Vizuális tartalmak a Facebookon: tippek a magasabb aktivitáshoz
Hányszor fordult elő Veled, hogy valami igazán kiemelkedő posztra kaptad fel a fejed, amit egy cég tett közzé, miközben a Facebookot görgetted? Ugye, hogy nem túl sokszor? Nem is csoda, hiszen 2018-ban Mark Zuckerberg bejelentette, hogy az algoritmus a fontos interakciókat fogja előtérbe helyezni, ennek következtében manapság több tartalmat látunk barátainktól és családtagjainktól, és bizony lényegesen kevesebbet az általunk követett márkáktól.
Ez a marketingeseknek azt jelenti, hogy jóval nehezebb organikus úton magas elérést kiváltani. És a lemaradást nem is lehet pusztán hirdetések segítségével behozni, ugyanis már nem csak más cégekkel kell versenyezni, hanem tulajdonképpen azért is, hogy a tartalom egyáltalán a felhasználók szeme elé kerüljön. Ami azonban organikus módon is segíthet, az a látványos és kimagasló vizuális anyag. Nézzük is meg, hogyan!
Mutasd be a terméket használat közben!
A műtermi fotókkal nem lehet kitűnni a tömegből, de a terméket a mindennapos használat során, sőt akár extrém és ötletes helyzetekben bemutató fotókra és videókra már többen kapják fel a fejüket. Ha ezekben valós személyek is feltűnnek, az még jobb, hiszen a követők jobban azonosulnak azokkal a multimédiás tartalmakkal, amiken embereket is látnak. Ha nem kézzel fogható terméket értékesítesz, akkor olyan posztokat készíts, amiben bemutatod annak előnyeit, hogy miért van rá szüksége a vevőknek, mindezt vizuális elemek segítségével.
Használj infografikákat!
Itt most nem a hosszú, oldalakat kitevő anyagokra gondolunk, hanem kisebb, de szemléletes ábrákra. Ezt nem sokan használják ki, így jó eséllyel kitűnhetsz vele a tömegből. Azonban tényleg okosan kell bánni vele, hiszen a túl száraz, rengeteg adatot felsorakoztató grafikára nem sokan fognak kattintani, hiszen nehezen lesz emészthető. Belerakhatsz egy-egy diagramot, bemutathatsz rajta egy mérföldkövet a cég életében, és ezeket ábrákkal, nyilakkal és sok-sok színnel dobhatod fel.
Alkoss egyedi mémeket!
Ami mindig gyorsan terjed a közösségi médiában, az egy ütős mém. Ha ki tudsz találni olyat, ami passzol cégedhez, esetleg teljesen saját képanyaggal, nyert ügyed van! Persze ügyelj arra, hogy illeszkedjen márkád arculatához és ne legyen „túl laza” ha az ilyen posztokat egyébként nem szokták meg tőled a követők. A mémek azért népszerűek, mert az emberek könnyen azonosulnak velük, szórakoztatóak és gyakran megosztásra is ösztönöznek. Mérlegeld, hogy célközönséged tagjai között népszerűek-e a mémek, és ha igen, Neked is érdemes kipróbálnod őket!
Készíts új, vizuális tartalmakat meglévő posztokból!
Van egy szuperül teljesítő blogposztod? Készíts belőle új tartalmat! Ne csak egyszerűen a linket oszd meg Facebookon, hanem kapcsolj hozzá egy ütős képet, ami kapcsolódik a cikk témájához. Egy-két sorban a főbb gondolatokat, érdekességeket is összefoglalhatod, amivel fokozhatod az érdeklődést a blog iránt. Feltehetsz egy kérdést is a posztban, amire megadod a választ a cikkben, arra ösztönözve a követőidet, hogy kattintsanak a linkre.
Oszd meg a felhasználóktól kapott tartalmakat!
A változatos képi és videós anyagok remekül kiegészülhetnek azokkal is, amiket követőidtől kaptál. Ne felejtsd el az engedélyüket kérni a megosztás előtt, illetve a bejegyzés szövegében is tüntesd fel a készítőt (sőt, akár meg is jelölheted), hiszen ez egy más tulajdonában lévő tartalom. A UGC-k (User Generated Content) egyébként kiváló eszközei a közösségépítésnek is, hiszen az emberek legtöbbször örülnek, ha kedvelt márkájuk a saját oldalán is szeretné közzétenni a fotóikat és videóikat.
Törekedj az egységességre!
Posztjaid legyenek változatosak és érdekesek, de összességében a hírfolyamod egy egységes, konzisztens képet alkosson! Legyen meg egy márkádra szabott stílus, amin belül többféle bejegyzéstípust is használsz, de mind illeszkedjen a céged profiljához. Köszönjenek vissza a logóban látható színek és betűtípusok, ami alapján a követők egyből beazonosíthatják a posztot a céggel.
A vizualitásnak hatalmas szerepe van a közösségi médiában, hiszen pusztán szöveges bejegyzésekkel már nem lehet kimagasló eredményeket elérni. Fordíts tehát kiemelt figyelmet a változatos multimédiás tartalmakra annak érdekében, hogy minél jobb eredményeket érhess el!
Te milyen vizuális elemeket szoktál bevetni posztjaidnál?
Forrás: https://www.socialbakers.com/blog/facebook-content-strategy