára!

2. Valós idejű eseményfrissítések megosztása

A LinkedIn Stories csak rövid élettartammal rendelkezik, így tökéletesen alkalmas különféle élő események részleteinek megosztására. A nagyvállalati bejelentésektől a díjátadó ünnepségekig, az élő események Stories funkción keresztül történő megosztása nagyszerű módja lehet annak bemutatására, hogy mi zajlik a cégben.

3. A vállalati kérdések és válaszok megjelenítése

Az Instagram Stories-hoz hasonlóan a LinkedIn Stories is fantasztikus módot kínál arra, hogy céged emberibb és hitelesebb oldalát mutasd meg a közösségi oldalon. A történetekkel kapcsolatos kérdések és válaszok lebonyolítása bemutatja a cég mögött álló embereket, ami remek módja a márka iránti affinitás kialakításának. Ha pedig kérdéseket szeretnél összegyűjteni, kérd meg követőidet, hogy előzetesen küldjék el azokat.

4. Ossz meg követőiddel újdonságokat!

Ha az első néhány cég egyike vagy, akik a LinkedIn Stories-t használják, akkor nagy eséllyel hatalmas mennyiségű extra nézettséget tudsz szerezni a LinkedIn-en. Ezt szem előtt tartva nagyszerű ötlet lehet az összes fontos újdonságot és hírt megosztani - még akkor is, ha van róluk külön bejegyzés. Akár munkalehetőségeket osztasz meg, akár egy termékbemutatót, ennek az új csatornának a kiaknázása a közönség nagyobb részének elérése érdekében mindenképpen jó lépés!

Ahogy láthatod a Strories funkció a LinkedIn felhasználók számára is óriási lehetőségeket tartogat. Ma már a Strories testesíti meg mindazt, ahogyan a közösségi média felhasználók következő generációja kommunikál egymással. Az Instagramon 80 százalékkal nőtt az az idő, amelyet a felhasználók videókkal töltenek a platformon. A LinkedIn csupán arra törekszik, hogy kiaknázza ezeket a hatalmas muatatószámokat azáltal, hogy a szakembereknek is lehetőséget kínál arra, hogy létrehozzák ezeket a rövid formátumú, szórakoztató, informatív és egyre növekvő használatú videókat.

Te mit gondolsz? Használnál LinkedIn Stories-t?

 

Források:

https://www.entrepreneur.com/article/350893

https://later.com/blog/linkedin-stories/

Szólj hozzá

tartalom tipp történet story újdonság tippek