2020. már 03.

Érkezik a LinkedIn Stories!

írta: petrapenovac
Érkezik a LinkedIn Stories!

pexels-photo-2066896.jpegTalán kissé meglepően hangzik és furcsának tűnhet, ám, hamarosan a LinkedIn felületére is megérkezik az eddig Facebookról, Instagramról, Snapchat-ről ismert Stories (Történetek) funkció. Az üzleti platform a múlt héten erősítette meg, hogy már dolgozik a Stories saját verzióján, amely nemsokára minden felhasználó számára elérhető lesz.

A LinkedIn egyik dolgozója, Pete Davies így indokolta a bevezetést: A Történetek először Snapchat-en jelentek meg, majd rövid időn belül ezt más platformok, mint például az Instagram és a Facebook is átvették. Elterjedésük oka az volt, hogy lehetővé teszik a tartalmak könnyed, egyszerű közzétételét, anélkül, hogy örökre megmaradnának a profilon. Emeddig ez a funkció nem létezett az üzleti életben, így teljesen érthető, hogy a LinkedIn csapata meglátta benne a lehetőséget. Davies elmondta, jelenleg belső körökben tesztelik a LinkedIn Stories-t. A szakember hozzátette: „Már rengeteget tanultunk a Történetek egyedülálló lehetőségeiről professzionális környezetben. Például a megosztott tartalmak egymást követő elrendezése lehetővé teszi, hogy fontos momentumokat lehessen megosztani munkahelyi eseményekről, a teljes képernyős megjelenítés pedig megkönnyíti tippek és trükkök megosztását, valamint új kapcsolatfelvételi lehetőségeket is jelenthet, hiszen reagálni lehet tartalmukra üzenetben.” 

Ez a lépés egyébként nem az első alkalom, hogy a LinkedIn a Történetek felé kacsintgat. 2018-ban már elkezdték tesztelését, bár akkor még csak egyetemi hallgatók körében. A „Student Voices” azaz „Diákok hangja” az Egyesült Államokban volt elérhető és azt célozta, hogy a különböző felsőoktatási intézmények tanulói kapcsolatba léphessenek és megoszthassák egymással tapasztalataikat. A Történetek egyre fontosabb kommunikációs eszközzé kezdtek válni a fiatalok körében, így a platform egy ismerős megosztási felületet biztosított számukra, ezzel is fokozva a közösségi oldal használatát ezen generáció körében.linkedin-400850_960_720.png

Pete Davies a jelenlegi újításban is ezt az elemet emelte ki: „Érzékeltük, hogy egy teljes generáció nő fel a gondolataik megosztására a Történeteket használva. Kényelmesebbnek érzik a beszélgetések indítását egy teljes képernyős formátumban a hagyományos állapotfrissítések helyett és jobban preferálják az olyan tartalmak megosztását, amelyek az adott pillanatra vonatkoznak a hírfolyamban maradó posztok helyett.” Már 2018-ban is jelezte a platform, hogy ki szeretné terjeszteni az új funkciót több felhasználóra is és bár nincs még képernyőfotó a mostani Stories-ról, valószínűsíthetően sokban fog hasonlítani a korábbi verzióra.

És vajon hatékony lesz? Sikert fog aratni a Stories LinkedIn-en?
Természetesen az újítás már kapott kritikákat közösségi média körökben, de ugyanígy az Instagram Stories is részesült ilyenekben, s most mégis  az egyik leggyakrabban használt eszköz. a Facebook Történetek is kapott kommenteket, de ezt is egyre többen használják. Természetesen a LinkedIn Stories ahogyan más platformokon, itt sem fogja megmozgatni az egész felhasználótábort, a Stories a mostani fiatalok és feltehetően a következő generáció kommunikációs eszköze lesz.

De más közösségi média platform is használja a 24 óráig megjelenő funkciót. A Pinterest például, „Story Pins” névvel illeti a lehetőséget, a Twitter pedig megvásárolta a Chroma Labs-t, amely kifejezetten Történetek létrehozására specializálódott. Persze ez nem jelenti automatikusan azt, hogy hamarosan megjelenik a Twitter Stories is, de akár ez sincs kizárva. Talán nem tűnik túl eredeti ötletnek, hogy a platformok egymást követik a funkció bevezetésében, de a trendek egyértelműen mutatják, hogy a Történetek széles körben elterjedtek,ezt figyelembevéve pedig érthető, hogy a platformok igyekeznek ehhez felzárkózni.

Neked mi a véleményed a LinkedIn Stories-ról? 

Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/linkedin-has-confirmed-that-linkedin-stories-are-coming-soon/573149/

Szólj hozzá

történet story